Gebruikers ervaringen met de Yamaha RX-V450

Pagina: 1
Acties:
  • 2.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 02:08

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Jullie hebben vast wel ervaring met deze versterker.
Ik heb gelezen dat deze versterker niet warm kwa geluid is.
Gelukkig, want ik wil graag alles goed horen. :)
Ik hou van scherp geluid. Ik kan het eventueel nog compenseren met andere boxen en andere instellingen.
Maar het gaat me vooral om de ervaringen.
Ik ga aan deze versterker eerst een paar Eltax Century 150 boxen hangen.
Ik heb namelijk niet zoveel euries om een complete set in een keer te kopen.
Deze boxen zijn 70Watt RMS (Music Power) en 160Watt Piek vermogen (Sinus Power). (Hoop dat ik het zo goed heb)
Ze zijn even geschikt voor 4 als 8 Ohm. En het zijn 3wegs boxen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze A/V reciever?
En zijn deze boxen een beetje wat volgens jullie? Ik vindt van wel, want heb ze al een jaren in bezit.

Het is maar voor een slaapkamertje van ongeveer 4 bij 4 meter.

En wat voor een surround setje raden jullie aan. Wil het graag bij 1 merk houden. Eltax dus.
En wil dus ook deze boxen graag houden.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:39
zoek eens wat reviews en kijk eens hier : [rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml]
:) er zijn volgens mij genoeg tweakers die em hebben (waaronder ik) en daar hun commentaar over deze receiver hebben gegeven :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Sv3n schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:34:
zoek eens wat reviews en kijk eens hier : [rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml]
:) er zijn volgens mij genoeg tweakers die em hebben (waaronder ik) en daar hun commentaar over deze receiver hebben gegeven :)
Ja maar ik heb het over het nieuwere model de 450 en niet de 440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
LogiForce schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:36:
[...]

Ja maar ik heb het over het nieuwere model de 450 en niet de 440.
jah dus, dat topic is oud jah, maar kijk eens achterin daar staan echt wel wat nieuwere reacties hoor

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Sv3n schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:38:
[...]

jah dus, dat topic is oud jah, maar kijk eens achterin daar staan echt wel wat nieuwere reacties hoor
Sorry, is al wat laat. En ben beetje moe naar het werk van vandaag. ;)
Ik zal ff kijken.
Als er nog iets is post ik het hier en anders post ik straks nog de vraag om een slotje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mijn pa had ooit een yamaha versterker, nit echt denderend eigenlijk. Vervormde erg snel en had niet echt een mooi geluidje.
Leg er een klein beetje poen bij en je hebt een stuk betere versterker :)
(dat is mijn advies iig)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Heb nog een vraagje.

Ik las dat je er ook banaan stekkers in de speaker aansluitingen kan stoppen.
Leveren deze veel voordeel ten opzichte van de normale aansluitingen?
Dus draad er tussen proppen en weer vast draaien die aansluitingen.

En passen mijn boxen een beetje bij dit systeem. Of moet ik die nog vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
B_FORCE schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:10:
mijn pa had ooit een yamaha versterker, nit echt denderend eigenlijk. Vervormde erg snel en had niet echt een mooi geluidje.
(dat is mijn advies iig)
Dit is voor mij al het maximale wat ik uit wil geven. verder als €400 ga ik echt niet.
Want dat is al ongeveer een 900 oude guldens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 07:34

MeNTaL_TO

The future is not set

B_FORCE schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:10:
(dat is mijn advies iig)
Ben anders nog steeds zeer tevreden met mijn 630je, vervormd niet (ook niet op een hoog volume) en vind ik toch wel redelijk goed met geluid.
Maar je koopt geen receiver primair om muziek te luisteren, dan moet je een versterker kopen. Een receiver is bedoeld (IMHO) voor film (en daar gebruik ik hem ook 90% van de tijd voor).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
LogiForce schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:12:
[...]

Dit is voor mij al het maximale wat ik uit wil geven. verder als €400 ga ik echt niet.
Want dat is al ongeveer een 900 oude guldens 8)7
voor dat geld heb je ook mooie nad's of marantzen... (desnoods tweedehand of koopjes kelder correct ofzo )

Daar zou ik eerder naar kijken.
Het kan ook een beetje voor oordeel zijn van mij, maar ik heb nu een paar verschillende types gehoord en ik vond ze maar matig... eignelijk..
Dus een redeljijk goed beeld heb ik er wel van..

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
B_FORCE schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:15:
[...]

voor dat geld heb je ook mooie nad's of marantzen... (desnoods tweedehand of koopjes kelder correct ofzo )

Daar zou ik eerder naar kijken.
Het kan ook een beetje voor oordeel zijn van mij, maar ik heb nu een paar verschillende types gehoord en ik vond ze maar matig... eignelijk..
Dus een redeljijk goed beeld heb ik er wel van..
ik heb er een en hij klinkt overigens prima hoor, vriend van mij heeft de instap marantz en die klinkt echt niet beter. Ook hier op GoT zijn de meesten er erg tevreden over (zeg niet iedereen omdat er vast iemand er niet tevreden over is :P)

over die stekkers, je MOET geen banaanstekkers gebruiken hoor, kan ook gewoon met draden doen :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Sv3n schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:18:
[...]

ik heb er een en hij klinkt overigens prima hoor, vriend van mij heeft de instap marantz en die klinkt echt niet beter. Ook hier op GoT zijn de meesten er erg tevreden over (zeg niet iedereen omdat er vast iemand er niet tevreden over is :P)

over die stekkers, je MOET geen banaanstekkers gebruiken hoor, kan ook gewoon met draden doen :)
mjah, nouja ik vind (vond) ze iig niet echt boeiend... maargoed is zeker wel aardige versterker ontken ik ook niet :)

Maar mijn ervaringen zijn niet zo heel positief...

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
B_FORCE schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:22:
[...]

mjah, nouja ik vind (vond) ze iig niet echt boeiend... maargoed is zeker wel aardige versterker ontken ik ook niet :)

Maar mijn ervaringen zijn niet zo heel positief...
correct me if i'm wrong, maar volgens mij baseer jij je vooral op je mening over die oude yamaha verstereker die helemaal niets zegt over de rx450rds :?

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Oke, dat scheelt weer in de portemonee.
Ik heb nu enige reacties gelezen. En andere posts.
En ik denk dat ik toch voor de Yamaha ga. Bij de MediaMarkt wou ik dat ding kopen voor €369,-

En mijn boxen. Passen die wel een beetje?
Of moet ik die ook nog vervangen binnen nu en ong een half jaar.

En nog bedankt voor de vlotte reacties jongens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
LogiForce schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:24:
En ik denk dat ik toch voor de Yamaha ga. Bij de MediaMarkt wou ik dat ding kopen voor €369,-

gewoon luisteren, ben JIJ tevreden dan heb je geen vervanging nodig ;) maar dat is dus moeilijk te zeggen, de kans is klein dat iemand hier dezelfde combinatie heeft, daarnaast zegt het weinig of hij het nou wel of niet mooi vind klinken :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Oke, doe ik. Dan luister ik gewoon ff.

Heb je ook ervaring met eltax toevallig. Want ik wil er natuurlijk ook surround op hebben. ;)
En eigenlijks van het zelfde merk.
Zat te denken aan de liberty types.

En anders zoek ik ff verder over het forum ;)

[ Voor 11% gewijzigd door LogiForce op 16-02-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
Ik heb ook de YAMAHA RX-V450

Heb er 5 boxen van eltax aanhangen, ben zeer tevreden over de versterker. En het gaat hard zat in mijn ogen. Je kan altijd beter krijgen. Maar goed voor een normale prijs en om mee te beginnen zou ik zeker de YAMAHA aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Welke type heb je eraan hangen van eltax?

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Oooh ja, nog 1 ding.
Wat is de beste verhouding kwa wattage tussen versterker en boxen?
Het liefst draai ik op 8Ohm (meende dat dit het best was).

• B_FORCE
  • Niet online
Sv3n schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:24:
[...]

correct me if i'm wrong, maar volgens mij baseer jij je vooral op je mening over die oude yamaha verstereker die helemaal niets zegt over de rx450rds :?
eh oude en nieuwe :), wees maar niet bang :)

One World Concepts

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:58

sphere

Debian abuser

LogiForce schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:24:

Echt een goed idee. Want de die koopschuur van een Mediamarkt is onwijs goedkoop. Je bent immers toch niet gek :?

http://www1.correct.com/a...81cd6578aa0a941da19904a85

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Controleer direct na aankoop even of je geen last hebt van overmatige ruis op je surround kanalen.

Ik heb zowel de RX-V440 en de RX-V640 gehad en beide hadden er last van. Vriend van me heeft de RX-V550 en die heeft het ook...... dat noem ik geen toeval of pech meer ;)

Ik heb nu zelf de AVR-130 van Harman Kardon en die bevalt me een stuk beter dan de Yamaha's. Wat betreft featurs blinken de Yamaha's uit, echter ga je je vanzelf zo dood ergeren aan die ruis dat die features dat niet meer goed kunnen maken.

En zoveel meer heeft ie niet als mijn Harman kardon aan features, echter is mijn H/K wel doodstil op de surround kanalen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Reind schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:21:
Controleer direct na aankoop even of je geen last hebt van overmatige ruis op je surround kanalen.

Ik heb zowel de RX-V440 en de RX-V640 gehad en beide hadden er last van. Vriend van me heeft de RX-V550 en die heeft het ook...... dat noem ik geen toeval of pech meer ;)

Ik heb nu zelf de AVR-130 van Harman Kardon en die bevalt me een stuk beter dan de Yamaha's. Wat betreft featurs blinken de Yamaha's uit, echter ga je je vanzelf zo dood ergeren aan die ruis dat die features dat niet meer goed kunnen maken.

En zoveel meer heeft ie niet als mijn Harman kardon aan features, echter is mijn H/K wel doodstil op de surround kanalen.
Is goed dan controleer ik dat ff. Ik kan mijn pa zijn akai surround boxjes wel ff lenen daarvoor ;)

Ik zat zelf ook al te denken aan een Harman Kardon, maar die is gelijk weer 40 euries duurdere bij de MediaMarkt :(
Als ik ruis hoor, dan ga ik er direct meer mee heen. Dan zeg ik hij is HDOA (half dead on arrival) :P

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:34

Offtrack

Ondertitel

LogiForce schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:26:
[...]

Is goed dan controleer ik dat ff. Ik kan mijn pa zijn akai surround boxjes wel ff lenen daarvoor ;)

Ik zat zelf ook al te denken aan een Harman Kardon, maar die is gelijk weer 40 euries duurdere bij de MediaMarkt :(
Als ik ruis hoor, dan ga ik er direct meer mee heen. Dan zeg ik hij is HDOA (half dead on arrival) :P
Heb je die link hierboven wel gezien? Daar is jouw lieve Rx-V450 €250 euro. Ik herhaal, €250.

• Flarrestein
  • Laatst online: 13:19

Flarrestein

Superworm Jim

Reind schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:21:
Doodstille surround, is dat net zoiets als een kapotte lamp voor je donkere kamer...

HIER !!! PAK AAN

• KraveN
LogiForce schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:41:
Welke type heb je eraan hangen van eltax?
Ehm ik heb de eltax concept als front speakers
ELTAX MILLENNIUM ZWART als rears en center.

Anoniem: 98057

Het is niet mijn smaak, maar het is zeker geen verkeerde receiver en voor 240 euro kan je geen miskoop doen. In deze prijsklasse heb je aan goede merken alleen nog een Denon AVR-1705, maar hoewel dit meer mijn smaak is (geen scherp hoog, warm en toch detail), zal het zeker niet jouw smaak zijn. Als je alles wil horen moet je een NAD nemen, maar deze vallen buiten je budget.
Ik zou dus gewoon voor de Yamaha gaan als deze je bevalt. Kapot gaan ze zeker niet.

Als laatste wilde ik nog even opmerken dat je niet kan "kiezen" voor 4 of 8 Ohm. Dit zijn gewoon 2 veel opgegeven weerstanden van speakers, maar ten eerste is de weerstand van je speaker alles bepalend (je kan je versterker niet op 4 ohm "zetten") en ten tweede schommelt deze ook nog eens afhankelijk van de frequentie. Waar komt dit alles op neer? Niet naar de weerstand kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Heel veel vragen die in je in dit topic stelt kun je echt super gemakkelijk met de search beantwoorden of staan zelfs letterlijk in de Faq.

Banaanstekkers: [search=banaanstekker]
Ohmage: Faq
Ervaringen: search (instap receivers topic)

Zoals je ziet had je al dze vragen ook zelf kunnen beantwoorden, de search en de faq zijn er natuurlijk niet voor niets. Daarom gaat dit topic dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.