Toon posts:

Asus P5AD2-E Premium dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers :

Vandaag was eindelijk mijn videokaart binnen en kon dus met een brede glimlach mijn pc gaan configureren, waar ik veel tijd en moeite in heb gestoken...

Echter...Systeem deed niks....Nu werk ik zelf in de computers dus genoeg ervaring; ik heb logischerwijs alle devices 1 voor 1 losgekoppeld, processor los, geheugen eruit , videokaart etc etc. dit bood echter geen resultaat.

Het systeem bestaat uit een Asus P5AD2-E Premium systemboard, met daarop een Intel P4 3,2 en 2x 512 MB Corsair Twinx PC5400 Pro Dual.

De asus geeft alleen een groene LED die aangaat wanneer ik de voeding aansluit, maar dit zegt niks.

Tijdens de bouw van mijn systeem heb ik met een ATX-stekker gewerkt die je op je 20-pins voedings aansluiting steekt waardoor je systeem start zonder moederbord. (besteld bij Freezing Hardware), echt makkelijk kun je meteen testen of al je extra devices werken.

Toen ben ik eens gaan meten. Wanneer deze stekker op de 20-pins aansl zit van de voeding heb ik op alle stroompunten spanning. (Heb trouwens een Aeropower Aerocool 450 Watt). Natuurlijk is ook de 4pins 12V aangesloten. Wanneer ik echter de normale 20-pins van de PSU aansluit op het moederbord, heb ik nergens op de andere molex-stekkers spanning....

Hierna heb ik uit mijn andere P4 de voeding gehaald (Enermax 430 Watt P4 ready), en hier was hetzelfde probleem.

Ik trek de conclusie dat mijn moederbord kaduuk is.....(en das echt balen voor zo'n type ASUS..) Wat denken jullie?
|:(

Verwijderd

kan je je mobo niet met een andere proc en geheugen testen

Verwijderd

Wat versta je onder systeem deed niks meer. Gaat hij niet meer aan of blijft hij gaat wel aan alleen je ziet niks op je beeldscherm.

Het kan zijn dat je power managment op je mobo een klap heeft gehad, dan kun jeje mobo wel weggooien als er geen garantie meer op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:57:
Wat versta je onder systeem deed niks meer. Gaat hij niet meer aan of blijft hij gaat wel aan alleen je ziet niks op je beeldscherm.

Het kan zijn dat je power managment op je mobo een klap heeft gehad, dan kun jeje mobo wel weggooien als er geen garantie meer op zit.
Nee systeem gaat helemaal niet aan..Alleen led op bord brandt groen (standby power indicator) verder doet ie niksss. Ook geen power op molexen...Ook niet na omruilen met PSU dus die is het zeker niet. Mobo is van januari dus volop garantie. Heb maandag afspraak bij Azerty om moederbord om te ruilen, neem dan meteen geheugen en processor mee om nader te checken..(! top Azerty!), aangezien ik hier geen extra 2e P4 775 en DDR2 heb liggen...

Maar misschien heeft iemand nog ideeën??

Verwijderd

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Zelfde moederbord... :'( had eerst geen 350 wat voeding maar had mijn 20 pin atx voeding van 300W wel uitgeprobeerd.. waarschijnlijk heb ik m hiermee zelf gemold.. _/-\o_
nu een nieuwe voeding 350W en bij mij zie je ook alleen een groene led branden maar de Pc start gewoon niet op....

Word dus omruilen met garantie..

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:51:
Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Zelfde moederbord... :'( had eerst geen 350 wat voeding maar had mijn 20 pin atx voeding van 300W wel uitgeprobeerd.. waarschijnlijk heb ik m hiermee zelf gemold.. _/-\o_
nu een nieuwe voeding 350W en bij mij zie je ook alleen een groene led branden maar de Pc start gewoon niet op....

Word dus omruilen met garantie..
Wacht nog even met omruilen...misschien helpt dit bij jou ook

Mijn problemen zijn inmiddels opgelost! het bleek aan de on/off switch te liggen in mijn Thermaltake Shark Tower. Deze heb ik opnieuw gesoldeerd en nu werkt alles wel

je kunt het simpel testen. Haal je 2-polige connector van je mobo even los. Sluit de aansl op je mainboard even kort mbv een schroevendraaiertje en dan moet je systeem starten.Kan dan of je schakelaar zijn of een breuk in het kabeltje daarvan.

Succes!

New Build in Progress

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Viper72 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:37:
[...]

Wacht nog even met omruilen...misschien helpt dit bij jou ook

Mijn problemen zijn inmiddels opgelost! het bleek aan de on/off switch te liggen in mijn Thermaltake Shark Tower. Deze heb ik opnieuw gesoldeerd en nu werkt alles wel

je kunt het simpel testen. Haal je 2-polige connector van je mobo even los. Sluit de aansl op je mainboard even kort mbv een schroevendraaiertje en dan moet je systeem starten.Kan dan of je schakelaar zijn of een breuk in het kabeltje daarvan.

Succes!
even voor het gemak : jij bent ewilligen :P?

http://specs.tweak.to/16495

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
HeefStan schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:00:
[...]

even voor het gemak : jij bent ewilligen :P?
Ja dat klopt even een nieuw account aangemaakt op mijn werk

New Build in Progress

Pagina: 1