Nut van Business Points/Centers

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 19:16

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
N.a.v.
Vodafone vernieuwt verkooporganisatie

Vodafone heeft haar verkooporganisatie vernieuwd. Zo wordt het aantal Vodafone City Point vestigingen uitgebreid en de verkoop van producten en diensten wordt beter afgestemd op de specifieke wensen van verschillende klanten. Verder breidt Vodafone het aantal accountmanagers voor het midden- en kleinbedrijf uit en krijgen alle bedrijven een persoonlijkere benadering voor hun mobiele communicatiebehoeften en een op maat gemaakt advies. De vernieuwde verkoopstrategie van Vodafone voor zakelijke klanten en consumenten moet in 2006 geheel ingevoerd.
Wat hier niet in staat, maar dus wel gebeurt is: alle Business Points van Vodafone zijn begin dit jaar gesloten.

Nu vraag ik me toch af...is het voor een zakelijke klant niet veel fijner om altijd een speciale business winkel te bezoeken?

Voorbeeldje:
Een schildersbedrijf met 6 winterschilders (;)) (MKB) is volgens mij niet meer geholpen met zo'n hotemetoot-in-pak-accountmanager. Tijd voor zo'n persoon maken is al moeilijk in een klein bedrijf, laat staan dat er voldoende tijd is om "een op maat gemaakt advies" af te wachten.
Echter, aan de andere kant is wachten in een drukke "gewone" winkel ook niet prettig voor de schilder tussen klus 4 en 5...en al helemaal niet als er voor je twee 80+'ers ALLES willen weten over opwaarderen in Benidorm :/

Kortom, wat is jullie mening over het bestaansrecht van aparte business winkels van telecomproviders?

[ Voor 6% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 16-02-2005 22:16 ]

An Explanation of l33t Speak

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:54

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Hoe vaak moet je nou [als zakelijk gebruiker] in zo`n telecomwinkel zijn?

Veel zaken kunnen prima telefonisch of per email afgehandeld worden. En misschien wil zo`n lieve vertegenwoordiger... uhm... accountmanager wel even langs komen, er zijn er immers nu meer beschikbaar.

Het is overigens maar 1 telecomprovider waar het hier over gaat. Als de zakelijke dienstverlening er echt op achteruit gaat dan kun je altijd overstappen.

Of bel gewoon even naar zo`n City Point, een afspraak is toch zo gemaakt? Dat is zaken doen!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Ik vind zelf een business point erg fijn. Je hoeft er inderdaad niet vaak te zijn, veel kan telefonisch maar dan heb je het wel over abonnement verlengingen, nummer omleidingen, etc. Terwijl waar ik juist voor naar zo'n winkel ga is het aanschaffen van nieuwe telefoons of reparaties.

Als een telefoon kapot is kun je gewoon naar het business point alwaar je een vervangende telefoon krijgt. Het business point is nu weg en nu zou ik dus de account manager moeten bellen en een afspraak moeten maken wanneer hij tijd heeft, dit betekent dus dat de persoon waarvan de telefoon is niet kan bellen tot die meneer is langs geweest, als die dan al een vervangend toestel meeneemt.

Ik kan me niet voorstellen dat dit dezelfde service geeft.

http://www.bonuszoeken.nl

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 19:16

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Het is idd alleen Vodafone die bestaande BP's heeft opgeheven.
KPN houd er voorlopig (?) een deel open, maar de drie andere/kleinere providers hebben helemaal geen zakelijk verkoop/service kanaal....
Vandaar de vraag naar het nut cq voor/nadelen van zo'n business winkel...

An Explanation of l33t Speak

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:57
Volgens mij is het gros van alle zakelijke aansluitingen gedaan door bedrijven met 1-10 werknemers, die zitten echt niet te wachten op een persoonlijke account-manager. Die willen gewoon snel zaken doen, en niet uren met zo'n kerel rond de tafel zitten. Dus wat dat betreft is het misschien alleen handig voor bedrijven met meer dan 25 werknemers. En ik geloof nooit dat die er zo heel veel zijn, en die op dit moment nog geen aparte accountmanager hebben. Dus ze gaan eigenlijk alleen de doelgroep met accountmanagers bestoken, die daar helemaal niet op zitten te wachten, en waarschijnlijk veel liever langs 'de winkel rijden waar hij vandaan komt'.

Verwijderd

Een bussines point kost gewoon geld, pand, personeel, winkelinrichting en vooraden. Gewoon een simpel kosten en baten plaatje.

Ik vond trouwens de actie van KPN bij de gesloten business points wel grappig:

Vodafone Where are you ( ipv how are you )

Overigens heeft KPN weer 17 business centers ( een tijdje enkel mobile service center ) waar de MKB klant binnenkort weer terecht kan voor vaste netdiensten en bedrijfscentrale's
Pagina: 1