Ik probeer d.m.v. min-height te zorgen dat de buitenste div een hoogte heeft van 100% (viewport) tenzij de content groter is, dan moet hij deze als hoogte nemen. Maar in FireFox/IE werkt noch de minimumhoogte van 100% noch rekt hij uit samen met de floating divs, die hij blijkbaar niet als content meetelt...:
In het geheel zitten enkel divs met float: left;
Als ik onderaan, voor de </div> tag van #shadow een aantal <br>'s zet, dan rekt hij wel uit, maar indien niet rekt hij maar tot het einde van de #top div...
Ik heb al allerlei work-around geprobeerd, maar niets is gelukt. Weet iemand een oplossing die:
1. Valideert met de stricte W3 DOCTYPE
2. Geen gebruik maakt van JavaScript
Met tables kreeg ik alles (bijna) zoals het moest, maar op aanraden van jullie (vorig topic) probeer ik het zonder tables. Helaas is het niet zo eenvoudig
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <style type="text/css"><!--
html {
margin: 0;
height: auto;
min-height: 100%;
}
body {
background-color: #C0C0C0;
font-size: 12px;
font-family: Arial, Verdana;
color:#000;
margin: 0;
}
#shadow {
position: relative;
width: 812px;
margin: auto;
background-color: #000;
background-image:url(sshadow4.gif);
background-repeat: repeat-y;
}
#geheel {
position: relative;
width: 800px;
margin-left: 6px;
background-color: #000;
background-image:url(geheel.gif);
background-repeat: repeat-y;
height: 100%;
} |
In het geheel zitten enkel divs met float: left;
Als ik onderaan, voor de </div> tag van #shadow een aantal <br>'s zet, dan rekt hij wel uit, maar indien niet rekt hij maar tot het einde van de #top div...
Ik heb al allerlei work-around geprobeerd, maar niets is gelukt. Weet iemand een oplossing die:
1. Valideert met de stricte W3 DOCTYPE
2. Geen gebruik maakt van JavaScript
Met tables kreeg ik alles (bijna) zoals het moest, maar op aanraden van jullie (vorig topic) probeer ik het zonder tables. Helaas is het niet zo eenvoudig