Toon posts:

Schijfruimte zoek?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe dell computer gekocht en heb deze vandaag geheel geformatteerd. Nu kan ik in windows maar 128gb aan schijfruimte terugvinden terwijl er in de bios wordt aangegeven dat de harde schijf 160gb groot is wat ook het geval is. Waar zijn mijn resterende 32gb?

Verwijderd

Als dit een installatie cd van xp is zonder sp2 klopt het, xp zonder sp2 ziet bij het instaleren niet meer dan 128gb.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58
lees de FAQ staan al je antwoorden in

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:40
deze is waarschijnlijk opgeslorpt door een verborgen partitie op je harde schijf. Deze gebruikt Dell dan voor het opslaan van de hestel-bestanden en bijgeleverde OEM-progjes..

Raadpleeg je documentatie bij de pc om erachter te komen hoe je de data daarvan kan opslaan naar een ander medium, vervolgens kan je die partitie inlijven in je c:-schijf :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:31:
Als dit een installatie cd van xp is zonder sp2 klopt het, xp zonder sp2 ziet bij het instaleren niet meer dan 128gb.
even een correctie: het is sp1 die de ondersteuning voor grotere schijven als 128 Gb toevoegd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb net sp2 geïnstalleerd en nu wordt er 149,05 gb gezien in Windows XP, nog 10,95 zoek dus?

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Helaas.. dat verschil komt doordat je giga als 1000.000.000 of 1024 x 1024 x 1024 kunt omschrijven. De HD fabrikanten gebruiken de voor hun voordelige defintie, hoe groter de HD hoe meer je mist op die manier ..
160 GB is dan 149.0116 etc feitelijke GB , klopt dus wel

[ Voor 14% gewijzigd door freddifish op 16-02-2005 23:07 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan helaas niet uit de topicstart opmaken of je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is niet de bedoeling hier op GoT. Met enkel het kijken in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum was je ongetwijfeld veel verder gekomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.