Toon posts:

Bootable ISO image branden :S

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al: HOE?? :S

Ik heb hier een ISO image waarvan ik een bootable cd wil maken maar NEE HOOR :( dat is niet simpel zoals je verwachten zou maar kost me gvd al DE HELE DAG :(.

Als ik de iso gebrand heb dan start ie prima op in windows zelf met autorun (het is een eigen geupdate versie van WinXP Home), het ziet er allemaal perfect uit... maar op de een of andere manier is een ISO image dat je naar cd brandt niet automatisch bootable ofzo als je hem brand want op meerdere computers wil ie er niet mee booten... wie o wie weet wat ik fout doe?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat voor ISO images is het? En weet je zeker dat hij bootable is? Als ik gewoon een image brand met nero die bootable is werkt het altijd direct.

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35

oscarvdb

and like that...

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:16:
De titel zegt het al: HOE?? :S

Ik heb hier een ISO image waarvan ik een bootable cd wil maken maar NEE HOOR :(
[...]
Als ik de iso gebrand heb dan start ie prima op in windows zelf met autorun (het is een eigen geupdate versie van WinXP Home), het ziet er allemaal perfect uit...
Wat wil je nou?
• bootable maken (bij opstarten van computer cd lezen)
of...
• autorun instellen (cd opstarten zodra je 'm in het laadtje legt)

... he's gone.

Verwijderd

Topicstarter
oscarvdb schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:38:
[...]

Wat wil je nou?
• bootable maken (bij opstarten van computer cd lezen)
of...
• autorun instellen (cd opstarten zodra je 'm in het laadtje legt)
Euhm ik gebruik 4 keer het woord bootable en geen enkele keer autorun.
Wat denk je zelf? ;)

Verwijderd

Niet waar :P O-)

Maar mij is het ook niet helemaal duidelijk :?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-08 22:10

WPN

simple google probleem

http://www.google.com/search?hl=en&q=burn+winxp+boot+cd+

ps je gerbuikt het woord autorun wel :P
Als ik de iso gebrand heb dan start ie prima op in windows zelf met autorun (het is een eigen geupdate versie van WinXP Home), het ziet er allemaal perfect uit... maar op de een of andere manier is een ISO image dat je naar cd brandt niet automatisch bootable ofzo als je hem brand want op meerdere computers wil ie er niet mee booten... wie o wie weet wat ik fout doe?

[ Voor 86% gewijzigd door WPN op 16-02-2005 22:03 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Het ding is dus... ik héb de image al

ik zal het ff uitleggen;
ik heb al ruim drie jaar een legale versie van WinXP Prof via school
maar
omdat ik geen zin had om urenlang te gaan knutselen met eerst sp1 en daarna sp2 erop zetten enzovoorts dacht ik het makkelijker te doen: ik heb in emule een winxp prof image incl sp2
gedownload en deze wilde ik dus met mijn eigen legale key installeren... dus ik doe in feite nix
illegaals... ik heb alleen geen zin in uren knutselen met vier programma's om mijn ouwe cd zelf
up to date te maken. Dus ja, ik heb het via google allemaal al uitgezocht (staan op t.net trouwens
ook complete guides beschreven) maar ik wil dus geen image creeren maar alleen ff branden want
ik dacht dat dat me gezeur zou besparen maar dat blijkt van niet :(.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
Mijn zelfgemaakt samenvatting van een of andere guide. Het enige verschil is dat je mbv Isobuster even "Microsoft_Corporation.img" moet extracten van je originele bootable CD.

Howto make a bootable CD of Windows XP
1. Open Nero, choose "Bootable CD"
2. Select the Tab "Boot" and check the following options:
	- Source of boot image data: flag "Image file", press "Browse..." and select 
	  Microsoft_Corporation.img (included on this CD)
	- Flag "Enable expert settings" and check the following options:
		- Kind of emulation: No Emulation
		- Boot message: don't change
		- Load segment of sectors: don't change
		- Nubmer of loaded sectors: 4
3. Select the Tab "ISO" and check the following options:
	- ISO Level 2
	- Mode 1
	- ISO 9660
	- Flag Joliet
	- Make sure you have three Relax ISO Restrictions and flag them all, these are:
		- Allow pathdept of more than 8 directories
		- Allow more than 255 characters per path
		- Do not add the ';1' ISO file version extension
4. Now drag all the files from the Original Windows XP directory to the CD
5. Burn this CD en Finalize it!

Maar eigenlijk is dat hetzelfde als de link hierboven alleen dan vanaf stap drie ofzo...
Je kunt een image die van zichzelf niet bootable is niet bootable maken, omdat je een ISO nou juist niet kunt veranderen, het is (in het algemeen) een exact kopie van een CD. Je kunt wel gewoon de originele ISO mounten met bijvoorbeeld daemon tools en dan alles naar Nero slepen.

[ Voor 54% gewijzigd door OnTracK op 16-02-2005 22:23 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; een ISO die niet wil booten heeft simpelweg de bootrecord niet te pakken. Open de ISO of je CD eens in ISOBuster en kijk eens over een Bootable item bijstaat. Zo nee; dan is dit een logisch probleem. Als die er wel bijstaan is er iets mis met je computer ;)

Zie bijvoorbeeld ook [rml][ Windows2000] slipstreaming sp* handleiding[/rml] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.