Ulead Photo Express 4.0se wil niet starten onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:40
ik gebruik al tijden Ulead photo express 4. deed het altijd prima, tot een maand geleden ofzo. toen had ik niet echt nodig dus maar laten zitten.

eergisteren had ik hem weer nodig maar hij werkte dus niet. ik dacht kom laat ik eens wat nieuwers downloaden. dus zo'n trail versie van adobe,.. k snap er vrij weinig van en veel te ingewikkeld. ik wil slechts iets uitgebreiders van ms paint...

ik dus ulead opnieuw installeren,.. nog steeds niet.
als je op de exe file klikt wordt er een nieuw proces geladen. Ipe40.exe dat is dus die ulead. hij neemt dan 15.560mb geheugen ingebruik en blijft dan hangen. er wordt dus niet geladen, ook geen fout meldingen ofzo... ?

toen ben ik gaan zoeken op got. daar kwam ik 1 topic tegen van een gozer die dat ook had en deze had het opgelost door een file asusvds.dll (ofzoiets) te verwijderen. ik die file opzoeken, netjes verwijderd uit c:\windows\system32

nog steeds doet hij niets.
ik op google zoeken, en kom ik vrijwel direct op de ulead site terrecht waar de support mij vriendelijk dit vertelde:
# I upgraded to Windows® XP from Windows® 98 but I cannot run Ulead software anymore. Why?

* You need to login to Windows® XP as the Power-User or Administrator in order to run Ulead software.

nouja, ik ben dus toevallig, zover ik weet, administrator. maar ik kan het nog steeds niet openen.

is hier nog iets aan te doen..? t was zo'n leuk progje....

• Opperhoof
kick?

• Opperhoof
laatste kick... :? :/

is er anders misschien iemand die een alternatief voor dit programma heeft. niet te ingewikkeld, maar wel wat uitgebreider dan ms paint..

[ Voor 75% gewijzigd door Opperhoof op 19-02-2005 13:42 ]

• Opperhoof
Dit is helemaal mijn topic :+

Opnieuw het probleem en nu met werkende oplossing!

1) ga naar de installatie map, bij mij C:\program files\ulead\
2) ga dan naar het mapje VIO
3) maak een nieuwe map aan, maakt niet uit hoe je die noemt
4) plaats de file "Uvavi.vio" in je nieuwe mapje

nu werkt het als het goed is prima!