Nec ND2500A - problemen met branden.

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 22:12
Ik heb dit probleem nu al een flinke tijd en ik wordt er behoorlijk zat van. Erg vaak als ik iets wil branden loopt het brandproces gewoon helemaal vast bij de lead in. Dit is bij verschillende media zo, en ook bij veel verschillende brandprogramma's, en het maakt ook niet uit of ik een iso brand of gewoon een normale compilatie. Het is bij dvd's en cd's.

Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken, ik kan me herinneren dat ik laatst wel nog enkele dvd's normaal heb kunnen branden. Nu wil dat dus ook niet. Ik heb net een andere firmware erop gezet, die van herrie, maar ook dit helpt niet. In windows wordt de brander gewoon herkent en in verschillende brandprogjes waaronder nero ook gewoon. Het wissen van een rw werkt wel.

Wat kan dit probleem zijn? Alvast bedankt! :)

• DarkShadow
nog steeds niemand een idee?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Kijk eens in de faq OM FAQ / Beleid

Is het station waar je brandprogramma opstaat toevallig NTFS ? Dan zal je minimaal 4 gb schijfruimte vrij moeten hebben.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:52
Heb je toevallig ene nforce2 moederbord?
En heb je ook de nforce ide drivers geinstalleerd?
Bij die installatie krijg je volgens mij de optie voor een speciale SW drivers.
Deze had ik ook op een nforce2 mobo geinstaleerd en kon ook niet meer branden. Liep bij de 10% gewoon helemaal vast.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:05
Misschien niet zo ontzettend origineel, maar ik meen mij te kunnen herinneren dat ik ooit eens hierover gelezen heb. Toen in dat geval had het te maken met het correct aansluiten als Master en Slave van de verschillende drives in de PC. Naar aanleiding van jouw verhaal kan ik niet opmaken hoe het precies geinstalleerd is. Maar het is misschien wel even de moeite waard om dat te controleren en de DVD brander anders aan te sluiten. Dus gewoon de drive als Slave zetten of juist anders als Master. Ligt er aan wat je al in je kast hebt zitten.

Verder kan je natuurlijk kijken of onder de DVD properties in Windows alles correct staat. DMA, PIO etc...
Succes.

Emos

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je al gekeken naar je media? Nieuwe DVD+R media gaan uit van de 1-4x standaard, de ND2500A werd geleverd op de 2,3x standaard...met firmware 1.07 kan je de mediacompatibiliteit vergroten, zodat je minder problemen zult hebben.
Ik gebruik altijd Verbatim 8x DVD+R media, welke zonder problemen werken op iedere snelheid in de ND2500A.

• DarkShadow
Ik heb nu niet de mogelijkheid het allemaal uit te proberen, ik heb iig de nieuwste firmware er al op...
Verder heb ik iig al wel een nforce2 mobo, ik kan me niet meer herinneren of ik sw drivers er bij had geinstalleerd, dat kan ik allicht een keer overnieuw gaan doen.

In windows staat verder alles naar mijn weten goed. Overigens is het van die 4gig vrij ruimte nog maar heel erg de vraag of die er ook zijn. Dus dat is een goed punt om te controleren, omdat de partitie van het brandprogje wel ntfs was.
Ik ga het allemaal uit proberen, als ik meer weet laat ik het nog wel weten. Verdere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

Verwijderd

Darkshadow,
Geloof me, je bent niet de enige die hier last van heeft. dit moederbord (a7n8x de luxe)geeft daar regelmatig problemen, zo ook bij mij. Ik heb een keer gelezen dat het misschien aan de IDE-drivers kon liggen. Heb daarom een update gedaan van mijn nvideo IDE drivers.
1e dvd ging goed, en toen begon het weer. :(
Vervolgens even een klein testje gedaan, ide-poort van HDD testen, burst speed was 110, normal 55. als ik dezelfde test tijdens het branden activeerde was de burst speed 3, en normal 2. Het lag dus wel degelijk aan of mijn HDD, of mijn IDE-slot.
(had al dvd-firmware update gedaan, en een collega de brander laten testen)

Uiteindelijk heb ik na een keertje googlen (id dat een werkwoord) de drivers van windows teruggezet (in plaats van de nforce2 IDE controller driver)
-> update drivers, bij mij was het de dual channel PCI IDE controller :P

een paar dvd-tjes later
Het probleem met de readbuffer is nu nagenoeg opgelost (hij fluctueerd soms nog wel richting 10%, maar dat is maar een enkele keer)
De buffer-underrun buffer gaat nog wel eens leeg, ook al is er nog genoeg read-buffer (staat op 100%)
hij stopt heel even heb ik het gevoel (lampje gaat ook even uit) maar begint wel weer.

Als iemand weet hoe dat op te lossen is, dan hou ik mij aanbevolen :9

Momenteel ben ik een data-verificatie aan het doen na het branden van een DVD, als dat goed is, dan is mijn grootste ergernis eindelijk voorbij.
--- zojuist bericht dat verificatie succesvol verlopen is... eindelijk.

met dank aan de diverse draadjes die over dit item op dit forum staat, en enkele google-resultaten. _/-\o_

Ik hoop dat dit jouw probleem ook oplost
Pagina: 1