[XP] HDD probleem na install

Pagina: 1
Acties:

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:00
Ik heb op de computer van mijn ouders windows geinstalleerd, en op dat moment zaten er 2 HDD's in (1x 40GB slave, 1x 20GB master).

Nou heb ik door een foutje windows op de slave HDD geïnstalleerd, opzich geen probleem want dan hebben ze gewoon 2 HD's, maar nu heb ik de 20GB HDD zelf weer nodig en er staan op de een of andere manier nu benodigde opstartbestanden op deze schijf.
Als ik hem er namelijk uithaal wil windows niet meer booten door een file missing error...
Ik mag hem nu niet formatteren omdat dat volgens mijn ouders "teveel werk" is (geen optie dus) en ik zou toch graag de schijf terughebben. Kan iemand me vertellen hoe ik dit aanpak?

De volgende bestanden staan erop (de geblindeeerde map is een eigen prive map :) )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.v.genugten/error.JPG

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Norton ghost gebruiken?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

En wat wou je daar mee doen dan ?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:06:
[...]

En wat wou je daar mee doen dan ?
Wat ik uit z'n verhaal begrijp is dat het op de verkeerde schijf geinstalleerd is, daarmeek krijg je het op de goede schijf.
Daarna kan je met fixboot de bootloader wel weer repareren.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Aan je tweede uitleg heeft hij al veel meer.

Fixboot kun je uitvoeren vanaf de recovery console (windows CD er in en daar vanaf booten en dan optie R)

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:00
dus ik moet de CD van winXP gebruiken en dan?

het is dus zo dat windows zelf op de C schijf staat en die paar benodigde bestanden op de D schijf

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Pagina: 1