Toon posts:

USB problemen op Gigabyte GA-K8NS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik ff een computer in elkaar geschroeft.. alles ging prima behalve dan dat ik tijdens de installatie van windows m'n keyboard al niet op de usb port kon gebruiken. Na het installeren van windows bleven alle usb porten niet werken. Het lijkt wel of ze allemaal slapen. In het boekje van het moederbord staat wel iets over een mogelijke bug, daarom heb ik ook de cd van het moederbord geinstalleerd geen resultaat.

Heb nu van de website de usb2.0 driver gedownload, maar die staat ook al op de cd.

Mijn vraag is eigelijk: kent iemand dit probleem en weet ie ook hoe die dit moet oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die mij kan helpen?

Verwijderd

Heb je echt alle poorten een voor een geprobeert.
Had het bij een maat van me ook blijken allen de twee eertse poorten maar USB1.1 en of 2.0 te zijn rest is alleen 2.0
Dit wil zeggen dat de eerste twee poorten afhankelijk wat je aansluit een 1.1 wordt of juist een 2.0

Toetsenboren werken niet altijd op een 2.0 poort en moeten dus een 1.1 poort hebben. Dit hangt dus van je toetsenbord af.

In de manual zal wel staan welke poorten 1.1 ondersteunen

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 6 USB porten op, 2 bovenaan zoals bij elke mobo, hier heb ik er 1 van geprobeert. 2 zitten er nog iets lager op het mobo daar heb ik er ook 1 van geprobeert en aan de voorzijde van mijn kast zitten er ook nog 2, daar heb ik er ook 1 van geprobeert. Deze werkte allemaal niet. ook heb ik geprobeert m'n mp3speler aan te sluiten. M'n mp3 speler geeft wel aan USB ready, maar de computer reageert totaal niet.

Volgens de beschrijven van de mobo moeten er maximaal 8USB porten aangesloten kunnen worden, allemaal 1.1 / 2.0

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 22:29 ]

Verwijderd

Welke windows versie
Heb je ze wel aangezet in de bios en heb je ook de support voor legacy USB keyboard aangezet. Verder moet je inderdaad de poorten bovenin hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP S1

staan die dingen niet standaart aan? wel heb ik USB Mouse en USB Keyboard op Enable moeten zetten in de bios. wat ik al erg vreemd vond. Als ik de USB aan moet zetten, waar doe ik dit in de bios?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 23:40 ]

Verwijderd

Zet de USB controllers eens aan in de BIOS, kijk eens of de USB poorten in device manager staan.

Verwijderd

Topicstarter
ja, in de device manager van windows XP vind ik gewoon 6USB controllers, device is working properly. helaas doet ie alleen niks.

Verwijderd

Topicstarter
Na overleg met de zaak waar ik het MOBO heb gekocht, ga ik eerst maar eens proberen de BIOS the flashen. Hopen dat dit mijn probleem oplost.
Pagina: 1