USB ontvanger probleem

Pagina: 1
Acties:

• ollSNAKEllo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Ik heb sinds kort een draadloos netwerk thuis.
Ik heb onder een ethernet modem/router van Sweex.
Deze zend zijn signalen met 128bit wep encription.

Boven heb ik op de ene kamer een PC met een PCI-kaart ontvanger (ook van Sweex).
Deze kan gewoon het signaal ontvangen en met de PC kan ik dus ook internetten.

Op de ander kamer heb ik een zelfde PC (met windows 98SE) maar dan met een USB ontvanger (ook van Sweex)
Nu is het probleem dat deze PC op de een of andere manier een ander IP-adres aanmaakt dan het zou moeten doen. Er is wel verbinding maar hij maakt gewoon een ander IP adres aan. Ik er inmiddels de oude netwerk-kaart eruit gehaald in de hoop dat het mischien hier aan lag.
Maar jullie raden het al, het mocht niet baten. Weer maakt de PC een verkeerd IP adres aan. Ipv een 10.enz nummer maakt hij een 168.enz nummer aan.

Ik had al iets gehoord van dhcp deze staat bij mij op 255.255.255.255 en moet op een 10.enz nummer komen. Ik heb geprobeerd via 'winipcfg' te vernieuwen maar ik krijg daar elke keer een foutmelding dat hij die niet kan veranderen.

Als ik het volgende doe:
start-->uitvoeren-->command-->"ipconfig /release_all"
dan zegt hij na een minuut dat hij de DHCP niet kan vinden.
Ik zal ff een screen plaatsen van dej router DHCP instellingen:
http://img77.exs.cx/my.php?loc=img77&image=dhcp1bq.png

Wie kan mij van dit probleem afhelpen?

De PC met de USB ontvanger is een oude Pentium 2 200mhz. Maar dit maakt volgens mij niks uit. Het is bijna hetzelfde systeem als het systeem met de PCI-kaart.

Als er meer info nodig is hoor ik het wel.

Verwijderd

Gewoon alle shit in je router op fabrieksinstellingen zetten en DHCP aanzetten. Dan moet alles gewoon een IP binnen de 10.x.x.x range krijgen (heb zelf ook zown ding alleen zonder draadloos, kutding btw, verbinding met provider valt wel eens weg).

Zo niet, garantie claimen :P