Toon posts:

[Apache] mbv C-panel alternatieve index van Apache instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een account op een servertje in amerika met cpanel, draait op apache. Nu wil ik van die saaie apache standaard index af om mn space wat op te fleuren.

Nu weet ik dat dit kan als je bij de files van apache zelf kan komen, maarja... Zo werkt dat niet als je een account hebt daar. Nu kan ik wel via C-panel een hele hoop customizen, is het ook mogelijk daarmee die andere index te definieren?

Het doel is zegmaar dat ik niet in iedere map die ik aanmaak opnieuw mn index.php moet pleuren. Is erg onhandig, kan beter centraal geregeld worden, wat apache met zijn huidige index ook doet.

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 22:18
Ik denk niet dat dit via cpanel mogelijk is.

Ik heb het nog nooit geprobeerd maar misschien kan dit wel via .htaccess.

Verwijderd

Topicstarter
maar dan zou je dus voor iedere map nog steeds een .htaccess moeten aanmaken..? toch? dan zou ik net zo goed overal die index.php neer kunnen zetten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Mja, je zou met een .htaccess de directoryIndex kunnen verbieden en dan een nieuwe 403 errorpage laten zien op het moment dat iemand die directoryIndex wil zien. Hoef je maar 1x te doen, nml in de root van je webspace :P

Verwijderd

Topicstarter
maar parset ie dan de pagina voor de directory die je wilt opvragen of alleen de directory waar de 403 error instaat?