Toon posts:

[speedtouch 510] geen ethernet verbinding met het modem meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het met de search niet vinden maar het probleem is als volgt :

Ik krijg geen verbinding meer met de ethernet poort van het PSTN ADSL modem.
Ik heb een Speedtouch 510 modem met KPN ADSL het modem met 1 ethernet uitgang.

Het gevolg is nu dus dat ik het modem niet meer kan bereiken 10.0.0.138. Ook niet pingen dus.
Ik heb geprobeerd om het modem al een aantal malen uit en aan te zetten EN ik heb hem al een aantal maal gereset maar zonder resultaat.

Van de 3 indicatie lampjes branden er 2, het netwerk lampje blijft uit!
Ik heb al 3 verschillende kabels geprobeerd met 2 verschillende pc's en 1 laptop.
Allemaal geen succes
Ik krijg dus gewoon geen fysieke verbinding meer met het modem. Iemand enig idee ?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je al zoveel hebt geprobeerd rest mij nog 1 conclusie: De ethernetaansluiting van je modem is gaar.
Vrij weinig aan te doen ben ik bang. Als hij minder dan 1 jaar oud is, garantie claimen bij KPN, anders ff bij een lokale computerboer ofzo een simpel modempje op de kop tikken, die Etech multiPC modems kosten geen fluit meer tegenwoordig.

Verwijderd

Andere Ethernetkaart al geprobeerd?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Aangezien de TS al aan geeft het met 2 verschillende PC's en een laptop te hebben geprobeerd, gok ik dat wisselen van NIC niet al te veel zin meer zal hebben.

Verwijderd

Topicstarter
2 pc's geprobeerd en 1 laptop dus ja verschillende netwerkkaarten :D

Overigens zit er nu 1,5 jaar garantie op, da's nog niet niet zo lang geleden verandert aldus KPN maar laat ik hem nu net 1 jaar en 7 maanden in mijn bezit hebben (no joke) :'(

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Europese Wetgeving heeft al heel lang geleden verplicht gesteld dat er 2 jaar garantie op electronische producten moet zitten. Dit is ook al een behoorlijke tijd geleden in de Nederlandse
wetgeving opgenomen. Veel bedrijven proberen je 1 jaar aan te smeren, maar je hebt gewoon recht op 2 jaar!

Kortom, claimen die garantie, je hebt er recht op!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Kijk eens of de pinnetjes niet net iets te ver naar beneden zijn gebogen waardoor de kabel geen contact meer maakt.

Kan wel eens gebeuren als er bijvoorbeeld aan de kabel is getrokken. (kun je merken als ie bijvoorbeeld niet goed meer 'klikt')

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 20:07 ]

Verwijderd

Heb je de help desk van KPN al eens geprobeerd misschien dat hun weten hoe je echte reset kan geven op de modem. denk dat je firmware in de kreukels ligt. dat heb ik namelijk bij mijn Linksys AP gehad die werkte een paar weken niet. Nu me AP weer perfect.

maar sterkte verder.

ps. wel bagger dat ze maar 1,5 jaar garantie geven inplaats van 2 jaar of zo.

Verwijderd

Topicstarter
De zogenaamde echte reset van hun houdt in dat je om de zoveel tijd op de aan/uit knop moet drukken en daarna gaan alle lampjes even branden. Helaas ook geen oplossing. Helaas kan je bij dat ding niet met een USB kabel de firmware er opnieuw inladen zoals bij een E-tech modem.

De pinnetjes lijken me OK overigens.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Dit is een bekend probleem. Je kan er niets aan doen, we hebben er hier zelfs diversen getest. Allemaal geven ze dezelfde problemen. Afijn: We hebben er hier een gehad die een paar maanden heeft gewerkt zonder problemen maar geen toegang mogelijkheid tot het administratiepaneel. Het zijn en blijven soms vage apparaten.
Pagina: 1