ISDN: Voice Respond (testen)

Pagina: 1
Acties:

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Hey hallo,

Ik ben nu bezig met het opzetten van een voice respond systeem voor een bioscoop en heb het nu werkend. De software is al voor me gemaakt. En werkt nu haast vlekkenloos.

Het probleem is dat ik thuis geen ISDN heb om het uitvoerig te testen, nu heb ik het serversysteem maar meegenomen naar mijn werk, maar daar kan ik helaas niet dagelijks uitvoerig testen.

Mijn vraag is of jullie ook een oplossing weten om iets dergelijks te testen zonder ISDN lijn, d.m.v. een virtuele ISDN omgeving op software-niveau o.i.d.?

Omdat ik sinds kort ook in bezit ben van diverse .ocx componenten die je goed kan gebruiken om in VB6 .NET / VC++ een ISDN / VRS applicatie te maken, zou ik binnenkort een eigen applicatie maken. Helaas kan ik dus niet testen zonder ISDN thuis.

Mijn vraag is dus of jullie hier een work-around voor weten. :|

Ik heb ook al gevonden dat er ISDN simulators zijn, heeft iemand daar ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door mor0n op 16-02-2005 21:20 . Reden: Nieuwe vondst. ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor telefoniekaarten zitten erin en wat voor software-aansturing (voor die kaarten ;)) wordt er gebruikt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Sorry maar een ISDN lijntje aanvragen voor dit soort zaken is behalve dat het sowieso wel handig is toch niet zoveel moeite/kostbaar? Als je dit soort zaken ontwikkeld kan je volgens mij het beste maar gewoon een ISDN lijntje aanvragen.

• mor0n
BtM909 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:42:
Wat voor telefoniekaarten zitten erin en wat voor software-aansturing (voor die kaarten ;)) wordt er gebruikt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.avm.de/de/Produkte/images/prod_bilder/produktgrafiken/f_pci.jpg
AVM FRITZ!Card PCI ISDN Controller (www.avm.de)
Systeem draait gewoon op WinXP Pro
djluc schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:43:
Sorry maar een ISDN lijntje aanvragen voor dit soort zaken is behalve dat het sowieso wel handig is toch niet zoveel moeite/kostbaar? Als je dit soort zaken ontwikkeld kan je volgens mij het beste maar gewoon een ISDN lijntje aanvragen.
ISDN aanvragen is in mijn geval niet mogelijk, omdat ik alles thuis via de kabel heb. Ik zou dus alles moeten overzetten. Dat is dus voor mij geen optie.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ach da's jammer, als je 2 aansluitingen had, had je een loop kunnen creeeren. Enige wat je kan kijken, of die software ook calls kan simuleren. Je hebt het dan wel over software-aansturing en dan moet je zelf maar uitzoeken hoe je die voice te horen krijgt (wat dan dus erg lastig is)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mor0n
BtM909 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:55:
Ach da's jammer, als je 2 aansluitingen had, had je een loop kunnen creeeren. Enige wat je kan kijken, of die software ook calls kan simuleren. Je hebt het dan wel over software-aansturing en dan moet je zelf maar uitzoeken hoe je die voice te horen krijgt (wat dan dus erg lastig is)
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken (looping), de software die het voice respond systeem maakt, is helaas op maat gemaakt dus met beperkte mogelijkheden.
Verder zijn er standaard AVM Fritz! drivers geinstalleerd, kan zo geen pakket vinden die calls kunnen simuleren. Still googling...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:20
Je kunt toch (ook als je kabel hebt) gewoon een ISDN1 lijn aanvragen. Is volgens mij niet eens zo kostbaar, zeker niet als je er straks geld mee gaat verdienen....

• mor0n
jongentje schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:03:
Je kunt toch (ook als je kabel hebt) gewoon een ISDN1 lijn aanvragen. Is volgens mij niet eens zo kostbaar, zeker niet als je er straks geld mee gaat verdienen....
Tuurlijk weet ik, maar altijd eerst zoeken naar alternatief. Misschien kan het ook op een andere manier.

Heb btw al wel wat documentatie gevonden, wat wellicht bij het programmeren van dergelijke applicaties erg nuttig kan zijn: http://resource.intel.com...files/gcisdn/0653-07t.htm

Toch moet dit ook wel met software kunnen?

[ Voor 4% gewijzigd door mor0n op 16-02-2005 20:22 ]

Pagina: 1