[XP] Scherm resolutie aanpassen in recovery console?

Pagina: 1
Acties:

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Hallo,

ben nu bij mijn nichtje, op de 1 of andere manier heeft ze haar schermresolutie ingesteld op iets wat het scherm niet aan kan (dat is wat ik van haar begrijp). Kan ook zijn dat de frequentie te hoog is gezet. Iig het scherm geeft een fout wanneer je windows opstart. Starten in veilige modus werkt niet.

Nu mijn vraag is of je de scherm resolutie (frequentie) kan aanpassen vanuit de recovery console.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57

BCC

Booten in veilige modus -> Resolutie aanpassen (en refreshrate!!) -> Gewoon booten

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nope, je kan eventueel terug naar een vorig herstelpunt (al geprobeerd) of een andere monitor erop aansluiten (CRT).

Wat gebeurt er precies als je in veilige modus opstart?

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 16-02-2005 19:44 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Thomson
Veilige modus gaat niet, dan geeft hij dezelfde fout. Andere monitor, kan ik proberen maar denk dat het ook niet zal lukken aangezien die andere beter is :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57

BCC

Veilige modus is naar mijn weten altijd 640x480x8 bit .. Je kan in het bootmenu ook kiezen voor VGA modus.. dat heb je ook al gedaan? Zo ja, is er niet iets anders aan de hand?

[ Voor 44% gewijzigd door BCC op 16-02-2005 20:00 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 15:27
Misschien onzin, maar ik heb het probleem opgelost door alle handelingen te doen die je normaal ook zou doen. Alleen nu dan met zwart scherm. Zoiets als rechtermuisklik op bureaublad -> pijl naar boven -> aantal keren crtl+tab.
Domme manier, maar het had toch zin. Maar net wat BCC zegt, er is n standaard resolutie voor veilige modus en dan zou het moeten werken.

• Thomson
Ok, in vga modus werkte het wel, ik heb wel de instellingen moeten aanpassen in het register. Om de 1 of andere manier stond de refresh rate op 1. Weet niet hoe ze dat geflikt heeft :)

Iig bedankt voor de reply's

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gooi even de videodrivers weg met veilige modus :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sanfranjake schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:57:
Gooi even de videodrivers weg met veilige modus :)
Hoe doe je dat ff zonder beeld B)

* BtM909 leest de replies blijkbaar niet goed door :*

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 16-02-2005 21:20 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1