[JS] Vreemd probleem met openen pop-up

Pagina: 1
Acties:

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben bezig m'n website volledig XHTML 1.1 te maken.
Zoals jullie wellicht zullen weten is een target gebruiken in een a href in XHTML 1.1 uit den boze, vandaar dat ik hier JS voor gebruik:

HTML:
1
<a href="javascript:window.open('rss.xml', 'rssWin'); return false;">[img]"images/rss.gif"[/img]</a>
Om voor mij onduidelijke reden werkt dit dus niet. Het maffe is dat als ik return false verander in returnfalse het opeens wel werkt. :?

Hoe kan dit? Naar mijn weten hoort het return false te zijn en niet returnfalse, toch?

P.S. Ik wil geen onClick gebruiken, omdat de validator dit niet leuk vindt. ;)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
window.open('rss.xml', 'rssWin', ' ');

misschien, omdat je die laatste parameters volgens mij wel moet geven ook al gebruik je ze niet.
Edit: helpt niet, maar onclick works just fine :)

Overigens: onclick (lowercase) mag wel van de validator hoor :)

[ Voor 29% gewijzigd door HyperioN op 16-02-2005 19:25 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je toch bezig bent XHTML1.1 te maken, waarom gebruik je niet de onclick-handler (die je false returned) en gebruik je de normale href indien JS uitgeschakeld staat? ;) (je zou dan zelfs kunnen volstaan met de target te wijzigen vanuit JS (weet trouwens niet of dat wel werkt))

Vraag me alleen af waarom je XHTML1.1 wil, maar toch wilt gaan bepalen waar een link wordt geopend :? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BtM909 op 16-02-2005 19:23 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aha, ik heb natuurlijk de domme fout gemaakt om onClick te tikken terwijl XHTML lowercase is.

Dom, dom, dom! ;)

• js303
  • Laatst online: 08-05 18:22
moet je niet iets van javascript:void(window.open('enzovoorts')) doen?

• js303
  • Laatst online: 08-05 18:22
MaZo schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:23:
Aha, ik heb natuurlijk de domme fout gemaakt om onClick te tikken terwijl XHTML lowercase is.

Dom, dom, dom! ;)
is DOM niet met hoofdletters? :P
Pagina: 1