Hoi,
Ik heb een probleem.
Ik ben bezig met een site, de nieuwsberichten mogen maar rond de 150 tekens lang zijn en vanaf dat punt moet het worden afgebroken en daarvoor in de plaats moet dus " ... lees meer " komen.
Nu is me dit al gelukt alleen als ik op lees meer klikt op bijv het 2e nieuwsbericht, gaat het 1e bericht open. Ik kan dus alleen deze open en dicht klikken en de rest niet.
Ik gebruik de volgende code.
En hij wordt zo aangeroepen:
Deze tekst wordt dus 10 keer gebruikt omdat er 10 nieuwsberichten opstaan. Maar hoe krijg ik het nu zo werkend dat ik ook het 4e nieuwsbericht kan openen en sluiten zonder dat er een ander bericht mee in aanraking komt?
Alvast onwijs bedankt
Ik heb een probleem.
Ik ben bezig met een site, de nieuwsberichten mogen maar rond de 150 tekens lang zijn en vanaf dat punt moet het worden afgebroken en daarvoor in de plaats moet dus " ... lees meer " komen.
Nu is me dit al gelukt alleen als ik op lees meer klikt op bijv het 2e nieuwsbericht, gaat het 1e bericht open. Ik kan dus alleen deze open en dicht klikken en de rest niet.
Ik gebruik de volgende code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <script language="JavaScript"> function showhide_leesmeer() { document.getElementById('lees_meer').style.display = 'none'; document.getElementById('whole_news').style.display = 'inline'; } function showhide_news(){ document.getElementById('whole_news').style.display = 'none'; document.getElementById('lees_meer').style.display = 'inline'; } </script> |
En hij wordt zo aangeroepen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? if (strlen($nieuwssysteem["bericht"]) > 150) { $nieuwssysteem["bericht"] = substr($nieuwssysteem["bericht"],0,150). '<span id="lees_meer">... <br><a href="javascript:showhide_leesmeer()">Lees Meer</a></span><span id="whole_news" style="display: none;">'.substr($nieuwssysteem["bericht"],150,strlen($nieuwssysteem["bericht"])).'<br /><a href="javascript:showhide_news()">Lees Minder</a></span>'; } echo $nieuwssysteem["bericht"]; ?> |
Deze tekst wordt dus 10 keer gebruikt omdat er 10 nieuwsberichten opstaan. Maar hoe krijg ik het nu zo werkend dat ik ook het 4e nieuwsbericht kan openen en sluiten zonder dat er een ander bericht mee in aanraking komt?
Alvast onwijs bedankt