Windows XP Pro versus Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
Ik heb al gekeken met de search, maar kon niet echt iets vinden waar ik wat aan heb
Ik gebruik op het moment windows Xp pro. Nu heb ik sinds gisteren Mozilla Firefox als webbrowser en dat bevalt me uitstekend. Dus dacht ik, aangezien ik steeds meer microsoft programma's vervang voor non-microsoft, is het geen idee om Linux is te proberen.
Nu ben ik compleet onbekend met Linux, maar ik hoor hier en daar goede verhalen. Nu vraag ik jullie advies, wat is beter en waarom, Windows XP Pro of Linux en welke versie daarvan (mandrake bijv.). Graag wat ervaringen van mensen die zijn overgestapt. Ik heb niet zo'n trek in een dualboot, maar ik wil wel al mijn gegeven behouden. Is dat te doen zonder dat ik alles op een DVD moet smijten? Ben benieuwd

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 ik denk dat je je vraag daar het best kan planten want dan zullen zei t je ook haar fijn uitleggen! het hangt er ook vanaf wat je er mee wil doen, dus speel je veel games op je comp of juist niet etc etc. suc6

[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 16-02-2005 18:55 ]

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Met Linux kan je aardig hetzelfde als met Windows. Het enigste verschil is alleen dat alles net even een tikje lastiger gaat. Het installeren van het systeem, daar moet je echt een keer de tijd voor nemen. Ook het installeren van software gaat niet altijd even eenvoudig (afhankelijk van de distro). Als je veel tijd over hebt, dan kan je het eens proberen. Staar je alleen niet blind op "linux is stabieler" en "linux is sneller", want dat is namelijk helemaal niet zo....

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Een besturingssyteem moet je kiezen aan de hand van je eigen wensen. Je trekt bij warm weer toch ook een korte broek aan, en als het koud is een lange?

Zo moet je de keuze van je os ook afwegen, hier zijn al best veel topics over geweest je kunt het beste even in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 verder praten. Hier staan veel argumenten, succes :).

Dit topic is gesloten.