Toon posts:

[Internet]Valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk, met een E-Tech router en Internet van Chello.
Aan de router zitten 3 computers, waaronder ik 1 gebruik als Game Server (16 pers)voor Tactical Ops.
Netwerk en alles is goed ingesteld, en draait ook goed.
Soms speel ik op mijn eigen gameserver , er zitten 16 spelers dan op... en na 20 minuten spelen valt het internet uit. Het komt er ook niet weer uitzichzelf op.
Router resetten helpt niet, adapter in/ en uit helpt niet.
Maar naar het modemding van chello stappen en stekker in/en uit, en internet werkt weer op volle toeren. Dit is natuurlijk vet irritant, want 't chellomodem staat beneden, en je moet de gameserver enzo weer opnieuw starten.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
Dus? Iets met je modem. Contact met Chello?

Verwijderd

Watvoor kabelmodem heb je? Is dat een Com21, Motorola, of een ander merk? En welk type is het? Ik heb zelf @home gehad icm een Com21 modem, het netwerk wat er achter zit (protocol om over coax te gaan) is bij Com21 niet geheel op zijn best, hierdoor kan het uitvallen. Ook de motorola's hebben af en toe kuren.

Wat ik vroeger altijd deet om te kijken waar het probleem zat:
1) Stel je router in als een vast ip (extern, WAN, dus chello)
2) Schrijf je gateway IP adres op (extern, WAN, dus chello)
3) Zodra je verbindingsuitval hebt probeer dan eens te pingen naar je gateway, mocht dat lukken dan is de verbinding tussen je modem en hun in oorde, maar licht het probleem ergens anders.

Hierdoor kon ik altijd zien waar het probleem zat, dat icm @home. Gezien ik niet weet wat voor modem jij hebt weet ik niet of het het zelfde probleem kan zijn.
eRRoR.InSiDe schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:51:
Dus? Iets met je modem. Contact met Chello?
:X

Verwijderd

Topicstarter
Thompson TMC390 is het... maar mss moet ik eens naar chello toebellen ofso, want t is zeer lastig