Kameleon + Pinaccle ir receiver + Winlirc

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 15:33
Hallo tweakers,

Ik heb vandaag mijn universele one for all Kameleon afstandsbediening binnen gekregen, en nou had ik toevallig nog een infra rood receivertje van een pinaccle tv kaart liggen. Ik heb deze al eerder gebruikt om winamp en bsplayer te besturen, dat deed ik toen met de afstandsbediener van mijn dvd-speler. Dit ook in combinatie met het programmatje Winlirc.
Nu had ik het idee om een willekeurige dvd-speler toe te wijzen aan een onderdeel in mijn kameleon, en daarmee de pc te besturen. Het probleem is alleen dat het me niet lukt. met Winlirc krijg ik geen reactie, IRassistant zegt dat de initialisatie van de receiver niet geslaagd is, en dat ik de drivers moet checken. Ook met remote control geen succes.
Heeft iemand een idee? naar mijn weten had ik de vorige keer (toen het dus wel werkte) ook geen drivers geinstalleerd voor de receiver. (in apparaatbeheer staat trouwens dat alles gewoon goed werkt)
Misschien kan iemand me vertellen met welke instellingen ik de beste kans heb in Winlirc, of met wel programmatje ik beter kan testen of mijn receiver uberhaupt wel werkt.

alvast bedankt!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 15:33
Ok, ik heb Winlirc nu zo ver dat hij wel een signaal binnen krijgt. Ik krijg hem alleen niet ingesteld met mijn universele afstandsbediening. opzich gaat het met mijn originele dvdafstandsbediening wel, maar als ik het probeer met mijn kameleon komt hij niet verder dan 6 keys. dan krijg ik een foutmelding dat er te veel fouten geweest zijn. iemand een idee? misschien qua instellingen. ik heb ze nu zo staan:
Port = Com1
speed = 115200
Receiver Type = RX Device
Virtual pulse = 300
Transmitter setting = DTR
Voor de margin of error neem ik steeds 99%, maar volgens mij maakt het niet veel uit. als ik een lager percentage neem dan kom ik even ver. Ik dacht dat het misschien aan de signal gap of signal length ligt.