[XP] Adaware SE rpc error, en netwerk daarna dood

Pagina: 1
Acties:

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
Hey

Ik heb een probleempje... En nu al voor de tweede keer. Wat er gebeurt is dat ik eerst op mijn moeders comp adaware SE gerunt heb... en tijdens dat kwam er de bekende blaster RPC error blah blah computer gaat herstarten error. Nouja computer geherstart, maar gelukkig komt foutmelding niet terug

Maar wat daarna gebeurde is dat na een tijdje het internet, en zelfs het hele netwerk het niet meer deed. De computer komt gewoon simpelweg niet meer bij de adsl modem, kan hem niet pingen, kan geen DHCP info er vandaan halen, kan er niks mee. Nouja na lang rotzooien heb ik daar windows maar opnieuw geinstalleerd en dat heeft het opgelost

Maar nu ben ik bij de buren bezig... en heb daar adaware gedraait... en daar kwam de "blaster" rpc error en die sloot computer lekker af.... .en ook nu, doet het internet/netwerk het bij hun niet... precies hetzelfde probleem. Het is dus waarschijnlijk een virus dat via adaware binnen komt en het netwerk lam legt... Maar bij de buren kan ik niet zomaar windows gaan herinstalleren.

Maar fscking blaster is het ook niet.. blastertool gedraait maar geen verschil... Heeft iemand een idee welk virus of whatever het wel is ?

• Captain_Duck
nvm, probleem opgelost

blaster tool, en microsoft's malicious removal tool deden niks

maar de laatste versie van AVG met updates fixte het. Ben ik erg blij om

... anyway, nu met al deze problemen dankzij freaking adaware gebruik ik het nooit meer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je PC gewoon normaal up to date is qua patches (en ik mag toch hopen dat ze dat zijn?) dan ben je helemaal niet vatbaar voor blaster - dus ik snap niet precies wat je bedoelt? :)

• Captain_Duck
dat waren ze niet (niet mijn comps, eerste keer ook dat ik bij buren was), en het was geen blaster. Blasterfix van symantec en malicious software removal tool van MS vonden niks. Het is waarschijnlijk een of andere nieuwe variant op blaster of whatever. Anyway het probleem is opgelost, AVG heeft het gevonden