Ik ben aan het rondkijken op het internet voor een nieuwe laptop (buget rond de €1000). Nu is mijn oog gevallen op 2 laptops, namelijk de: Acer TravelMate 4000LMi en de Acer Aspire 1363WLMI. De TM 4000LMI beschikt over een Pentium M 1400 Mhz en de Aspire 1363WLMI over een AMD Sempron 3000 Mhz. Welke van deze processors is het snelste/betrouwbaarste/ enz.
Ik denk de sempron 3000. Je moet trouwens geen mhz achter de 3000 van sempron zetten. Anders zat iedereen van het forum wel met een sempron qua prijs kwaliteitVerwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:10:
Ik ben aan het rondkijken op het internet voor een nieuwe laptop (buget rond de €1000). Nu is mijn oog gevallen op 2 laptops, namelijk de: Acer TravelMate 4000LMi en de Acer Aspire 1363WLMI. De TM 4000LMI beschikt over een Pentium M 1400 Mhz en de Aspire 1363WLMI over een AMD Sempron 3000 Mhz. Welke van deze processors is het snelste/betrouwbaarste/ enz.
Ik denk wel dat die Pentium M wat zuiniger is, die kan zichzelf goed terugclocken enzo. Heeft die Sempron daar iets voor (niet dat ik weet)?
Ik heb geen idee welke het snelste is.
Ik heb geen idee welke het snelste is.
Saved by the buoyancy of citrus
de Sempron is sneller dan de Pentium, de Pentium is alleen een stuk zuiniger.
[ Voor 17% gewijzigd door Rac-On op 16-02-2005 17:16 ]
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Verkijk je niet. Die P-M op 1.4 Ghz geeft heel wat P4's boven 2 Ghz enz. het nakijken. Een Sempron 3000 is daar zeker geen partij voor. Ga voor de P-M, dat is een enorm krachtige proc. Ik ben geen Intel-fan, maar het is wel zo. Een Sempron moet je vergelijken met een Intel Celeron. En die zijn bagger
- correctie, het zijn budgetprocessoren

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Goede correctie, bagger zijn ze zeker niet en zeer goed overclockbaar.
Sempron..was dat niet de "ex" XP processoren.
En Celeron processoren zijn langzaam ..ja... maar sempron is redelijk snel.... voor een budget processor. Je kunt die twee niet zomaar vergelijken borromini!
En Celeron processoren zijn langzaam ..ja... maar sempron is redelijk snel.... voor een budget processor. Je kunt die twee niet zomaar vergelijken borromini!
There is no place like ::1
Uhm, de oude Celeron's waren langzaam jah. De Prescott Celeron's presteren beter dan Semprons. Maar daar gaat het niet over, het gaat hier over de Pentium M en de Sempron.
En de vergelijking is volgens mij nog nooit in een artikel besproken. Hoewel de Sempron een hogere rating heeft is, en blijft, het een budget processor. De Pentium M heeft 1MB cache (1,4Ghz = Banias core) en presteerd zeer goed in vergelijking met de Pentium 4.
En de vergelijking is volgens mij nog nooit in een artikel besproken. Hoewel de Sempron een hogere rating heeft is, en blijft, het een budget processor. De Pentium M heeft 1MB cache (1,4Ghz = Banias core) en presteerd zeer goed in vergelijking met de Pentium 4.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
K, bagger was niet bedoeld als onbetrouwbaar, draai zelf alleen maar AMD's. Het is wel zo dat veel mensen zich verkijken op de rating (die nog maar es omhoog gegaan is). En ze zijn wel degelijk tegenover de Celerons gepositioneerd. Tegenover een Celeron D (recentste revisie) moeten ze het zelfs meer en meer afleggen bij gelijke ratings (3000+ tegenover 3.0 Ghz Celeron bijv.)swampy schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:19:
Sempron..was dat niet de "ex" XP processoren.
En een opgefokte P-M op 2 Ghz verslaat met gemak een PIV op 3 Ghz. Daar zijn benchmarks van. Het ontwerp van de P-M is zelfs zo succesvol dat Intel het gaat gebruiken voor volgende generaties desktopprocessoren.
Ratings of Mhzen zijn dus niet alles!
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
De Pentium M is dus niet alleen sneller maar ook zuiniger, dat is ook een belangrijke factor voor mij
De Sempron draait op 2000 MHz. De Pentium-M draait op 1400 Mhz, maar is vergelijkbaar met een ruim 1,5 keer zo snelle P4 (ca. 2100 MHZ).
Waarschijnlijk is de P-M ongeveer even snel of sneller in de meeste applicaties, en ook zeker zuiniger.
Waarschijnlijk is de P-M ongeveer even snel of sneller in de meeste applicaties, en ook zeker zuiniger.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Een Sempron met een K7 core draait op 2GHz jah, maar een Sempron met de K8 core draait op 1,7GHz als ik me niet vergis.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Je moet die sempron ook niet onderschatten hoor. De desktop sempron 3000+ (2,0 ghz, 333mhz fsb, 512kb cache) zit tussen de athlon xp 2600 en 2800, dus zo langzaam is dat helemaal niet. Ik ga er dan voor het gemak van uit dat de sempron in een laptop gelijk presteert...
neem ook even in ogenschouw dat die p-m een heel stuk langer met zijn accu doet. weet niet of dat er iets toe doet voor jou
Al vaak genoeg in dit topic is gezegd dat de P-M bekend staat om zijn zuinigheid, en de Sempron de budgetfamilie van AMD is. Als je gewoon wat zoekt naar reviews, kom je al snel vergelijkingen tegen met de desktop Pentium4 of de Pentium M. Aan de hand van de CSL FAQ (waarin staat hoe de P-M ongeveer presteert t.o.v. de desktop P4), kan je daarmee eenvoudig zien welke processor de beste prestaties levert.
Overigens moet je je niet verkijken op prestaties. Aan de hand van je eisen moet je een keus maken. Een processor kan wel nog zo goed presteren, maar als je liever kiest voor zuinigheid, is een mobile CPU een stuk handiger.
Nouja, je zal in elk geval wel zelf op onderzoek uit moeten gaan.
De frontpage is een goed beginpunt.
Overigens moet je je niet verkijken op prestaties. Aan de hand van je eisen moet je een keus maken. Een processor kan wel nog zo goed presteren, maar als je liever kiest voor zuinigheid, is een mobile CPU een stuk handiger.
Nouja, je zal in elk geval wel zelf op onderzoek uit moeten gaan.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.