Toon posts:

Poorten krijg ik niet open

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met de speedtouch multi modem 510, want ik krijg geen enkele poort goed open.
De computers staan achter een sweex router, maar die heb ik als switch ingesteld (gewoon de stekker van de modem niet in de wlan doen).
Dit werkt uitstekend want ik heb nu als lokale ip: 10.0.0.150, voorheen 192.168.2.???,
Ook met het connecten naar de modem (10.0.0.138) gaat gewoon goed, nu heb ik het volgende ingesteld bij de NAT optie:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/w.schot/instellingen.jpg

Poort 14567 is voor battlefield om een server te maken.
Na dit ingesteld te hebben heb ik een test gedaan op www.grc.com, maar deze zegt dat de poort "Stealth" is, dus hij staat alsnog dicht.
Wat ik ook geprobeerd heb is mijn lokale ip als "default server" instellen, hierbij gaf grc.com aan dat de poort nu closed was.
Als hij closed aangeeft hoord hij het eigenlijk te doen, want zodra je een server hebt draaien hoort de poort automatisch open tegaan, maar helaas bleef hij weer dicht...Ik heb dit overigens bij meerdere poorten geprobeerd (irc etc.) maar ze blijven allemaal closed, dus wat doe ik fout?

owja, ik heb nog iemand gevraagt om mijn server toetevoegen op the all seeying eye, maar deze werd ook niet herkend.

Hier nog even de lokale instellingen misschien hebben jullie er wat aan:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/w.schot/naamloos.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 19:02 . Reden: Witte vlakken van plaatjes verwijderd ]

Verwijderd

Topicstarter
Oeps beetje rare titel kan iemand dat veranderen? :P

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoe komt het dat DHCP uitgeschakeld is? Heb je dat bewust gedaan?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik zie dat je via de normale NAPT je poorten instelingen maakt voor je server. Ik heb geen ervaring met een server draaien maar wel met de Speedtouch.

ALs je toch via de NAPT entries wilt instellen dan zou ik de outside IP adress op 0.0.0.0 zetten. Dan wordt namelijk toegang gegeven voor elk IP adres wat zich aanmeld op die poort. Ik neem aan dat je meerdere mensen toegang wilt geven en niet één.

Aangezien je maar één IP adres toegang geeft zal de GRC test aangeven dat hij geen verbinding kan maken. De router staat ingesteld op één extern IP adres dat hoogstwaarschijnlijk niet van GRC is. :Y)

Waarom zit je trouwens in de DHCP address pool met je interne IP adres? Ik zou buiten de DHCP address pool kiezen. Kijk eens of dit je probleem oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:36:
Hoe komt het dat DHCP uitgeschakeld is? Heb je dat bewust gedaan?
Nee, ik heb alleen bij de nat opties liggen klooien verder aan geen enkele andere instelling gezeten.
Wel heb ik de nieuwste firmware erop gezet maar dat heeft niks met de DHCP te maken lijkt me...

@ Eric JH: dat van outside IP adress op 0.0.0.0 had ik eerst ook, maar dat wou ook niet dus toen heb ik even de ip van die gozer gedaan maar dat hielp ook niet, dus ik ben gewoon vergeten het plaatje te veranderen...

Trouwens, de ene keer dat ik kijk op grc staat er stealth en als ik het een andere keer probeer staat er closed 8)7

Ik ga nu even dat van DHCP proberen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik de DHCP instellen? En bij welke optie?

1. DHCP Server
2. DHCP Relay
3. DHCP Client
4. Server Config
5. Server Leases
6. Address Pools

Alvast bedankt

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:06:
Hoe moet ik de DHCP instellen? En bij welke optie?

1. DHCP Server
2. DHCP Relay
3. DHCP Client
4. Server Config
5. Server Leases
6. Address Pools

Alvast bedankt
De DHCP pool van de Speedtouch ligt tussen 10.0.0.150 en 10.0.0.200. Kies een adres voor je server wat niet in dit gebied ligt. Misschien helpt het.

Welke firmware versie gebruik je trouwens? Bij welk netwerk zit je? Update eventueel naar 4.2.7 via www.speedtouch.nl .

[ Voor 13% gewijzigd door EricJH op 16-02-2005 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:29:
[...]

De DHCP pool van de Speedtouch ligt tussen 10.0.0.150 en 10.0.0.200. Kies een adres voor je server wat niet in dit gebied ligt. Misschien helpt het.

Welke firmware versie gebruik je trouwens? Bij welk netwerk zit je? Update eventueel naar 4.2.7 via www.speedtouch.nl .
Dit wordt me nog niet echt duidelijk... kan je misschien uitleggen Wat ik moet invullen hier:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/w.schot/naamloos123.JPG

Of kijk ik dan verkeerd

Ik heb de nieuwste firmware....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 20:58 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
De computers staan achter een sweex router, maar die heb ik als switch ingesteld (gewoon de stekker van de modem niet in de wlan doen).
Dhcp heeft erg weinig met dit probleem te maken. Je spreekt nog over een sweex router, doet deze ook nog aan forwarding? Anders maak hier even een overzicht van je netwerkje, dan is het allemaal iets duidelijker :).

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 22:19
probeer het eens met telnet om een poort te openen.dit doe je door:

start > uitvoeren > cmd > enter

als je in je command prompt zit dan telnet 10.0.0.138 gevolgd door enter.

als je dan links bovenin user ziet staan drukt je op enter waarna je een plaatje te zien krijgt.
met daaaronder => < hier achter typ je NAT gevolgd door enter

en dan typ je create weer gevolgd door enter.
volg nu de stappen die het modem zelf aangeeft in telnet

v.b
protocol: tcp
inside adress: 10.0.0.150
inside port: 80
outside adress:80.124.xxx.xxx of 0.0.0.0
outside port: 80

[ Voor 15% gewijzigd door diehard889 op 16-02-2005 21:32 ]

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

windows firewall / personal firewall / antivirus meuk met firewall achtig spul aktief?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• diehard889
ik heb wel meer dingen gemapt ik heb net ff gekeken op die grc.com daar geeft hij bij mij wel aan dat het op stealth staat maar andere mensen kunnen via die poort die ik heb gemapt wel bij mij naar binnen(unreal goty) dus ik denk dan je poortmap wel werkt laat het ff testen door een vriend oid.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:22:
[...]

Dhcp heeft erg weinig met dit probleem te maken. Je spreekt nog over een sweex router, doet deze ook nog aan forwarding? Anders maak hier even een overzicht van je netwerkje, dan is het allemaal iets duidelijker :).
Speedtouch==>Sweex PC1 ingang ==> PC2,PC3,PC4 gaan naar 3 verschillende pc's toe
Ik heb ergens gelezen dat de sweex echt niets anders doet als switchen als je de Wlan maar vrij laat...
diehard889 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:29:
probeer het eens met telnet om een poort te openen.dit doe je door:

als je in je command prompt zit dan telnet 10.0.0.138 gevolgd door enter.

als je dan links bovenin user ziet staan drukt je op enter waarna je een plaatje te zien krijgt.
met daaaronder => < hier achter typ je NAT gevolgd door enter

en dan typ je create weer gevolgd door enter.
volg nu de stappen die het modem zelf aangeeft in telnet
Ik krijg een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/w.schot/failed.jpg
leuk_he schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:33:
windows firewall / personal firewall / antivirus meuk met firewall achtig spul aktief?
neej geen firewall en antivirus heb ik tijdelijk uitgeschakeld.
diehard889 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:37:
ik heb wel meer dingen gemapt ik heb net ff gekeken op die grc.com daar geeft hij bij mij wel aan dat het op stealth staat maar andere mensen kunnen via die poort die ik heb gemapt wel bij mij naar binnen(unreal goty) dus ik denk dan je poortmap wel werkt laat het ff testen door een vriend oid.
Zoals eerder vermeld heb ik dit al en keer geprobeerd maar helaas tevergeefs

Overigens, heb ik verkeerd gekeken en stond deze poort altijd al op closed en andere op stealth, maar aangezien de poort niet vanzelf opengaat weet ik nog niet wat er mis is

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 22:23 ]

• diehard889
[...]
Ik krijg een foutmelding:

[afbeelding]
[...]
zet es bij outside adress je ip neer van je isp
en bij het poort de zelfde als je bij inside port invult

als hij geen fout geen typ dan ook even "save" in telnet met de enter gevolgd.

[ Voor 25% gewijzigd door diehard889 op 16-02-2005 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
.jpg]afbeelding[/url]]
[...]
zet es bij outside adress je ip neer van je isp
en bij het poort de zelfde als je bij inside port invult

als hij geen fout geen typ dan ook even "save" in telnet met de enter gevolgd.
Sorry, maar wat bedoel je met isp? :?

Als ik me eigen server op all seeying eye zet wordt hij niet herkend 8)7
Edit: OWja toch wel ik deed 80........ maar dan moet ik natuurlijk 10.0.0.150 doen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet pingen naar ons IP adres is dat wel normaal iemand anders heeft het ook geprobeerd (bij zichzelf) en dat wou wel

• diehard889
isp is het afkorting van je internet provider het ip wat je van je internet provider heb gekregen moet je daar invullen

voor all seeying eye kan je alleen maar je 80.... adress gebruiken (ip van je provider) want, de rest van de wereld kan anders niet in je server komen omdat je dan een intern ip opgeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas ook niet zelfde fout...Wat moet ik bij foreign... invulle want die heb ik telkens leeggelaten.

Verwijderd

Je moet de firewall van de modem uitschakelen.

telnet 10.0.0.138 --> menu --> ip --> config hier firewall selecteren en "off'" zetten.

niet vergeten om hierna absoluut een login naam en wachtwoord op je modem te zetten.

Hier kun je de volledige handleiding voor een 510 doorlezen.
http://www.speedtouch.nl/docs/CLIguide_510_427.pdf

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Andere truuk die ik een keer heb moeten toepaasen is in de telnet de modem nat tabellen moeten schoonmaken. Anders maakt hij de mapping soms niet goed aan.

telnet 10.0.0.138
>nat flush (of was het nat clear) ?

en dan de mapping opnieuw aanmaken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 08:48:
Je moet de firewall van de modem uitschakelen.

telnet 10.0.0.138 --> menu --> ip --> config hier firewall selecteren en "off'" zetten.

niet vergeten om hierna absoluut een login naam en wachtwoord op je modem te zetten.

Hier kun je de volledige handleiding voor een 510 doorlezen.
http://www.speedtouch.nl/docs/CLIguide_510_427.pdf
Hoe kom ik bij OK? kan namelijk niet bij ok en cancel komen

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met tab uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen van bovenstaande dingen heeft geholpen, maar wat moet ik bij NAT==>CREATE==> Foreign adress en foreign port invullen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 13:31 ]

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-03 13:39

DesertShooter

Afgekickt

MIsschien helpt deze site je:
KLIK

Verwijderd

Je kunt ook een DHCP spoofing op je speedtouch toepassen.
Dan neemt je router het ipadres aan van je internet provider. Dan staan op de modem alle poorten open en kun je alleen nog een probleem hebben met je router.

Hier kun je de laatste firmware downloaden en een config tooltje waarmee je de dhcp spoofing kan uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch maar op dat DHCP spoofing overgegaan maar, als ik nu de sweex router wil instellen kan ik geen gateway instellen omdat, hij niet in de ip reeks zit.
Nu heb ik in een andere topic gelezen dat, dat een algemeen probleem is met de sweex maar valt er iets aan te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 17:15 ]

Verwijderd

/me heeft even de bezem gehanteerd :P

Verwijderd

Topicstarter
In mijn laatste bericht staat het iets beter uitgelegt sorry... 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 11:53 ]

Verwijderd

En nu? Komop, doe zelf wel even een beetje moeite en wees in godesnaam duidelijk. Zomaar een plaatje neerplempen is natuurlijk onzin.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/w.schot/naamloos.bmp

Dit plaatje hoord bij eerder geposte post, ik krijg namelijk als ik mijn speedtouch op spoofing instel deze foutmelding op de sweex.
Ik heb in het sweex menu gekozen voor static ip address, maar ik krijg bij het invoeren van de gateway een foutmelding (die van het plaatje dus). op 0.0.0.0 laten staan helpt niet, want dan krijg ik geen verbinding.
Ik heb overigens alle opties van de sweex geprobeerd maar helaas krijg ik geen verbinding....dus mijn vraag hoe krijg ik verbinding via de sweex. (speedtouch verwijst dus nu de ip van de provider direct naar de eerstvolgende apparaat/pc)

Ik hoop dat het zo duidelijk is....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 11:53 ]

Verwijderd

Je kunt het beste de sweex instellen op dynamisch ip. De sweex krijgt namelijk na het spoofen van de speedtouch het ipadres direct van je provider.
Pagina: 1