Installatie smoothwall isa nic niet geïnstalleerd te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb hier een oude P1 166mhz staan waar ik smoothwall op wil zetten. In dit systeem zitten twee netwerkkaarten: een pci realtek kaartje, deze wordt netjes geprobed, en verder een oud isa kaartje: de305. De isa kaart wordt helaas niet geprobed.

Via de lijst met modules krijg ik de kaart ook niet geïnstalleerd. Dus blijft de manual optie nog over. Ik weet alleen geen ruk van deze kaart, via google kom ik alleen maar op oude email lijsten uit met mensen die problemen hebben met die kaart maar een oplossing kan ik nog niet echt vinden.

Toen heb ik die bak eens geboot met knoppix en dan zie ik dat er twee netwerkkaarten gedetecteerd worden :9 Via lsmod zie ik dat de module "ne" in de lijst staat dit is volgens mij de module voor de netwerkkaart.

Maar om de kaart in smoothwall te intalleren moet ik ook de parameters opgeven, welke irq etc. Hoe kom ik daar achter?

Ik kan natuurlijk voor een paar euro een nieuw kaartje halen wat direct werkt maar het is natuurlijk leuk om dit ook werkend te krijgen.

Wie kan me op gang helpen?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

je zou eens kunnen kijken naar de isa-pnp module. (isa plug n play)

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:24:
je zou eens kunnen kijken naar de isa-pnp module. (isa plug n play)
Die module (of iets wat daar op lijkt) kan ik in die lijst niet vinden.

Is het niet mogelijk om te achterhalen hoe Knoppix die kaart heeft geïnstalleerd? Dat lijkt me op het moment het handigst alleen ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Maar om de kaart in smoothwall te intalleren moet ik ook de parameters opgeven, welke irq etc. Hoe kom ik daar achter?
via lspci kun je bekijken op welk irq die kaart zit.
Is het niet mogelijk om te achterhalen hoe Knoppix die kaart heeft geïnstalleerd?
denk dat knoppix de module standaard in de kernel heeft zitten, en laad met de 'standaard' instellingen.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

gupje schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:12:
via lspci kun je bekijken op welk irq die kaart zit.
de 'pci' in het lspci commando geeft aan dat het voor PCI kaarten geldt. ISA != PCI. Verder dien je of isapnp te gebruiken (alleen 2.4 en 2.6 kernels), of met isapnptools te gaan werken.