Toon posts:

[TS/Citrix] Driverless Printing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik zit met een probleem waar vast en zeker meerdere Terminal / Citrix beheerders mee worstelen, namelijk: Printerdrivers.

Ik heb hier een Windows2000 omgeving met een x aantal Terminal servers (Ik gebruik dus geen citrix) Nu heb ik een x aantal nt4 / windows 2000 ‘thin clients’ met allemaal lokale printertjes. HP Deskjet 840c / 3820C en een aantal laserjetjes.

Aangezien ik het beu ben om op iedere thin client de juiste printer drivers te installeren ben ik op zoek naar iets anders.

Nu zijn er diverse pakketten zoals ThinPrint, Uniprint en Netprint die een universele driver op de client installeren maar ook een driver installeren op de terminal server zelf.
Ik kan dit concept best begrijpen, want iedereen heeft het liefste zo weinig mogelijk printer drivers op hun Terminal / Citrix servers.

Het grote nadeel van deze drivers is de ‘beperkte’ functionaliteit. Denk hierbij aan maximale print resoluties e.d.

Maar nu kijk ik hier eens opzij en zie ik hier een HP print servertje liggen.
Zodra op de Terminal server de juiste printer driver geïnstalleerd is kan ik gewoon via het HP printservertje printen. Met het feit dat alle printer drivers aanwezig moeten zijn op de terminal servers heb ik vrede.

Je voelt hem al aankomen:

Ik ben opzoek naar een stukje software dat de taak van het printservertje overneemt. Een software matige printserver dus.

Nu weet ik dat HOBLink deze functionaliteit bied.
Mijn vraag is zijn er nog andere pakketten die op een zelfde wijze werken?

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel trapje zo net voor het weekend :P

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel trapje na het weekend dan :Y)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan gewoon een LPD server installeren op je PC's, en vervolgens je printer poorten als LPR client opgeven.

Daarnaast kan je als je een nieuwe lokale printer poort aanmaakt als naam \\PCNaam\PrinterShare opgeven.

Overigens lost dit jouw probleem qua printen volgens mij niet op maar dat mag je zelf uittesten :P