Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Sinds gister heb ik mijn 2 maxtor DM10 200gb sata schijven ontvangen en met volle moed het spul gaan inbouwen, alle andere schijven eruit, en alleen de 2 maxtor's op de sata controller en dvd/cd brander op IDE2, windows cd erin geinstalleerd (f6 optie was niet nodig) en klaar. Alles leek goed te gaan totdat ik gebruik ga maken van de Sata schijf (kopieren, openen, etc) dan stijgt het cpu gebruik naar 100% en is het systeem zo traag als een slak. het opstarten gaat wel gewoon snel.
Er was nog geen internet aansluiting dus het is geen spyware/virus etc.
(systeem specs onderaan)
ik heb dus de sata schijven op de ICH5r controller zitten, geen schijven op ide aansluiting, onboard hpt374 staat uit, sata staat ingesteld op IDE1, wordt gewoon gevonden.
Er is meerdere keren windows 2003 geinstalleerd (ga zo WindowsXPsp2 proberen)
en misschien dat dat het probleem oplost.
Van alle hardware heb ik de laatste drivers geinstalleerd, windows 2003+sp1 ook geprobeerd, meerdere instellingen sata op ide1,ide2,enhanced (enhanced maakt 5de + 6de "ide" port aan)
1 schijf geprobeerd, kabeltjes omgewisseld, fysiek andere hardware losgekoppeld.
Kan zo niets meer verzinnen.
Ik heb met Epox gebeld en goede support gekregen, een nieuwere bios update gekregen (nog niet officieel uit) en andere tips.
Ik ben aan het zoeken naar een firmware update voor de schijven (nog niet gevonden)
Moet bios update nog doen.
WindowsXP sp2 proberen.
En natuurlijk op Got gezocht maar daar kon ik niets vinden wat ook maar een beetje in de richting komt.
Systeem specs:
Epox 4pca3+ (bios 23/7/2004)
2x512mb ddr400 + 2x256mb ddr400 (PAT staat aan of uit kan ik niet zien)
ati radeon 9800pro 128mb
2 x maxtor DM10 200gb sata(m serie)
2 x maxtor DM9 80gb ide @ hpt374 @ raid0 (staat nu uit)
2 x seagate barracude 4 80gb ide @ hpt374 @ raid0 (staat nu uit)
Onboard lan
Sound
hpt374(v3.01) na bios update v3.04. (staat nu uit)
p4 2.8 northwood standaard snelheid. HPT aan
Ik hoop hierbij genoeg informatie verschaft te hebben over het probleem.
Ik zit met het volgende probleem:
Sinds gister heb ik mijn 2 maxtor DM10 200gb sata schijven ontvangen en met volle moed het spul gaan inbouwen, alle andere schijven eruit, en alleen de 2 maxtor's op de sata controller en dvd/cd brander op IDE2, windows cd erin geinstalleerd (f6 optie was niet nodig) en klaar. Alles leek goed te gaan totdat ik gebruik ga maken van de Sata schijf (kopieren, openen, etc) dan stijgt het cpu gebruik naar 100% en is het systeem zo traag als een slak. het opstarten gaat wel gewoon snel.
Er was nog geen internet aansluiting dus het is geen spyware/virus etc.
(systeem specs onderaan)
ik heb dus de sata schijven op de ICH5r controller zitten, geen schijven op ide aansluiting, onboard hpt374 staat uit, sata staat ingesteld op IDE1, wordt gewoon gevonden.
Er is meerdere keren windows 2003 geinstalleerd (ga zo WindowsXPsp2 proberen)
en misschien dat dat het probleem oplost.
Van alle hardware heb ik de laatste drivers geinstalleerd, windows 2003+sp1 ook geprobeerd, meerdere instellingen sata op ide1,ide2,enhanced (enhanced maakt 5de + 6de "ide" port aan)
1 schijf geprobeerd, kabeltjes omgewisseld, fysiek andere hardware losgekoppeld.
Kan zo niets meer verzinnen.
Ik heb met Epox gebeld en goede support gekregen, een nieuwere bios update gekregen (nog niet officieel uit) en andere tips.
Ik ben aan het zoeken naar een firmware update voor de schijven (nog niet gevonden)
Moet bios update nog doen.
WindowsXP sp2 proberen.
En natuurlijk op Got gezocht maar daar kon ik niets vinden wat ook maar een beetje in de richting komt.
Systeem specs:
Epox 4pca3+ (bios 23/7/2004)
2x512mb ddr400 + 2x256mb ddr400 (PAT staat aan of uit kan ik niet zien)
ati radeon 9800pro 128mb
2 x maxtor DM10 200gb sata(m serie)
2 x maxtor DM9 80gb ide @ hpt374 @ raid0 (staat nu uit)
2 x seagate barracude 4 80gb ide @ hpt374 @ raid0 (staat nu uit)
Onboard lan
Sound
hpt374(v3.01) na bios update v3.04. (staat nu uit)
p4 2.8 northwood standaard snelheid. HPT aan
Ik hoop hierbij genoeg informatie verschaft te hebben over het probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door prutser001 op 16-02-2005 16:30 . Reden: typo ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"