PHP5 nieuwe module wordt niet geladen na recompile

Pagina: 1
Acties:

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2018
Ik heb hier een devmachine draaiend op FreeBSD 4.10 met Apache 1.3.33 en PHP 4.3.10 en PHP 5.0.3.

Beide PHP versies (geinstalleerd als apxs) werken in principe goed (niet tegelijk uiteraard), alleen heb ik met name de PHP5 versie met erg weinig opties gecompiled om eerst even te testen of het installeren goed gaat.
Daarna heb ik PHP5 met diverse opties gecompiled maar volgens phpinfo(); heb ik nog steeds de oude module ingeladen.

Ik doe nu:
make clean, ./configure [alle opties], make, make install en daarna apacectl restart

Dit lijkt prima te gaan en verschijnt er ook een nieuwe libphp5.so in /usr/local/apache/libexec maar het lijkt wel of apache de oude PHP versie ergens onthoud.

Hetzelfde probleem deed zich overigens ook voor met PHP4 alleen had ik die al met redelijk wat opties gecompiled en wil ik toch over naar 5.

Iemand enig idee?

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
laad je de juiste module in je httpd.conf?
Schiet je apache eens helemaal af en start het eens opnieuw, heb je dan nog steeds de oude module?

Facebook :: Twitter :: PSN

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2018
Ik heb de .so file al een keer gerenamed en daarna apache gestopt en gestart met apacectl en toen kreeg ik wel de melding dat ie een module miste dus hij laadt wel de goede.

Is er nog een 'hardere' manier op apache te stoppen en starten dan met apachectl?, dit heb ik nl ook al geprobeerd

[ Voor 4% gewijzigd door lucasvanlierop op 16-02-2005 17:31 . Reden: typos ]

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface