Outlook (pst) naar Kmail

Pagina: 1
Acties:

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Nu ik geheel overgestapt ben van Windows naar Linux wil ik graag mijn email ook meenemen.
Is er een manier om mijn pst file om te zetten naar een formaat wat Kmail kan lezen?

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Voor zover ik weet kun je Outlook Express-bestanden wel omzetten via Thunderbird (weliswaar op Windows, op Linux zal misschien ook wel gaan) en Thunderbird gebruikt mBox, dat moet wel te importeren zijn, lijkt me.

• MarchelV
Hmm, dan zal ik dus eerst alles moeten importeren in express om het daarna te exporteren naar Kmail... Omslachtig maarja, beter dan niks!

Bedankt!

Verwijderd

Het is waarschijnlijk geen alternatief, maar destijds heb ik m'n mail overgezet via IMAP. Met Outlook even alles op een mailserver gooien en daarna met de nieuwe mail client terug overhalen. Desnoods doe je dat in twee of meerdere keren als je niet genoeg plaats/quota hebt op de server. Maar dan moet je natuurlijk wel over zo'n mailserver beschikken die je kan misbruiken, dus daarom is het misschien geen alternatief...

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[google=pst mbox] geeft onder meer http://www.cpqlinux.com/pst2mbox.html en dat lijken mij beide goede opties. De tweede heb ik zelf eens geprobeerd en dat werkte perfect. De eerste optie lijkt me ook zeker het bekijken waard :) .

• MarchelV
Ik heb het op de eerder genoemde manier gedaan.
Eerst de pst file in express importeren daarna de express files weer in Kmail laden.

Duurt even maar het werkt!

(topic kan, indien nodig, gesloten worden)

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Puur ter informatie (aangezien ik al wat te laat ben) er is ook een progje dat readpst heet om je outlook file om te zetten en een andere optie zou outport (outport.sf.net) zijn.
Pagina: 1