Toon posts:

Wnxp sp2 remote overnemen met RDC for mac osx

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iBook met osx 10.3.8

en wil graag de pc met winxp home sp2 van mijn ouders remote kunnen beheren.

ik heb voor mijn mac microsoft Remote Desktop Client 1.03 gedownload
en probeer via het draadloze netwerk mijn ouders pc te beheren (IP 10.0.0.4)
ik ben zelf 10.0.0.5
maar kan geen verbinding krijgen

firewall uitzetten hielp niet
en hoe kan ik vanaf thuis hun ip achterhalen? het kan niet via msn omdat mac msn deze functie niet heeft.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mooie vraag voor APL :)

SA > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

En... wat bedoel je precies met "het werkt niet" ? Kan je wel pingen? Telnet naar de poort geeft... ?

En je wil hun IP remote achterhalen? Tsja, daar kan je diverse oplossingen voor bedenken, zoals een auto-mail - maar een fixed IP is tegenwoordig zo normaal als een ... nou ja, normaal iig :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Heeft XP Home wel Remote Desktop functionaliteit dan? Of is dat alleen voorbehouden aan Professional? Als je via internet de PC van je ouders wilt beheren moet je in je router een portmap doen, zodat de router het verkeer naar de goede computer doorstuurt...

Hier stond achterhaalde informatie…

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier staat hoe je precies remote desktop moet instellen: [rml][ 2003]Howto: setup Remote Desktop[/rml]

Maar ik weet niet of dat wel in XP home zit. Volgens mij niet.

http://www.wown.com/j_helmig/wxprmdtp.htm. En inderdaad. Volgens deze site zit het er niet in. Er zit wel remote assistence op.

[ Voor 26% gewijzigd door Noork op 16-02-2005 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik het wel met remote assistence doen dan?
of kan ik misschien programma's zoals VNC installeren??

groetjes,

chris

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:39:
kan ik het wel met remote assistence doen dan?
of kan ik misschien programma's zoals VNC installeren??

groetjes,

chris
Dit zijn zaken die je zelf natuurlijk op kan zoeken. Volgens mij werkt remote assistence via msn of netmeeting. Hiermee kun je dan ook een desktop overnemen.

VNC is wat beter geschikt dan denk ik. Ik geloof dat TightVNC wel een van de betere vnc's is.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

franssie

Save the albatross

desktop sharing zit helaas niet in de mac versie van MSN/netmeeting dus vergeet die optie maar.

VNC is een prima oplossing, gebruiki ik zelf ook om mijn XP/Home 'server' op afstand te beheren met mijn iBook.
Bedenk echter ook een SSH server te installeren en alleen die poort (zelf kiezen!) open te zetten bij je ouders, is wel een stukje veiliger dan VNC alleen.
Dan moet je in de mac terminal eerst de juiste poort mappen door in te loggen op ssh en dan werkt 't wel.
Is wel even googlelen om het aan de praat te krijgen maar dan heb je een gehele freeware prima oplossing. (VNC SSH en zoeken op OpenSSH server windows)

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 16-02-2005 17:02 ]

franssie.bsky.social | šŸŽø Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik raad TightVNC aan op de Windows kant - let wel dat de password protection niet geweldig is, en je dus eigenlijk een aanzetten-als-nodig policy geldt

Op de OS X bak zou ik Chicken of the VNC gebruiken.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik gebruik zelf ook VNC om mijn linux server te beheren. Ik heb iets van 5 Mac VNC clients getest, maar de meesten zijn ontzettend brak. De enige die een beetje voldoende snelheid heeft (het gaat nog nauwelijks) op mijn 800 Mhz iBook is VNCthing. Deze is nog steeds sloom: de 300mhz windows pc van mijn moeder trekt hem er RUIM uit met VNC.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Een mooie oplossing (maar niet super veilig uiteraard) is om een webserver op de computer van je ouders te zetten en een JavaApplet te gebruiken voor VNC toegang. Een dergelijke oplossing heb ik ook ooit op mijn Mac gebruikt. Ik had zelf geen VNC client meer nodig, want ik kon het allemaal bedienen vanuit mijn browser. Wat dan nog leuker is, is als je een kaart hebt die Wake-on-Lan functionaliteit heeft (zoals de meeste/alle ingebouwde Mac kaartjes). Je kan dan een 'magic packet' sturen om je computer te wekken (wanneer die in slaapstand is). Dit was allemaal natuurlijk niet super snel, maar werkte goed genoeg voor mijn doeleinden (vanuit het werk mijn iMac thuis bereiken - i.v.m. de security van het bedrijf waar ik werk kon ik geen VNC client gebruiken).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
oke en welke java applet kan ik hiervoor gebruiken? vanuit de browser zou idd ideaal zijn!!
dan is het iig ook nog platform onafhankelijk!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:22:
oke en welke java applet kan ik hiervoor gebruiken? vanuit de browser zou idd ideaal zijn!!
dan is het iig ook nog platform onafhankelijk!
Als je een beetje je je best had gedaan had je dit allang uitgevonden; die applets maken onderdeel uit van sommige VNC servers.

maw; seek, and ye shall find.

Pagina: 1