[W2k3] Problemen met Small Business Server

Pagina: 1
Acties:

• Dannies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06-2025

Dannies

Urashima Keitaro

Topicstarter
Goedemiddag allemaal. Ik hoop dat julie mij kunnen helpen met het volgende probleem.

Ik heb een server hier staan die draait Windows Server 2003 Small Business Premium (legaal). De server heeft 2 verschillende netwerkkaarten, de ene is verbonden met de router (krijgt een automatisch IP toegewezen), de ander heeft een statisch ip adres 192.168.1.101.

Hij draait Active Directory, draait DHCP en DNS. Clients die ik heb aangesloten op de 2e nic (met statisch ip adres) die krijgen keurig een ip uit de range die ik heb ingestelt. Als ik ga kijken onder DNS dan zie ik mijn client ertussen staan met het toegewezen adres.

Mijn client is ook lid geworden van het domein. Is ook te merken dat hij daarop moet inloggen bij het opstarten. Ik kon ook normaal inloggen met de client. Sinds vandaag kan ik ook nogsteeds inloggen met mijn client op domein, maar ik kan geen andere clients meer lid maken van het domein. Ik krijg wel nogsteeds een IP adres toegewezen, maar als ik het wil lid maken zegt XP tegen mij dat de DNS het domein niet kan vinden, en vermeldt mij dat hij daarbij IP 192.16.81.101 heeft gebruikt (dat dus wel het goede ip is) Alleen het hele vreemde is, ik kan niet pingen naar mijn server... De server kan wel pingen naar mijn client.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in mijn verhaal, maar het zou fijn zijn als jullie suggesties hebben waar ik op moet letten. Ik ben hier al de hele dag mee bezig en begin de hoop op te geven.

-- Microsoft Certified Professional --