Ik moet een opdracht maken over synesthesie. Nu zal ik jullie niet lastigvallen met het hele verhaal, alleen met het probleem. Ik wil een programmatje maken dat van een afbeelding (*.bmp), letters maakt. Elke pixel uit de afbeelding een ander woord. Bijvoorbeeld :
Je hebt een Bitmap van 5 x 1 pixels (1 groene, 1 rode, 1 blauwe, 1 paarse en 1 oranje).
Nu heb ik een database waarin staat :
groen = appel
rood = noot
blauw = boom
paars = beker
oranje = vlag
Het programmatje moet dan dus het plaatje inlezen en de woorden "appel noot boom beker vlag" geven. Uit eerdere rondvragingen heb ik gehoord dat dit niet zo complex te maken is, ik moet echter een programmeeromgeving hebben die plaatjes kan inlezen.
Mijn vraag is : welke programmeeromgeving moet ik hiervoor gebruiken ? Hoe pak ik het 't beste aan ?
Alvast bedankt !
Je hebt een Bitmap van 5 x 1 pixels (1 groene, 1 rode, 1 blauwe, 1 paarse en 1 oranje).
Nu heb ik een database waarin staat :
groen = appel
rood = noot
blauw = boom
paars = beker
oranje = vlag
Het programmatje moet dan dus het plaatje inlezen en de woorden "appel noot boom beker vlag" geven. Uit eerdere rondvragingen heb ik gehoord dat dit niet zo complex te maken is, ik moet echter een programmeeromgeving hebben die plaatjes kan inlezen.
Mijn vraag is : welke programmeeromgeving moet ik hiervoor gebruiken ? Hoe pak ik het 't beste aan ?
Alvast bedankt !