Toon posts:

Welke programmeeromgeving ?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een opdracht maken over synesthesie. Nu zal ik jullie niet lastigvallen met het hele verhaal, alleen met het probleem. Ik wil een programmatje maken dat van een afbeelding (*.bmp), letters maakt. Elke pixel uit de afbeelding een ander woord. Bijvoorbeeld :
Je hebt een Bitmap van 5 x 1 pixels (1 groene, 1 rode, 1 blauwe, 1 paarse en 1 oranje).
Nu heb ik een database waarin staat :
groen = appel
rood = noot
blauw = boom
paars = beker
oranje = vlag
Het programmatje moet dan dus het plaatje inlezen en de woorden "appel noot boom beker vlag" geven. Uit eerdere rondvragingen heb ik gehoord dat dit niet zo complex te maken is, ik moet echter een programmeeromgeving hebben die plaatjes kan inlezen.
Mijn vraag is : welke programmeeromgeving moet ik hiervoor gebruiken ? Hoe pak ik het 't beste aan ?

Alvast bedankt !

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Je zou Java kunnen gebruiken. De hele development kit is te vinden op http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html je moet dan even zoeken naar de J2SE SDK.(Handig i.c.m. NetBeans). Er zijn ook voldoende tutorials te vinden daarover.
Je moet je trouwens voornamelijk concentreren op de java.awt package, daar zitten wel wat leuke grafische spullen in.

Ik weet overigens eigenlijk niet wat voor ervaringen je hebt.. maar in .NET zal het ook best kunnen..

Als je nog helemaal onbekend ben met programmeren moet je wel weten dat wel ff bezig bent voordat je Java onder de knie krijgt..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Als je weinig programmeerervaring hebt en niet echt geinteresseerd bent in te leren programmeren (maar gewoon dit werkend te hebben), raad ik je Visual Basic aan voor dit probleem.

JAVA is op zich een veel mooiere en uitgebreidere omgeving, maar als je geen basis hebt lijkt mij direct beginnen werken met grafische functies (AWT zoals Standeman zei) misschien een beetje hoog gegrepen

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoi NKruseman33, en welkom op GoT :)

Je zou in dit geval bijna alles kunnen gebruiken. Zie bijv ook eens [rml][ ALG] Welke taal gebruiken[/rml] en andere vergelijkbare topics (tip: gebruik de search ;) ).

We gaan er hier vanuit dat je zelf wat vooronderzoek doet voordat je een topic opent. Daarnaast is je topic nu veel te algemeen. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 16-02-2005 15:03 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.