F-prot bug in 3.16 ?

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

wij draaien op een win2000 server F-prot (Trial) om te testen of de virusscanner goed genoeg is.

Probleem 1:
Nu hebben wij een heel vaag probleem: als we ScanOnDemand willen uitvoeren gebeurd er na het drukken op "scan now" niets meer, het programma reageerd nog wel maar de knoppen "Stop" en "Quit" doen niets, niets wordt gescanned en alleen de "Time Ellapsed" loopt netjes door.

Nu heb ik een workaround gevonden:

1. Start ScanOnDemand op
2. Druk op "Scan Now"
- niets gebeurd -
3. Rechtermuisknop op een file
4. Druk op "Scan with F-Prot AntiVirusScan"
- er komt een klein window omhoog die die file zou moeten scannen, maar dat doet 'ie niet. Wat WEL gebeurd is dat nu direct ScanOnDemand begint met scannen! -

Probleem 2:
Wanneer hij het bestand c:\winnt\_default.pif tegenkomt stopt hij met verder scannen, alsof het bestand 3 Gig groot is (is maar 700 Kb groot).

Is dit normaal voor F-prot? Ligt dit aan ons? Wat is het probleem?

tnx! :)

-contact formulier op www.f-prot.com al ingevuld, maar misschien zijn er ervaringsdeskundige? :)-

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb me een tijdje geleden verdiept in de aanschaf van een virusscanner voor het bedrijfje waar ik werk. Uiteindelijk heb ik gekozen voor F-prot omdat het zo goedkoop is. (Voor 38 euro ofzo mag je hem installeren op 10 PC's, bij de concurrentie betaal je dat zo ongeveer per PC)

F-prot 3.16(a) is zeker niet vrij van bugs. Ik heb me voor de aanschaf eerst in de materie verdiept, en stuitte op verschillende mensen wiens PC ernstig vertraagde als gevolg van F-prot. Ik heb zelf de trial een maand gedraaid en hier geen last van gehad, evenals mijn collega. Ik had wel last van updates die soms niet wilden lukken en ik vond het jammer dat er geen pop3 mail scanner in zat. (Eventuele mail virussen worden wel keurig afgevangen als ze eenmaal binnen zijn)

Ik draai de gekochte versie nu een tweetal maanden op circa 5 PC's, waarvan 4 tot tevredenheid. Op 1 PC had ik ook last van onverklaarbare performance problemen. Dit heb ik niet kunnen oplossen, zodoende heb ik F-prot er afgegooid en Mcafee home er opgezet die we gratis bij een nieuwe PC kregen, dit loste het probleem op. Updates gaan nog steeds niet altijd even soepel, maar de scanners lopen eigenlijk nooit hopeloos achter. Eventueel kun je hem ook laten updaten via het netwerk, maar dan moet je op die locatie handmatig elke dag een update neerzetten. De problemen die jij hebt, heb ik zelf niet, maar ik doe dan ook bijna nooit een full scan.

Qua hoe het programma in elkaar zit zou F-prot niet mijn 1e keuze zijn. Mijn voorkeur gaat wat dat betreft uit naar Mcafee Enterprise 7.1(i) en 8.0i, dat zit echt gaaf in elkaar. Symantec Corp 9 mag er ook wezen, alleen ik vind de Symantec detectie niet je van het. Nadeel van deze 2 bedrijven vind ik dat het zo veel kost. Ik heb weleens uitgezocht wat Symantec Corp zou kosten, dat was ergens in de buurt van de 50 euro per jaar per client geloof ik, en het jaar daarop kon je weer hetzelfde dokken. Dan wordt F-prot toch weer heel interessant. En de detectie is volgens mij wel oké.