Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Soms kan ik bedrijven niet helemaal volgen.
  • Eind augustus gesolliciteerd bij <naam bedrijf> op een leuke vacature.
  • Ik werd uitgenodigd voor een gesprek en dat was erg positief.
  • Vervolgens hoorde ik een week niets, zelf maar eens gebeld, ja de vacature wordt intern opgevuld, maar ik ga bij andere vestigingen kijken of daar nog vacatures zijn.
  • Paar dagen later, het is jammer maar er zijn geen vacatures. Als er binnenkort iets vrijkomt dan nemen we contact met je op. Jammer dan, kan gebeuren.
  • Drie weken geleden, ik word gebeld, kun je misschien op gesprek komen er is een nieuwe vacature.
    Ik had al een andere baan toegezegd per 1 maart, maar dit leek me leuker dus op gesprek.
  • Erg positief gesprek, er werd nog net geen contract onder m'n neus gelegd, maar als de vennoot het ook goed vond was het allemaal rond. Vervolgens rondje over de afdeling gemaakt, iedereen een hand gegeven. Werd voorgesteld als dit is jullie nieuwe collega. Moest alleen nog even een afspraak maken voor een gesprek met de vennoot.
  • Vandaag dus gesprek met de vennoot, ik dacht zal wel over inhoud contract e.d. gaan. Begint hij allerlei vakinhoudelijke vragen te stellen, m'n hele cv door te fietsen, om cijferlijsten te vragen enzovoort. Aan het einde van het gesprek, ok volgende week dinsdag komt er nog een sollicitant, daarna laten we wel weten of het doorgaat.
Lekker dan, ik was er eigenlijk al vanuitgegaan dat ik die baan wel zou krijgen, nu dus weer een week afwachten. :(

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

mjah, opzich is t vreemd dat t zo loopt, aan de andere kant zou ik alleen maar blij zijn, je hebt een baan (begint al gauw) en je hebt zelfs nog de keus om te wisselen, en dat met de huidige arbeidsmarkt, ik zou blij zijn!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:39

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Wat voor discussie wil je hiermee eigenlijk starten?

Wil je zeggen dat werkgevers hiermee een asociale houding aannemen?
Wil je vragen wat je hier als sollicitant aan kan doen om sterker te onderhandelen?

Ik ben ook net uit een sollicitatietraject en ik kan wel zeggen dat dit geen bijzonder geval is. Het verschilt echter flink van bedrijf tot bedrijf:
Grotere bedrijven laten je over het algemeen langer wachten en scheppen minder duidelijkheid.
Kleine bedrijven hebben meestal een veel korter traject en houden je sneller op de hoogte.

Waar ik nu uiteindelijk ben terecht gekomen (klein bedrijf) ben ik ongeveer 3 weken na mijn eerste sollicitatiegesprek begonnen aan mijn eerste werkdag, erg snel dus.

Van mijn allereerste sollicitatie (bij een ingenieurs- en adviesbureau in Rijswijk) had ik 2 maanden na mijn sollicitatiegesprek nog geen informatie gekregen over de vervulling van de vacature, zelfs niet na herhaaldelijk bellen. Laat toch wel zien wat een verschillen er kunnen zijn...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
@Dod Cerberus
Da's zeker waar, ben ik ook blij mee. Alleen lijkt me deze baan vele malen leuker dan de andere baan. Ik zou alleen moeten verhuizen en was ook daarvoor al aan het rondkijken en regelen. Dan is dit toch wel een domper.

Maar misschien moet ik niet zo zeuren en gewoon afwachten tot dinsdag ;)

@Twee Dee

Inderdaad vind ik dat sommige bedrijven vrij asociaal met hun (mogelijke) werknemers omgaan op deze manier.

Ik weet ook dat werkgevers dit recht gewoon hebben en dan kun je onderhandelen wat je wilt, hier doe je niets aan. Ik heb tijdens het gesprek vandaag ook nog maar niets gezegd, maar als het uiteindelijk niet doorgaat ga ik toch wel even wat vragen stellen.

Voor de duidelijkheid, dit betreft een behoorlijk groot bedrijf. (7000+ werknemers)

[ Voor 48% gewijzigd door HenkieNL op 16-02-2005 14:33 ]

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor zo'n groot bedrijf is het inderdaad echt niet zo gek dat het zo loopt. Maar aan de andere kant, kan het bij een nog groter bedrijf nog veel sneller gaan, zo ook bij mijn komende werkgever, die wereldwijd 20.000 werknemers heeft en dat binnen 3 jaar wil verdubbelen:

Vrijdag:
Ik word opgebeld "we hebben uw CV gezien op Monster.fr, en uw profiel interesseert ons. Maandag gesprekje in Parijs?" "Als de reiskosten vergoed worden vind ik het goed." "Oh, dan bel ik u zo terug."
Even later weer een belletje "Maandag gesprekje bij onze klant in Nantes?" "Is goed!"

Maandag:
Gesprek bij de klant in Nantes dus met het hoofd IT van Frankrijk. Alles loopt gesmeerd, er is alleen een beetje twijfel over mijn Engels, omdat men iemand met "native English" kwaliteiten zocht.
"Morgen telefoongesprekje met het hoofd IT van Engeland?" "Is goed!"

Dinsdag:
Gesprek met het hoofd IT Engeland verloopt gesmeerd. "Maar het hoofd IT wereldwijd is nu in Nantes (die komt net terug uit Boston) en wil ook wel even met je praten. Morgen goed?" "Jahoor!"

Woensdag:
Gesprek met opperhoofd IT verloopt ook gesmeerd. "Wanneer kan je beginnen?" "Over twee maanden, ivm opzegtermijn bij mijn huidige werkgever." "Klinkt goed, dat past precies in onze planning."

Donderdag:
Ik wordt opgebeld "Alles OK, we sturen je je arbeidscontract per post op."

Maandag:
Ik ontvang mijn arbeidscontract, onderteken het, en stuur het terug.

En zodoende begin ik dus op 29 maart aan een nieuwe uitdaging :*)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Kijk zo kan het ook ja. Succes met je nieuwe baan in ieder geval!

Dat aantal medewerkers was trouwens alleen NL, wereldwijd zullen het er wel meer dan 100.000. Maar dat doet verder niet echt terzake.

Het enige waar ik eigenlijk een probleem mee heb is het eerst toezeggen (en voorstellen aan afdeling) en vervolgens met een andere sollicitant aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HenkieNL schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:57:
Het enige waar ik eigenlijk een probleem mee heb is het eerst toezeggen (en voorstellen aan afdeling) en vervolgens met een andere sollicitant aankomen.
Sjah, dat zal wel een foutje zijn van de recruteerder. Die heeft misschien in zijn enthousiasme een stapje van de hiërarchie overgeslagen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Laten we het daar maar op houden. Al was het een senior manager met wie ik toen een gesprek had en die mij ook rondgeleid heeft. Ik hoop dat ik dinsdag alsnog goed nieuws krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als we hier gaan opscheppen over snelheid:
• Maandag 26 juli vacature onder ogen gekregen en gebeld, vermelde persoon niet aanwezig.
• Dinsdag 27 juli weer gebeld, afspraak gemaakt voor
• Woensdag 28 juli, contract onder mijn neus
• Maandag 2 augustus begonnen.

Helaas is dat al meer dan 10 jaar geleden.

On-topic:
Als bedrijven zo lopen te prutsen in de sollicitatie procedure moeten ze ook niet gek kijken als hun kandidaat van eerste voorkeur toch net ergens anders begonnen is en als ze daarvan zijn bijgekomen blijkt ook nummer 2 al elders aan de slag te zijn.

HenkieNL, ga lekker voor zekerheid, dat bedrijf heeft nu al laten zien dat ze niet precies weten wat ze willen en die toezegging om op 1 maart ergens te beginnen heb je al lekker op zak als ik het goed begrepen heb. Zorg eerst dat je een baan en een fatsoenlijk inkomen hebt, daarvandaan solliciteert het toch een stuk lekkerder.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
sja het bedrijf zit in een vrij makkelijke positie. Er zijn genoeg werklozen om uit te kiezen (denk ik) dus dan maakt het niet uit als 1 van hen niet wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

418O2 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:10:
sja het bedrijf zit in een vrij makkelijke positie. Er zijn genoeg werklozen om uit te kiezen (denk ik) dus dan maakt het niet uit als 1 van hen niet wil..
Totdat degene die ze echt willen ervoor bedankt om zo behandeld te worden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

voor mijn nieuwe baan heeft de hele procedure van 1e sollicitatie tot beginnen ook wel 3 maanden geduurd. Best lang maar ja uiteindelijk wel gewoon gelukt dus ff volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

offtopic:
Dat in jouw icon is een klimzekering denk ik, om iets (bijvoorbeeld een alpinist) aan een spleet te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja ik heb nog een coole 8)

* Atlas was op zoek naar een baatje in de PC toko branch dus ik mail een bedrijf X (om smaad te voorkomen ed :Z) om te vragen of ze nog iemand konden gebruiken.
Na een week kreeg ik een telefoontje dat ik op bezoek kon komen. Dus ik helemaal blij. Ik die donderdag erheen en ik moest me melden bij de (omhoog gevallen) regiomanager. Nou gesprek begonnen, en ik moest iets over mezelf vertellen. Wie ik was en of ik ervaring had ed. Dus ik vertel dat ik soms wel eens bij kennissen de PC fix enzo. Toen kapte hij me af en zei hij dat het gesprek dan nu aan een einde was wat hem betreft want, waar het volgens hem op neer kwam, zou ik dan spullen goedkoper kunnen doorverkopen aan mijn 'klanten' en dan er dus zelf winst op maken. Dus ik werd binnen 5 minuten beschuldigd van diefstal :X

Wat een ontzettende omhooggevallen regiomanager was dat zeg :D
Bedrijf X wil dus geen mensen met ervaring, wat ook wel duidelijk blijkt uit de shopsurvey :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Mr. Liu schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:10:

On-topic:
Als bedrijven zo lopen te prutsen in de sollicitatie procedure moeten ze ook niet gek kijken als hun kandidaat van eerste voorkeur toch net ergens anders begonnen is en als ze daarvan zijn bijgekomen blijkt ook nummer 2 al elders aan de slag te zijn.

HenkieNL, ga lekker voor zekerheid, dat bedrijf heeft nu al laten zien dat ze niet precies weten wat ze willen en die toezegging om op 1 maart ergens te beginnen heb je al lekker op zak als ik het goed begrepen heb. Zorg eerst dat je een baan en een fatsoenlijk inkomen hebt, daarvandaan solliciteert het toch een stuk lekkerder.
Dat zou ik kunnen doen, ik wacht in ieder geval nog even af tot dinsdag en ik zal m'n scriptie ook nog maar eens afmaken ;)
418O2 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:10:
Dat is wel een beetje zo, al is er nog altijd vrij veel vraag naar fiscalisten. Omdat dit nogal een groot bedrijf is op dat gebied, kunnen ze best veel maken.

[ Voor 21% gewijzigd door HenkieNL op 16-02-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

HenkieNL schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:30:
[...]
Dat zou ik kunnen doen, ik wacht in ieder geval nog even af tot dinsdag en ik zal m'n scriptie ook nog maar eens afmaken ;)
Dat laatste is in ieder geval altijd een goed idee.
Dat is wel een beetje zo, al is er nog altijd vrij veel vraag naar fiscalisten. Omdat dit nogal een groot bedrijf is op dat gebied, kunnen ze best veel maken.
Ik ken anders vrij grote bedrijven die op bepaalde gebieden totaal niet aan geschikt personeel kunnen komen door de reputatie die ze hebben verworven (ik noem maar een automatiseringsbedrijf in het noorden van het land die een paar jaar terug een groot aantal werknemers in één keer als uitzendkrachten wilde lozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 08:07
Mr. Liu schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:39:
[...]

Dat laatste is in ieder geval altijd een goed idee.

[...]

Ik ken anders vrij grote bedrijven die op bepaalde gebieden totaal niet aan geschikt personeel kunnen komen door de reputatie die ze hebben verworven (ik noem maar een automatiseringsbedrijf in het noorden van het land die een paar jaar terug een groot aantal werknemers in één keer als uitzendkrachten wilde lozen).
Welk bedrijf was dat ook alweer?

Ik weet wel dat er momenteel genoeg automatiseerders aan het werven zijn.. ik noem: atos (500 man) accenture (500 man) cap (500).....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miel schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:18:
[...]

Welk bedrijf was dat ook alweer?

Ik weet wel dat er momenteel genoeg automatiseerders aan het werven zijn.. ik noem: atos (500 man) accenture (500 man) cap (500).....
Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande bedrijven? Wil gaan solliciteren bij ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:31:
[...]

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande bedrijven? Wil gaan solliciteren bij ze :)
Heb laatst zelf op de carrierebeurs gestaan en dit is mijn eigen mening (soms wat overdreven om de verschillen aan te geven):

Atos: wat oudere mensen, iets snellere types
Accenture: strak, snel, commercieel en hard en veel werken... heb er zelf tot en met de 3e ronde sollicitaties mogen doen maar was niet mijn ding... scherpe ellebogencultuur, hard werken maar wel rond je 35e-40e binnen...

Cap: tja, daar werk ik nu 1,5 maand en het bevalt me prima.... mail me maar als ik je meer moet vertellen of je cv intern door moet spelen.... ik weet dat ze druk zoekende zijn!!! (en heb al verschillende kennissen zo binnen gehaald...) Mijn mail staat in mijn profiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

miel schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:51:
[...]

Heb laatst zelf op de carrierebeurs gestaan en dit is mijn eigen mening (soms wat overdreven om de verschillen aan te geven):

Atos: wat oudere mensen, iets snellere types
Accenture: strak, snel, commercieel en hard en veel werken... heb er zelf tot en met de 3e ronde sollicitaties mogen doen maar was niet mijn ding... scherpe ellebogencultuur, hard werken maar wel rond je 35e-40e binnen...

Cap: tja, daar werk ik nu 1,5 maand en het bevalt me prima.... mail me maar als ik je meer moet vertellen of je cv intern door moet spelen.... ik weet dat ze druk zoekende zijn!!! (en heb al verschillende kennissen zo binnen gehaald...) Mijn mail staat in mijn profiel..
Mag ik ook zo vrij zijn om een CV te sturen? (of nog eerlijker, ik heb er al 1 verstuurd naar je.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

miel schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:51:
[...]
In welke tak zoeken ze mensen dan? beheer, database, web, programmeren enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ff op de site gaat kijken :P http://www.nl.capgemini.c...ngprofessionals/index.htm

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Bram schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:20:
[...]

In welke tak zoeken ze mensen dan? beheer, database, web, programmeren enz enz
je kunt idd op de site kijken maar dat is voornamelijk voor starters... op seniors zoeken ze vanalles... ikzelf ben net na 3 jaar pink begonnen als SAP consultant, maar dit is wel redelijk offtopic allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
• Maandag 26 juli vacature onder ogen gekregen en gebeld, vermelde persoon niet aanwezig.

Helaas is dat al meer dan 10 jaar geleden.
KNIP
Oeeeeeeeeeeeeh.. mag ik?
• 2 Feb word ik gebeld door uitzendburo dat ze een vacature voor me hebben
• 3 Feb op gesprek bij bedrijf
• 4 Feb krijg ik te horen dat ik de 7e mag beginnen op een andere functie dan oorspronkelijk bedoeld, uiteindelijk begin ik vanwege andere afspraken die ik zelf nog had op de 9e
• 11 Feb, laatste dag, verkeerde beschrijving van uitzendburo en persoon waar ik gesprek mee heb gehad 7(8)7 (Ik zocht een technische functie en ik kreeg een administratieve functie. :/ )

Dit was voor mij niet de 1e keer dat er vanuit dat betreffende uitzendburo een foutje wordt gemaakt.. De 1e keer belde ik erover op en mijn contactpersoon van het uitzendburo schrok er behoorlijk van dat ze de functie fout hadden. 2e keer (dat ik dus stopte met dat werk) was een communicatiefout tussen de persoon die het gesprek hield en het uitzendburo.

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-02-2005 21:21 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tjonge, ik heb zo'n beetje het omgekeerde meegemaakt van de topicstarter.

Ik heb gesolliciteerd bij vestiging A. Daar was nog een andere sollicitant die betere papieren had. Feest ging voor mij dus niet door (begrijpelijk). Wel vroegen ze me of ze mijn naam konden doorsturen naar vestiging B. Ik heb ja gezegd. Dus ik op sollicitatiegesprek naar vestiging B.

Kom je daar aan, neem je plaats tegenover 2 heren. Je verwacht dat je weer de nodige vragen krijgt. Krijg je alleen een uitgebreide uitleg over hoe het op vestiging B in z'n werk gaat, hoe de toekomst eruit ziet (er was nieuwbouw gepland) etc.

Dan sta je ook vreemd te kijken. Maar goed, ik werk daar nog steeds met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mx. Alba schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:18:
offtopic:
Dat in jouw icon is een klimzekering denk ik, om iets (bijvoorbeeld een alpinist) aan een spleet te hangen.
offtopic:
yep klopt zal eens wat anders in mijn icon plaatsen veel mensen herkennen het nu :p

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 16:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

HenkieNL schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:19:
Soms kan ik bedrijven niet helemaal volgen.

[knip]

iedereen een hand gegeven.
Voor de duidelijkheid, dit betreft een behoorlijk groot bedrijf. (7000+ werknemers)
Ja, daarom duurt het dus zo lang....

Als je alle 7000+ medewerkers een hand moet geven :D

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 16:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wedden dat ik win:

Maandagochtend 27 mei 2002 te horen gekregen dat we allemaal ontslagen zouden worden (Dixtone)
Maandagmiddag 27 mei 2002 gebeld met een regioverkoopleider van een andere keten.
Dinsdag 28 mei 2002 Aangenomen, en was gelijk om 9.30 weer aan het werk...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Freee!!

Freee!!

Leuk verhaal, maar voor mij was het geen uitzendklus en ik heb er bijna 5 jaar gezeten (en ben er na een onderbreking van twee jaar ook weer teruggekomen).
Ginz schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:38:
[...]
Wedden dat ik win:

Maandagochtend 27 mei 2002 te horen gekregen dat we allemaal ontslagen zouden worden (Dixtone)
Maandagmiddag 27 mei 2002 gebeld met een regioverkoopleider van een andere keten.
Jij wint _o_

[ Voor 41% gewijzigd door Freee!! op 17-02-2005 13:57 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb het nog es sneller gehad. Om 3 uur 's middags belden ze van het uitzendbureau (waar ik me ooit es had ingeschreven) of ik om 5 uur ergens kon beginnen :P
Maarja, das wel een uitzendbureau en niet echt vast werk dus :P Ik hield het ook bij die ene keer, want bussen schoonmaken vond ik niet echt inspirerend werk ;)

Maar ik ben nu voor mn opleiding bezig een afstudeerplaats te regelen. Inmiddels heb ik wat en is het bijna rond, maar ik heb ook genoeg bedrijven aangeschreven waar je pas weken later weer wat van hoort (of helemaal nooit). Of een ander bedrijfje waar ze je meteen uitnodigen voor een gesprek, heel positief overkomen en de indruk geven dat ze binnenkort wel wat voor je hebben etc. Twee week later krijg je dan weer te horen dat het toch niet lukt. Lekker aan het lijntje gehouden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ginz schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:38:
[...]

Wedden dat ik win:

Ow, dat heb ik ook gehad in 2000... Op een woensdag massaal ontslagen (binnen proeftijd), diezelfde middag stapt een ander bedrijf binnen, telt aantal personen, en ´s avonds contract tekenen. Volgende dag voor ander bedrijf aan het werk... En ja, het is in de IT en we waren met een groep van 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

ik: U wilde me spreken?
dir: Ja je loop nu al 3 maanden stage, wil je blijven werken?
ik: Ja leuk, wat ga ik verdienen enzo
dir: Schuift papiertje onder ogen
ik: *KRABBEL*

Ingangsdatum 1-Mei 1995 en de datum was 18-Mei-1995

Ik heb daar met heel veel plezier 7 jaar lang gewerkt.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LuCarD schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:42:
Ingangsdatum 1-Mei 1995 en de datum was 18-Mei-1995
Is niet echt uniek hoor. Contracten met terugwerkende kracht, HRM afdelingen zijn niet zo snel over het algemeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Martijn02

/* No Comment */

Zo, was ik ook snel aan de gang.
Maandag sollicitatiemail met CV gestuurd, Dezelfde dag nog gebeld,
Dinsdag om 11:00 gesprek
Diezelfde dag om 13:00 begonnen met inrichten van nieuwe werkplek

Was wel een stageplek... mjah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Hmm... in mei open sollicitatie gestuurd naar bedrijf.
Nooit wat van gehoord (zwijgen is in zo'n geval niet toestemmen).

In oktober een voicemailbericht op mijn mobiel...
Met [insert name here] van bedrijf [insert name here]. Ik had hier nog een brief van je liggen, lijkt het je nog steeds wat, bel ff terug.

Ik teruggebeld. Kan je zaterdag langs komen? Is goed.
Zaterdag ik erheen. Hallo welkom binnen ons bedrijf, dit zijn je collega's, wanneer kan je beginnen?

:)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 22:50

paQ

en dat is waar je nu werkt? :)
of weer een ander :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad. Denk alleen niet dat dat zo snel gaat als bij sommige van jullie. Werk momenteel nog bij een gemeente en daar heb ik een opzegtermijn van 2 maanden. :(

Maar goed ik ben ook nog niet elders aangenomen. ;)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
WorkForce schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:14:
Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad. Denk alleen niet dat dat zo snel gaat als bij sommige van jullie. Werk momenteel nog bij een gemeente en daar heb ik een opzegtermijn van 2 maanden. :(

Maar goed ik ben ook nog niet elders aangenomen. ;)
Je weet dat je volgens de wet maar 1 maand hebt? ook al ben je 2 overeen gekomen in je contract!

Dit is alleen als het een verbetering is op alle fronten, maar dat is makkelijk aan te tonen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

hehe ooit in de goede tijd zeg iets van 1995 werkte ik voor een verzekeringsboer. Ik zag echter iets leukers en belde op dinsdag naar de afdeling pz wanneer ik maandag moest beginnen :) hun zoeken etc "u bent niet bekend" hehe dat klopt.... afin gesprek op woensdag. Op donderdag mijn oude baas de groeten gedaan en mijn spullen afgegeven (had officieel wel een maand opzegtermijn) en op maandag bij de nieuwe job begonnen :).............het kan soms raar lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat ze altijd naar cijferlijsten kijken enzo? is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:51:
Ik wist niet dat ze altijd naar cijferlijsten kijken enzo? is dat normaal?
Dat is vrij normaal, dinsdag heb ik ook een gesprek waarbij ik alle diploma's mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Mr. Liu schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:44:
[...]

Dat is vrij normaal, dinsdag heb ik ook een gesprek waarbij ik alle diploma's mee moet nemen.
Mijn ervaring is toch meer dat ze naar je werkervaring kijken en daar over doorzagen.... Maar dat zal wel bedrijfsafhankelijk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar diploma's is toch iets anders dan cijferlijsten? Of bedoel je daar hetzelfde mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Het vreemde vind ik dat er weinig animo lijkt om te solliciteren momenteel. Mn werk heeft al bijna 2 weken een leuke vacature staan op monsterboard, die heeft maar een enkele reactie opgeleverd de eerste week. In de IT zou je toch verwachten dat men over elkaar heenvalt momenteel.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:41
er zijn boeken met de titel: "How to get things done by othe people" en "Solliciteren, de tips en truuks"
Als je dat soort boeken leest, zijn alle sollicitatiegesprekken een eitje en gaat het vinden van een baan vrij snel! Het werkt echt. Dan zijn alle sollicitatiegesprekken ook niet meer zo raar.

Oke misschien een beetje te optimistisch gedacht maar in ieder geval kan het wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 09:42:
Maar diploma's is toch iets anders dan cijferlijsten? Of bedoel je daar hetzelfde mee?
Diploma's met bijbehorende cijferlijsten, ik was wat onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

zomertje schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:50:
Het vreemde vind ik dat er weinig animo lijkt om te solliciteren momenteel. Mn werk heeft al bijna 2 weken een leuke vacature staan op monsterboard, die heeft maar een enkele reactie opgeleverd de eerste week. In de IT zou je toch verwachten dat men over elkaar heenvalt momenteel.
Vanwege toch wat onzekere tijden, zullen een hoop mensen niet zo snel van baan veranderen. Ik heb op dit moment een baan met een goed toekomstperspectief en ook zekerheid. Bovendien heb ik er het heel erg naar mijn zin. Hoewel ik waarschijnlijk ergens anders meer kan verdienen, kijk ik niet echt rond.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

paQ schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:56:
en dat is waar je nu werkt? :)
of weer een ander :?
Waar ik nu werk ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Nou waar ik dus al bang voor was, ze hebben de andere kandidaat genomen :( :(
Wel even om uitleg gevraagd over waarom ze het eerst toezeggen en vervolgens met een andere kandidaat komen.
"Ja dat is inderdaad vreemd, daar zal ik het eens met ...... over hebben"
Er konden geen excuses vanaf. Nou in ieder geval een werkgever in het rijtje daar wil ik niet werken erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Om maar even een oud topic van mezelf te kicken.

Update:
Inmiddels werk ik ruim een half jaar bij een ander bedrijf en het bevalt me uitstekend.
Nu werd ik vandaag echter gebeld door..... het bedrijf wat me toen afgewezen heeft. Of ik alsnog bij hen wil komen werken. Nog net geen alsjeblieft erbij. Ik heb gezegd best wel een gesprek te willen, maar dat ik niet sta te springen om van baan te veranderen, zeker niet om wat er eerder gebeurd is. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat ze me te bieden hebben. Ik weet niet of ik serieus zou overwegen daar in dienst te gaan. Noem het maar marktverkenning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39
HenkieNL schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:20:

Update:
Inmiddels werk ik ruim een half jaar bij een ander bedrijf en het bevalt me uitstekend.
Nu werd ik vandaag echter gebeld door..... het bedrijf wat me toen afgewezen heeft. Of ik alsnog bij hen wil komen werken. Nog net geen alsjeblieft erbij. Ik heb gezegd best wel een gesprek te willen, maar dat ik niet sta te springen om van baan te veranderen, zeker niet om wat er eerder gebeurd is. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat ze me te bieden hebben. Ik weet niet of ik serieus zou overwegen daar in dienst te gaan. Noem het maar marktverkenning ;)
Slim van je. Succes.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Freee!!

Freee!!

Vergeet niet dat je salariseisen ondertussen behoorlijk zijn toegenomen. Als zij jou nu benaderen, zijn ze er ondertussen wel achter dat ze een fout gemaakt hebben. Daar mogen ze best voor boeten.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Update:
In dergelijk gevallen kan ik maar 1 ding altijd bedenken. Als zij zo met hun sollicitanten (eigenlijk gasten) omgaan, hoe gaan ze dan met hun eigen personeel om.....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Cyberpope schreef op donderdag 17 november 2005 @ 06:25:
[...]

In dergelijk gevallen kan ik maar 1 ding altijd bedenken. Als zij zo met hun sollicitanten (eigenlijk gasten) omgaan, hoe gaan ze dan met hun eigen personeel om.....
Erg onderbouwt statement. :'( Juist de bedrijven die dit soort fouten maken zijn vaak het leukste om te werken.
A. Ze hebben weinig verloop, dus niet iemand apart voor personeelszaken.
B. Ze zijn kleinschalig en druk, dus je hebt geen hijgende baas in je nek en wat meer verantwoording.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik word steeds gebeld door mensen die mijn CV op een site hebben zien staan en of ik intresse heb, echter betreft het steeds banen die per direct opgevuld moeten worden.

Ik heb echter geen idee meer op welke site ik die CV heb gezet, ze bellen ook altijd op tijdstippen dat ik niet het helderst ben (continu dienst) dus vergeet te vragen welke site het betreft zodat ik mijn CV aan kan passen.
marco899 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 07:34:
[...]

B. Ze zijn kleinschalig en druk, dus je hebt geen hijgende baas in je nek en wat meer verantwoording.
Ik werk in een kleine organisatie dat de laatste tijd erg hard aan het groeien is, maar daar neemt het hijgende baas in je nek factor ook erg toe, ziekteverzuim onder de engineers neemt ook merkbaar toe (dreigen ook met opstappen enz.)

[ Voor 37% gewijzigd door MeNTaL_TO op 17-11-2005 07:38 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

marco899 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 07:34:
Erg onderbouwt statement. :'( Juist de bedrijven die dit soort fouten maken zijn vaak het leukste om te werken.
A. Ze hebben weinig verloop, dus niet iemand apart voor personeelszaken.
a) Om fatsoenlijk met mensen om te gaan heb je echt geen personeelszaken nodig hoor. Dat is pure onzin.
b) is ook geen garantie dat dit zo is. Ook grotere bedrijven met wel een personeelzaken gaat ooit schofterig met mensen om. En in sommige kleine bedrijven zit de baas juist continue in je nek te hijgen (spreek uit ervaring)

Dus jou statement is ook weinig onderbouwd.
Deze fouten komen namelijk bij zowel grote als kleine bedrijven voor. Het is gewoon fatsoen. En als je dat al weinig bij sollicitanten hebt, heeft dat wel een beeld. Misschien dat na je indiensttreding dan alles probleemloos gaat, zal het een goed bedrijf zijn. Maar wat als er een kink in de kabel komt?? Dat kan namelijk altijd. Zowel aan zijde van het bedrijf (slechtere resultaten) als aan de zijde van de werknemer (ongeluk, tijdelijke minder funktioneren door prive omstandigheden??). Hoe gaan ze dan met je om?

Gezien ze je ook heel snel laten vallen als sollicitant als ze in hun ogen wat beters kunnen krijgen, geeft dat toch wel een enigzins voorspellende indruk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik kwam eens bij een bedrijfje binnenstappen van 3 man, maat van me werkte er al als webdeveloper.. Ik liet mijn eigen sites zien, en ik kreeg een boek 'ASP in 21 days' onder m'n neus geduwd, kon meteen beginnen.. Ik had die dag toch niets te doen, ben gaan zitten, en werk er nu 6 jaar later nog steeds.. Alleen ben ik nu systeembeheerder, en hebben we 20 man in dienst :) Heb ondertussen ook nog MCSE en HBO gehaald..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:16

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wat ik al sollicitant altijd prettig vond was gewoon algeheel duidelijkheid hoe het er voor staat. Vond het bedrijf het een prettig gesprek? Wat zijn de plannen, wanneer hoor ik meer, hoe lang kan de procedure in beslag nemen etc. Bij een aantal bedrijven is de communicatie op dat vlak nog een beetje jammer geregeld, waardoor sollicitanten eigenlijk in het duister tasten. Ook dat je zelf nog maar eens achter een sollicitatie aan belt is helaas nog steeds nodig in veel gevallen... wat er overigens vaak wel op duidt dat men niet echt heel erg om je staat te springen.

Heb recente ervaring met solliciteren bij een aantal grote internationale bedrijven en dat varieerde van 'we hebben uw sollicitatie ontvangen en informeren u als we een vacature vinden die er bij pas' en daarna niets meer horen (tot twee keer toe), tot uitnodigingen en begeleiding bij het bedrijf waar ik nu net twee weken aan de slag ben. Kan dus ook nog heel erg verschillen :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> WI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 11:45
Waar ik nu werk had ik mijn CV afgegeven, volgende dag werd ik gebeld. Dezelfde middag nog een gesprek. Ging volledig ruk, nooit eerder een serieus/officieel gesprek in het engels gevoerd en niks voorbereid :o Toen wilden ze toch even een referentie checken, stond blijkbaar in het protocol, vanwege tijdsverschil werd nergens de telefoon opgenomen echter. Ook verteld dat ik ongeveer 6 maanden wilde blijven, werd me verteld dat ze iemandvoor langere tijd zochten. Paar minuten later werd er toch een contract onder mijn neus geschoven :) De volgende werkdag kon ik beginnen.

Ok, deze toko had wel wanhopig mensen nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag 10 juni 2005 gebeld door me detacheerder. Meld mij dat ik maandag op gesprek kan. Maandagochtend gesprek, in het gesprek melden ze mij dat ze mij graag willen hebben. Na het gesprekje, nog even langs me detacheerder om het contract te ondertekenen en dinsdag was ik al aan de slag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:13:
Vrijdag 10 juni 2005 gebeld door me detacheerder. Meld mij dat ik maandag op gesprek kan. Maandagochtend gesprek, in het gesprek melden ze mij dat ze mij graag willen hebben. Na het gesprekje, nog even langs me detacheerder om het contract te ondertekenen en dinsdag was ik al aan de slag :p
Dat lijkt me ook het werk van een detacheerder :?

Ik heb een anderhalf jaar geleden eens gesolliciteerd bij een bedrijf, alles klikte en ook kennis gemaakt met allerlei mensen. Moest alleen zelf nog even opzeggen en contract ondertekenen. In dat contract stonden echter allerlei zaken die wettelijk gewoon zelfs neit eens mochten. Na (te) vaak heen en weer mailen kreeg ik ineens een brief dat ze er toch maar vanaf zagen... Ik ben uiteindelijk blij dat ik er niet ben begonnen.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
Enkele weken nadat ik mijn thesis afgegeven had, kreeg ik van mijn promotor een mailtje met daarin de vraag of ik geen goesting had om voor hen te komen werken.

Ik heb 'ja' geantwoord... :) Enkele weken later begon ik... (Administratieve rompslomp aan de unief :-o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 20:53
ik moet ook even:
Maandag: ruzie met bedrijfleidster AH, per direct ontslag
maandagmiddag: c1000 solicitatiegesprek
Ik: ik kom soliciteren
Dir: waar heb je hiervoor gewerkt?
ik: AH
dir: ok, mooi...wanneer kan je beginnen?
ik: NU!! >:)

en nu werk ik weer bij de AH 8)7

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03

Robtimus

me Robtimus no like you

Update:
Heb ik ook eens meegemaakt.

Aan het einde van mijn afstuderen lopen solliciteren, via Monsterboard in contact gekomen met een bedrijf (detacheerder) in de buurt. Ik nette kleding aan, daarnaartoe, gesprekje gehad. Paar dagen later telefoontje: helaas, je past niet in onze bedrijfscultuur, succes verder. Ok, kan gebeuren.

Nog geen 2 maanden later, ik had net een leuke baan, mailtje van Monsterboard: hetzelfde bedrijf wou me weer op gesprek hebben. Ik heb maar een mailtje teruggestuurd:
Hallo X,

Momenteel heb ik al een baan gevonden, en ben dus niet meer beschikbaar.

Verder vroeg ik me af of ik nu wel bij Y pas; enkele maanden geleden ben ik al een keer langsgeweest en toen was dit nog niet het geval.

Met vriendelijke groet,

IceManX
Nooit meer iets van gehoord.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1