Soms kan ik bedrijven niet helemaal volgen.
- Eind augustus gesolliciteerd bij <naam bedrijf> op een leuke vacature.
- Ik werd uitgenodigd voor een gesprek en dat was erg positief.
- Vervolgens hoorde ik een week niets, zelf maar eens gebeld, ja de vacature wordt intern opgevuld, maar ik ga bij andere vestigingen kijken of daar nog vacatures zijn.
- Paar dagen later, het is jammer maar er zijn geen vacatures. Als er binnenkort iets vrijkomt dan nemen we contact met je op. Jammer dan, kan gebeuren.
- Drie weken geleden, ik word gebeld, kun je misschien op gesprek komen er is een nieuwe vacature.
Ik had al een andere baan toegezegd per 1 maart, maar dit leek me leuker dus op gesprek. - Erg positief gesprek, er werd nog net geen contract onder m'n neus gelegd, maar als de vennoot het ook goed vond was het allemaal rond. Vervolgens rondje over de afdeling gemaakt, iedereen een hand gegeven. Werd voorgesteld als dit is jullie nieuwe collega. Moest alleen nog even een afspraak maken voor een gesprek met de vennoot.
- Vandaag dus gesprek met de vennoot, ik dacht zal wel over inhoud contract e.d. gaan. Begint hij allerlei vakinhoudelijke vragen te stellen, m'n hele cv door te fietsen, om cijferlijsten te vragen enzovoort. Aan het einde van het gesprek, ok volgende week dinsdag komt er nog een sollicitant, daarna laten we wel weten of het doorgaat.
God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......