Toon posts:

aftel-knop toevoegen in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk in Excel een knop toevoegen die, als ik erop klik, ervoor zorgt dat er in een ander veldje (uitkomstveld) afgeteld wordt van 3 naar 0.
Het gaat erom dat een bepaalde handeling 3 keer moet gebeuren. Bij elke handeling kan je dan op de knop drukken en zie je daarnaast in het uitkomstveld hoe vaak de handeling nog moet geschieden.

Is dit mogelijk in Excel?
Zo ja, hoe?

Bedankt alvast!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is wel mogelijk in dexcel vermoed ik zo. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Hier op GoT proberen we altijd eerst wat dingen voordat we een topic openen. Lees hierover Software Algemeen - FAQ nog eens door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:39:
Dit is wel mogelijk in dexcel vermoed ik zo. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Hier op GoT proberen we altijd eerst wat dingen voordat we een topic openen. Lees hierover Software Algemeen - FAQ nog eens door :)
Wat ik gedaan heb is:

1. Meer dan een uur alle opties van Excel zo ongeveer nagelopen.
2. Zoeken op google onder verschillende zoektermen.
3. Een cursusboek erbij gepakt in de hoop dat ik daar wijzer uit werd. (Compu'Train, mocht dit van enig belang zijn)
4. Vraag posten op GOT.

Ik denk dat het wel ongeveer geoorloofd was om dan hier een vraag te stellen :)

Maar goed, ik kom er dus niet uit en nu weet ik nog niets.. begin er een beetje moedeloos van te worden.

En ik maar denken dat Excel zo geweldig is....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 14:47 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit is goed mogelijk in Excel, maar wat bedoel je nu precies en waarom wil je het op deze manier doen?

Je kan eenvoudig een VBA code achter een knop zetten die de de waarde van een cel met 1 verminderd...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Met "wat he je geprobeerd" is het meer de vraag "welke zoektermen helpen niets" en "welke functies in Excel leveren niets op omdat...", "ik heb nu de volgende code maar dat werkt niet, ik vermoedt omdat...", etc. Dat er is gezocht etc. spreekt voor zich, vraag is echter of iedereen nu dezelfde verkeerde opties moet gaan bekijken;)

Zaken waar ik aan denk zijn sleep(), wait(), timer(), etc. Ik weet uit mijn hoofd niet zeker welke allemaal in VBA bestaan (de talen lopen in mijn hoofd een beetje in elkaar over op het moment :X )

Maar een FOR loopje die steeds een seconde wacht en dan de waarde van een cel verlaagd lijkt me inderdaad wat je wilt

Edit: oeps, ik lees niet goed :X Dat aftellen in de titel liet me even in de waan dat je het in secondes wil aftellen. Maar een knop die VBA aanroept celom waarde = celwaarde - 1 te doen als die nog geen 0 is, is toch heel eenvoudig? Waar loop je vast? <--- pak de macro recorder eens bij :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2005 11:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)