Popbeamer kan geen verbinding met Exchangeserver maken*

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Ik heb een windows 2000 server met exchange 2000 draaien, gaat allemaal goed, alleen nu wil ik dat er van een pop3 acount mail word opgehaald en weer doorgestuurd naar exchange naar een e-mail adres, dus hebben we pop-beamer aangeschaft en geinstalleerd.

Als er een mail wordt verstuurd naar het pop3 adres ontvangt popbeamer het wel, kun je zien in de log, daar staat 1 message maar wordt niet doorgestuurd.
In de log staat de volgende melding: Error: Unable to establish a connection with mail host [14]
Volgens de website heeft dit te maken dat exchange niet luistert naar inkomende berichten op poort 25.
In Exchange staat poort 25 gewoon open voor SMTP verkeer.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de firewall het tegenhoud, maar op de firewall staat ook poort 25 gewoon open.

Ik heb alle instellingen nagelopen, ook van SMTP instelling in pop-beamer alles gecontroleerd maar kan verder niets vinden.

Iemand hier ervaring mee wat de oplossing zou kunnen zijn?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens geprobeerd op poort 25 te telnetten? Luistert je smtp-virtual server? als je netstat-an doet op de server? Misschien geprobeerd om een verbinding met authenticatie op te zetten naar de server?

Ik breid de topictitel nog even uit, zodat deze het probleem iets beter beschrijft :)
probleem met pop-beamer > Popbeamer kan geen verbinding met Exchangeserver maken*

[ Voor 30% gewijzigd door sanfranjake op 16-02-2005 14:37 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ora et Labora
sanfranjake schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:36:
Heb je al eens geprobeerd op poort 25 te telnetten? Luistert je smtp-virtual server? als je netstat-an doet op de server? Misschien geprobeerd om een verbinding met authenticatie op te zetten naar de server?

Ik breid de topictitel nog even uit, zodat deze het probleem iets beter beschrijft :)
probleem met pop-beamer > Popbeamer kan geen verbinding met Exchangeserver maken*
Ik heb geprobeert een telnet verbinding over poort 25 te maken naar onze faxserver, dit gaat zonder problemen.
Als ik netstat-an doet krijg ik een enorme lijst met netwerkadressen en poorten, poort 25 krijg ik niet te zien, wel poort 2535.
Authenticatie aan of uit zetten maakt geen verschil, probleem blijft hetzelfde.
Ik moet nog even uitzoeken hoe ik kan controleren of de smtp-virtual server luistert.
Ik kan geen telnet sessie opzetten naar onze mail server btw

Edit: In Exchange staat bij het SMTP protocol bij smtp virtual server ingesteld bij advanced dat de mailserver moet luisteren naar naar poort 25, dat kan het probleem dus ook niet zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Ora et Labora op 16-02-2005 16:24 ]

• Ora et Labora
Voor de geinteresseerden:

De client van Mcafee blokkeerde standaard poort 25, waardoor de server geen SMTP naar buiten kon brengen, uitgeschakeld en opgelost!