Toon posts:

[ASP] Resize van plaatjes (width)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al ruim een week bezig met hetvolgende:

Heb een tabel die 450 pixels breed is en daar wordt een plaatje in geladen. Dit plaatje kan allerlei afmetingen hebben. Nu ben ik al met javascript bezig geweest, maar dit werkt de ene keer wel, en de andere weer niet. Daarbij wordt het plaatje er heel lelijk door, terwijl hij in photoshop met een resize wel mooi blijft.

Is hier een ASP oplossing voor? Of is er een JavaScriptje welke wel goed werkt? Heb alle topics hierover op GOT al bekeken, maar die werken soms niet, en dat mag absoluut niet. Het gaat dan nl fout bij de "onload" van de image.

Ik zie behoorlijk wat PHP oplossingen, dus zou het met ASP toch ook moeten kunnen?

Ook ben ik met CSS bezig geweest, maar ook dat resulteert in verkeerde verhoudingen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 22:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je in html alleen een breedte opgeeft blijft de aspect ratio (verhouding tussen breedte en hoogte) hetzelfde. Wil je dit serverside oplossen, dan zul je gebruik moeten maken van een image resize component.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt idd de breedte opgeven in HTML, alleen wordt hij dan (bij een plaatje van 10x10) ontzettend groot gemaakt, en dat moet ook weer niet. Plaatjes < 450 pixels moet niets mee gebeuren.

Hoe werkt zo'n component precies?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 22:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je al wel eens wat met ASP gedaan?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, heel veel zelfs. Maar geen server componenten gemaakt of geinstalleerd.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Componenten :Y)
Image Componenten ;)

Check dan vooral GflAX op http://www.xnview.com/ (of wat directere link)
Lekker klein / snel (kleine footprint), ondersteunt superveel formaten enz. enz. en best of all: Gratis 8)

[ Voor 91% gewijzigd door RobIII op 16-02-2005 16:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1