HDD met serillel spint niet op

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik heb net een Abit Serillel (versie 1) IDE-SATA convertertje gekregen (in het kader van het verbeteren van de airflow). Uiteraard ben ik heb evne gaan testen en tot mijn groot verdriet kwam ik er al snel achter dat hij niet van m'n southbridge houd, dus moest ik heb maar op m'n onboard Promise zetten. Toevallig kwam ik erachter dat de HDD (waar de converter op zit) niet opspint als die convertor erop zit. Als ik de stroom van het convertertje onderbreek, spint de schijf wel op. Sluit ik de stroom weer aan voordat de BIOS van de Promise klaar is met detecteren, gaat alles prima.

Iedere keer als ik opstart deze procedure uitvoeren als ik mijn computer aanzit vind ik een beetje omslachtig :+. Is er iemand die weet wat ik hieraan kan doen? De schijf is een Seagate 7200.7 120GB en het moederbord een Asus PCH-DL met daarop een Promise chipje (dezelfde als op de TX2plus).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk is het zo dat je schijf geen nomaal signaal doorgestuurd krijgt, gevolg hiervan is dat hij niet opspint (gezien ze een signaal verwachten vanaf de IDE kabel).
Het lijkt me dat je controller of hdd gewoonweg niet met dit printje overweg kunnen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27
Het gekke is dus dat het allemaal perfect werkt als ik bij het opstarten bovenstaande procedure uitvoer.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos