NAS van 8TB

Pagina: 1
Acties:

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 08:33
Ik moet voor mijn opleiding, als opdracht dus, een Nas ( network attached storage ) oplossing zoeken,
die Minimaal 8 Terabyte aan gegevens kwijt kan.

Ik heb al lopen zoeken op de sites van verschillende bekende systeem bouwers, HP, Dell, maar die rack mount oplossingen gaan niet ver genoeg, 1 Tb als je geluk hebt :(.

Ik moet de volledige specificaties van het model opgeven ( merk, type, netwerk, opslag, RAID-mogelijk heden ( hoe kom je anders aan 8TB maar goed ))

M.. weet echter niet of alle HDD ruimte persé in een raid opstelling moet, kunnen toch ook gewoon meerdere schijven zijn toch.

Ik hoop dat iemand iets weet, ben nu al veel te lang met deze opgave bezig (8> ( student eigen idd ;) )

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

jaja.
Je kunt misschien anders voorstellen om zelf iets te knutselen. Wat raid controllers (3ware oid) en een stuk of veel grote schijven (500 GB sata, waarom ook niet?) in een groot kastje van een of andere hardware boer.
Vaak kun je nl. machines bestellen waarbij je zelf wat "additionele systeemeisen" kunt opgeven.
Wij hebben bijvoorbeeld een aantal machines staan met 3 TB arrays

[ Voor 12% gewijzigd door elTigro op 16-02-2005 13:41 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

kijk eens bij netapp.. die hoeveelheid is daar geen enkel probleem ....
www.netapp.com

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je kan bij HP zelfs hele kasten kopen waar je 500TByte in kwijt kan, maar de VA7400-serie zal toch ook wel voldoen? http://www.hp.com/product...idrange/va7410/index.html

Anders kan je ook nog terecht bij EMC, die willen je ook wel 5T voorschrijven.

Maar goed, het is vast niet de bedoeling dat wij je huiswerk doen.

I have usernames older than you.

Verwijderd

Ik weet niet waar je bij hp gekeken hebt, maar ik haal zo uit de HP Product Catalog een NAS tevoorschijn die tot "tens of Terra Bytes" kan worden geconfigureerd.
Hier een stukje tekst uit de catalog;

HP StorageWorks NAS 2000s provides an affordable, scalable network-attached storage (NAS) solution in dedicated storage configurations for customers who require multi-protocol file-sharing flexibility. With Windows® Storage Server 2003 (WW 2003) operating system pre-installed and optimized for file serving, the NAS 2000s solutions attach directly to Ethernet networks, low maintenance, and high uptime.
The NAS 2000s solutions supports CIFS/SMB, NFS, NCP (Novell), AppleTalk, FTP and HTTP file sharring protocols and they allow IT managers to increase networked storage capacity quickly and easily without bringing down servers or disrupting client access to network data. The NAS 2000s scales easily to tens of TB. It uses hot swap fans, memory, and power supplies for increased availability. Network administration, user access, and storage configuration are all easily managed through the NAS GUI.

de HP VA7400 serie is outdated (End Of Life) en hier is de EVA serie voor terug gekomen. Overigens
zijn dat geen NAS oplossingen, maar SAN.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ow sorry hoor.. :(
Maar goed, punt blijft, google is je vriend en de site van HP is gewillig.

I have usernames older than you.

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:26:
Ik weet niet waar je bij hp gekeken hebt,
Zal een goede zijn voor de Jeugd van tegenwoordig kan niet meer zoeken, discussie :+

Mischien denk ik te moeilijk, of wat dan ook,maar dit zal mij zeker helpen. _/-\o_
Pagina: 1