Toon posts:

Windows XP wil niet booten vanaf SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben al dagen bezig met dit probleem overal wezen zoeken maar nog nergens een uitkomst gevonden;
dit is het probleem ik heb een gigabyte ga-8knxp ultra64 moederbord met een maxtor 15 k u320 SCSI schijf en daarbij 3 SATA schijven van Maxtor Diamond Max 10 300 gb.
2 van deze SATA schijven zijn aangesloten op HR-controller chip en 1 daarvan wordt/is aangesloten op Sil3114 controller chip, welnu hier zit het probleem.
Windows is al geinstalleerd op de SCSI schijf en draait perfect, daarbij kan ik de 2 SATA aansluiten op mijn Mobo op de HR-controller chip dan gebeurt ook nog niets alles boot perfect en de schijven zijn gewoon te zien in Deze Computer e.d.
Maar als ik mijn systeem afsluit en de derde SATA schijf aansluit op de Sil3114 controller chip dan kan mijn systeem Windows niet meer booten, hij blijft hangen in het bios en geeft de volgende melding "Fout bijj laden van besturingssysteem" terwijl effe daarvoor nog alles draaide, haal ik die ene SATA schijf er weer uit start Windows gewoon weer op.
In mijn bios heb ik alle instellingen gecontrolleerd de SCSI schijf staat als eerste in boot volgorde de Raid functi is uitgeschakeld voor zowel de SAta als de Scsi. Nu heb ik Windows recovery Console gedraait en gekeken hoe windows vanaf dat punt mijn configuratie ziet, mis ik gewoon mijn SCSI alle andere schijven zijn aanwezig maar de SCSI schijf die dus normaal de C: schijf is weg, nu is een SATA schijf de C: schijf waar dus geen windows op staat.
In de SCSI bios heb ik ook alles gecontrolleerd en naat mijn weten goed staan.
Ik wil alle schijven gewoon alles enkele schijven op mijn systeem hebben staan dus niet in een Raid.
Wie kan mij helpen?

Verdere spec.
Pentium 4 Extreme Edition 3.2 ghz
Gigabyte Ga-8knxp Ultra 64 moederbord
2 Gb corsair Ram
1 Scsi hdd Maxtor 15K Ultra 320 73 gb
3 SATA Maxtor Diamond Max 10 300 gb
Paek Ati Radeon X800 video card
Zalman 400 watt voeding
2 Nec 3500 A DVD RW

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Mmm, zelfde probleem, zelfde TS :

U320 SCSI en SATA opstart problemen Boot Disk Failure

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, maar ik ben nog steeds op zoek naar het goede antwoord, ik weet niet of dat mag meer topics of hetzelfde probleem

Verwijderd

in je bios de sata function op base gezet ??
anders moet je em configureren als spare drive.

ow en binnen je boot-priority menu kan je ook nog hd priority instellen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hem op Base gezet maar dat gaf geen verschil, ben nu de allernieuwste drivers aan het downloaden, heb namelijk die SATA schijf van Sillink3114 los gehaald, misschien dat het dan gaat, ik denk het niet hoor.
Maar alle opties en suggesties zijn welkom en probeer ik uit

Verwijderd

Topicstarter
hdd boot priority staat de SCSI bovenaan,
hoe kan ik die SATA schijf als spare configureren via het bios menu van SATA Sil3114 controller?
Dan moet ik zeker een Array aanmaken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:58:
Ja dat weet ik, maar ik ben nog steeds op zoek naar het goede antwoord, ik weet niet of dat mag meer topics of hetzelfde probleem
Nee, dat mag niet. Je mag voor elke update wel gewoon een post in diezelfde topic doen :)
Dat eerste topic heb ik dus maar dichtgemikt.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 16-02-2005 14:26 ]

Verwijderd

create raid set -> Spare drive ..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen spare drive aanmaken omdat er er maar 1 fysieke schijf is aangesloten.
Wat voor opties zijn er nog meer?
Pagina: 1