Radar wint rechtzaak Biostabil, kracht van de suggestie?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.713 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Topicstarter
Tros Radar liet de Biostabil vorig jaar onderzoeken bij de TU Delft en confronteerde uitvinder Santanera met de bevindingen. Bruno Santanera sleepte Radar daarop voor de rechter.
Na de uitzending werden er nieuwe spotje op de buis gebracht met de zogenaamde arts Roy Martina. Deze man blijkt ook geen arts te zijn.
De rechter heeft Radar op alle punten gelijk gegeven.(http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/22/999)
(Bron: http://www2.trosradar.nl/)

Van de Tros Radar Homepage:
Op het TelSell kanaal wordt de BioStabil 2000 in eindeloos herhaalde spotjes aangeprezen door tv-persoonlijkheid Tineke de Nooij. Volgens de bedenker van de hanger met magnestische eigenschappen, de in Nederland woonachtige Italiaan Bruno Santanera, is het "de ontbrekende schakel in de geneeskunde."
Santanera noemt in de Telsell-spotjes de kwalijke gevolgen van zogenaamde "electro smog". Alle elektrische apparaten en signalen in het moderne leven zouden de natuurlijke balans verstoren.
Door de negatieve (yin) en positieve (yang) spanningen in het menselijk lichaam te ontladen en zo beter in balans te brengen, zou de Biostabil 2000 helpen tegen uiteenlopende klachten als hartkloppingen, slapeloosheid, hyperventilatie et cetera.
Bovendien zou de hanger bijzondere eigenschappen danken aan "samengeperste aarde uit Zaïre" - dat overigens al sinds 1997 de Democratische Republiek Congo heet.
De redactie van Radar wilde weten of de claims over de hanger wetenschappelijk onderbouwd zijn.

Bevindingen TU Delft
De Biostabil 2000 werd door Radar gekocht om hem vervolgens te laten demonteren bij de Technische Universiteit Delft.
De TU Delft constateerde dat, in tegenstelling tot wat wordt beweerd, de hanger geen aarde bevat.
In de hanger bevindt zich een simpele magneet dat o.a. neodynium bevat, een element dat veel wordt toepast in magneten in huishoudelijke apparaten als stereotorens en magnetrons.
De Biostabil 2000 bevat geen samarium en kobalt, terwijl dit wél in het bijgeleverde boekje wordt vermeld.
De in de commercials geroemde kracht van de magneet is in werkelijkheid maar een tiende van de in het boekje genoemde waarde.
We lieten de hanger voorts beoordelen door een juwelier, die het op basis van gebruikte materialen op zo'n 40 euro winkelwaarde taxeert. De Biostabil kost in zijn eenvoudigste vorm 119 euro.
Andere opmerkelijke resultaten van onderzoek door Radar: een van de mensen die in het Telsell spotje wordt opgevoerd is de zoon van Santanera.
De vrouw die op de website van Biostabil stond, is in werkelijkheid zijn dochter.
De reclame rept over een "wereldwijd patent" op de technologie en ideëen achter de Biostabil. Op de hanger is geen wereldwijd patent verleend.

Meningen experts
In de uitzending kwam dr. F. J. van Steenwijk aan het woord, docent elektromagnetisme aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij zei het lastig te vinden de Biostabil serieus te nemen.
Ook aan het woord kwam neuroloog dr. B.M.J. Uitdehaag. Op ons verzoek bekeek hij het Telsell-spotje nogmaals en concludeerde dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de hanger een positieve invloed heeft op de gezondheid.

Nu geloof ik niet in de krachten van dit hangertje.
Ik vraag me af hoe sterk de kracht van de suggestie is. Wat mensen ertoe leidt dit soort producten te kopen. Daarbij vraag ik me af bij hoeveel mensen pijn of gevoel toch een puur psychisch karakter hebben...

:P Een voordeel van dit kettinkje: als het mensen helpt is het in ieder geval goedkoper dan een psycholoog :P

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10

Mx. Alba

hen/die/zij

Over de kracht van suggestie kan niet getwist worden. Waar wel over getwist kan worden is dat de gegeven informatie (over de fysieke eigenschappen van de hanger) gewoon fout zijn. Als je een product verkoopt waarvan je vertelt dat het materiaal x bevat, maar er zit materiaal y in, dan is dat gewoon oplichterij, en dat heeft niets te maken met of het ding nou wel of niet werkt zoals in een reclame wordt aangegeven...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 14:34
Mx. Alba schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:53:
Over de kracht van suggestie kan niet getwist worden. Waar wel over getwist kan worden is dat de gegeven informatie (over de fysieke eigenschappen van de hanger) gewoon fout zijn. Als je een product verkoopt waarvan je vertelt dat het materiaal x bevat, maar er zit materiaal y in, dan is dat gewoon oplichterij, en dat heeft niets te maken met of het ding nou wel of niet werkt zoals in een reclame wordt aangegeven...
de werking zit gewoon tussen de oren van de mensen... (flame ? O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Morphine schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:55:
Daar gaat het helemaal niet over. Zelfs al zou de werking tussen de oren van de kopers zitten, dan nog is er wel degelijk een werking. Maar ze zeggen dat er samarium en kobalt in zit, wat dus niet het geval is, en nog meer van dat soort zaken. Als je iets verkoopt en zegt dat het van goud is, maar het blijkt gewoon verguld lood te zijn, dan is dat strafbaar, en zo dus ook is het hier beschreven zaakje strafbaar. Niet omdat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen is, maar omdat er gewoon fysiek en materieel niet dat verkocht wordt wat beloofd wordt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

[...]

Dat denk ik persoonlijk ook, maar dat zal niet alleen bij de Biostabil zo zijn denk ik. Daarom vind ik het eigenlijk ook alleen slecht dat er gewoon verkeerde informatie over dat ding rondgeslingerd wordt in bijvoorbeeld die reclamespotjes. Als mensen echter echt in dat ding geloven kan het vast en zeker ook wel wat doen, gebruikers kunnen zich er wellicht beter door gaan voelen. Maar ik geloof er dus geen fluit van dat het echte geneeswaarde zal hebben. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135449

De mensen die zo'n ding kopen hopen er beter van te worden. Ik vind het triest dat dat ding dan meestal niet aan hun verwachtingen voldoet. Mischien heeft het bij sommige mensen wel gewerkt omdat ze geloofden dat ze erdoor beter werden, en door hun sterker geloof de pijn verlichte. Mischien kent iemand in zijn omgeving iemand met een biostabiel, vertel je verhaal (of het werkte of niet).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 135449 op 16-02-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 22:07

janklp

FortyTwo Capital

Opzich is dit gewoon en ik zeg het ronduit: oplichting O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Murmandamus schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:34:
Nu geloof ik niet in de krachten van dit hangertje.
Ik vraag me af hoe sterk de kracht van de suggestie is. Wat mensen ertoe leidt dit soort producten te kopen. Daarbij vraag ik me af bij hoeveel mensen pijn of gevoel toch een puur psychisch karakter hebben...
De genezende kracht van suggestie kan zeer groot zijn, in de medische wereld wordt dit als het placebo effct omschreven.Verder hebben maar weinig mensen verstand van natuur/wis/scheikundige zaken waardoor je ze gemakkelijk kunt overbluffen met allerlei semi wetenschappelijke termen en vaag geklets over geneeskrachtige magneetvelden.Giet het dan nog in de vorm van een yin-yang hangertje en maak flink wat tell-sell reclame (met familieleden als personen die wonderbaarlijk genezen zijn ;) ), huur geldwolven als Tineke de Nooij in om het te promoten en geef het een hoge prijs (als het zo duur is moet het wel echt werken) )en je zult zien dat het verkoopt als een trein.
:P Een voordeel van dit kettinkje: als het mensen helpt is het in ieder geval goedkoper dan een psycholoog :P
een kalktabletje is nog goedkoper ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Topicstarter
Mx. Alba schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:53:
... Als je een product verkoopt waarvan je vertelt dat het materiaal x bevat, maar er zit materiaal y in, dan is dat gewoon oplichterij, en dat heeft niets te maken met of het ding nou wel of niet werkt zoals in een reclame wordt aangegeven...
Tja dat is lastig, want dat zou betekenen dat wanneer materiaal X wel gebruikt zo worden dat het geen oplichting zou zijn... Ik vind los van de gebruikte materialen ook al dat het oplichterij is.

Kijk zo'n hangertje is niet het enige, je hebt ook tv-priesters, jomanda-achtigen die doen in hoofdlijnen hetzelfde ==> de suggestie wekken dat zij krachten bezitten om pijn en gemoedstoestand te stillen dan wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Volgens mij geen flame. Er zijn ook veel mensen waar de kwalen tussen de oren zitten. En dat zijn dan vaak ook de mensen die hier baat bij hebben. Maar het is en blijft volksverlakkerij, die Biostabil. Of bijgeloof, is misschien een minder confronterende omschrijving.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Mx. Alba schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:02:
Daar gaat het helemaal niet over. Zelfs al zou de werking tussen de oren van de kopers zitten, dan nog is er wel degelijk een werking. Maar ze zeggen dat er samarium en kobalt in zit, wat dus niet het geval is, en nog meer van dat soort zaken. Als je iets verkoopt en zegt dat het van goud is, maar het blijkt gewoon verguld lood te zijn, dan is dat strafbaar, en zo dus ook is het hier beschreven zaakje strafbaar. Niet omdat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen is, maar omdat er gewoon fysiek en materieel niet dat verkocht wordt wat beloofd wordt.
Dat is niet het hele verhaal. Zodra je in Nederland iets verkoopt met een claim van geneeskrachtige werking, dan moet het aan diverse richtlijnen voldoen, waaronder de eis dat de werking is aangetoond. Dat is met de Biostabil absoluut niet het geval. Naast oplichting omdat het niet de genoemde materialen bevat, is het ook oplichting omdat het niet aantoonbaar doet wat het adverteert. Het werkt bij de meeste mensen niet. Die dragen het ding allang niet meer en hebben het in de kast liggen, maar die hoor je er niet over.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Murmandamus schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 14:06:
Tja dat is lastig, want dat zou betekenen dat wanneer materiaal X wel gebruikt zo worden dat het geen oplichting zou zijn... Ik vind los van de gebruikte materialen ook al dat het oplichterij is.
Wat is het verschil tussen deze hanger en andere vormen van magische sieraden en andersoortige gri-gri? Niets. Als je alles zou verbieden waarvan niet wetenschappelijk bewezen is dat het werkt, dan zouden alle hekserij-winkeltjes dicht moeten, en waar moeten vriendelijke Paganisten zoals Elvhenk, Morrigan en ik dan hun supplies kopen? ;)
Kijk zo'n hangertje is niet het enige, je hebt ook tv-priesters, jomanda-achtigen die doen in hoofdlijnen hetzelfde ==> de suggestie wekken dat zij krachten bezitten om pijn en gemoedstoestand te stillen dan wel veranderen.
En er zijn er ook die dat écht kunnen, maar die gaan meestal niet achter het geld aanjagen zoals Jomanda en -achtigen doen... Maarja, dat is een ander verhaal.

Waar het op neerkomt is dat men zegt dat het ding kobalt en wat dan nog meer bevat, wat er dus niet in zit. Punt. Qua geneeskrachtige werking, daar kan het rechtssysteem geen oordeel over vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Confusion schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 14:35:
Dat is niet het hele verhaal. Zodra je in Nederland iets verkoopt met een claim van geneeskrachtige werking, dan moet het aan diverse richtlijnen voldoen, waaronder de eis dat de werking is aangetoond. Dat is met de Biostabil absoluut niet het geval. Naast oplichting omdat het niet de genoemde materialen bevat, is het ook oplichting omdat het niet aantoonbaar doet wat het adverteert. Het werkt bij de meeste mensen niet. Die dragen het ding allang niet meer en hebben het in de kast liggen, maar die hoor je er niet over.
En hoe zit het dan met homeopathie? Want voor zover ik weet is de werking van homeopathische middelen ook niet wetenschappelijk vastgesteld - anders zou het immers een regulier medicijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

homeopathie is pure oplichterij. trouwens de stelling van homeopathie is, hoe minder dat je het gebruikt, hoe beter het werkt. lijkt me te kloppen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Topicstarter
De homeopathie zweert bij het principe 'het gelijke genezen door het gelijke'. Ze wil met andere woorden de zieke genezen met een stof waarvan de effecten bij een gezond iemand lijken op de symptomen van de zieke. Een verkouden patiënt bijvoorbeeld heeft tranende ogen en een lopende neus, symptomen die ook door een ui worden veroorzaakt. Een homeopaat zal in dit geval ui in verdunde vorm toedienen. Want, redeneert hij, doordat een ui dezelfde symptomen opwekt, zal een verdund uienpreparaat het afweersysteem van het lichaam op gepaste wijze stimuleren. Vanuit diezelfde logica zal hij tegen misselijkheid een verdunning voorschrijven van een stof die braakneigingen veroorzaakt.
http://www.skepsis.nl/eoshomeo.html

Het werkt niet maar het helpt wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Anoniem: 113297 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:06:
homeopathie is pure oplichterij. trouwens de stelling van homeopathie is, hoe minder dat je het gebruikt, hoe beter het werkt. lijkt me te kloppen :*) .
Dat ben ik niet met je eens, ik ga soms naar een dokter in Doetinchem en die heeft die bicom methode ofzo en daarmee is mijn moeder van een te hoge bloeddruk afgekomen. Ik heb er ook goede ervaringen bij dus ik ben het in dat opzicht met je oneens.

Biostabil is voor mij wel oplichterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

The End

!Beginning

Januszjes schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:40:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, ik ga soms naar een dokter in Doetinchem en die heeft die bicom methode ofzo en daarmee is mijn moeder van een te hoge bloeddruk afgekomen. Ik heb er ook goede ervaringen bij dus ik ben het in dat opzicht met je oneens.

Biostabil is voor mij wel oplichterij.
Niemand ontkent ook dat homeopathie een placebo effect heeft. Dit komt in zo'n beetje alle onderzoeken ook naar voren. Het probleem is echter dat het ook niet meer dan dat is. Ook logisch; homeopathische middelen bestaan uit een bestanddeel: water.

Biostabil is niet meer dan pure oplichterij en ik vind ook dat ze die 'uitvinder' achter de tralies moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

The End schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:23:
[...]
Niemand ontkent ook dat homeopathie een placebo effect heeft. Dit komt in zo'n beetje alle onderzoeken ook naar voren. Het probleem is echter dat het ook niet meer dan dat is. Ook logisch; homeopathische middelen bestaan uit een bestanddeel: water.

Biostabil is niet meer dan pure oplichterij en ik vind ook dat ze die 'uitvinder' achter de tralies moeten zetten.
Ik ken andere homeopathie, dat je een soort machine vast moet houden en die dan een soort van trillingen uitzend. Acupuntuur is toch ook een vorm van homeopathische behandeling en er zijn ook veel mensen die daar goede aervaringen uitputten (ik zelf niet btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Januszjes schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:26:
[...]

Ik ken andere homeopathie, dat je een soort machine vast moet houden en die dan een soort van trillingen uitzend. Acupuntuur is toch ook een vorm van homeopathische behandeling en er zijn ook veel mensen die daar goede aervaringen uitputten (ik zelf niet btw)
Om de een of andere reden worden heel veel alternatieve 'geneeswijzen' geschaard onder de homeopathie (zal wel marketing zijn). Ook kruidengeneeskunde valt er vaak onder. Al deze dingen hebben niks met homeopathie te maken.

Homeopathie is het extreem verdunnen van een (soms giftige) stof. Met extreem bedoel ik: Neem al het water op deze planeet en gooi er 1 druppel werkzame stof in. Roer het heel goed en neem er een glaasje uit. Dat is je homeopathische middel. (Ik neem als voorbeeld al het water op de planeet, maar in realiteit is het vaak nog veel extremer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Januszjes schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:26:
Acupuntuur is toch ook een vorm van homeopathische behandeling
Nee, dat is het niet. Maar deze draad gaat niet over de werkingskracht van homeopathie en het is offtopic om daar over te discussieren.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
offtopic:
Acupunctuur is een holistische genees-manier; is mij ooit verteld.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Murmandamus schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:06:
[...]

Dus als het materiaal jouw toch niet uitmaakt kan ik jou ook wel een loden biostabiel verkopen met een laagje goud voor e volle biostabilprijs?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Rey Nemaattori schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:15:
[...]

Dus als het materiaal jouw toch niet uitmaakt kan ik jou ook wel een loden biostabiel verkopen met een laagje goud voor e volle biostabilprijs?
In zijn geval niet, omdat hij weet dat het een nepding is, het placebo-effect niet optreedt en hij er dus geen baat bij heeft :).

Als het wél werkzaam zou zijn, dan was het opzich niet zo boeiend of er nou kobalt of geen kobalt in zit :)

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Topicstarter
Confusion schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:54:
[...]
Nee, dat is het niet. Maar deze draad gaat niet over de werkingskracht van homeopathie en het is offtopic om daar over te discussieren.
@Confusion het is best lastig om on topic te blijven bij dit onderwerp, want bij homeopathie kan natuurlijk ook de kracht van de suggestie een rol spelen. Waarbij homeopathie, acupunctuur en andere alternatieve geneeskunden een meer geaccepteerde rol in onze samenleving heeft.

Ik zou ook kunnen zeggen dat mensen zo teleurgesteld zijn door de huidige wetenschap dat mensen zich gedwongen voelen om het alternatieve te onderzoeken... Ik snap namelijk goed dat mensen vinden dat het pilletje wat alles schijnt op te lossen ook geen echte oplossing is.
Het probleem is dan volgens mij dat mensen doorslaan en extremen zoeken, zoals een kettinkje...

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Murmandamus schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:58:
Ik zou ook kunnen zeggen dat mensen zo teleurgesteld zijn door de huidige wetenschap dat mensen zich gedwongen voelen om het alternatieve te onderzoeken.
Die mensen zijn verwende nesten die er het waanbeeld op nahouden dat 'de wetenschap' alles al opgelost zou moeten hebben. Die mensen moeten eens leren accepteren dat er pijn, verdriet en dood in de wereld zijn, waar niets aan te doen is. Dat mensen niet meer in staat zijn machteloosheid te accepteren, dat is een probleem.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Confusion schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:33:
Die mensen zijn verwende nesten die er het waanbeeld op nahouden dat 'de wetenschap' alles al opgelost zou moeten hebben. Die mensen moeten eens leren accepteren dat er pijn, verdriet en dood in de wereld zijn, waar niets aan te doen is. Dat mensen niet meer in staat zijn machteloosheid te accepteren, dat is een probleem.
In veel van die gevallen is er juist wel wat te doen aan die pijn en dat verdriet, nl mbh "alternatieve" middelen. De Biostabil is één van die alternatieve middelen, alleen jammer dat de makers ervan duidelijk meer om hun bankrekening geven dan om de gezondheid van hun klanten :r

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
eamelink schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:36:
[...]

In zijn geval niet, omdat hij weet dat het een nepding is, het placebo-effect niet optreedt en hij er dus geen baat bij heeft :).

Als het wél werkzaam zou zijn, dan was het opzich niet zo boeiend of er nou kobalt of geen kobalt in zit :)
zelfs als werkt een medicijn, dan nog ben je een oplichter als je zegt dat er de dure werkzame stof A in zit terwijl je een goedkopere werkzame stof B gebruikt.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Anoniem: 124325

Ik heb me altijd een breuk gelachen over die Biostabiel advertenties, maar. . . . Wat ik in de bovenstaande discussies mis is de vraag of een magneetveld, waarin men vanwege een extra magneet dat om de nek slingert zich bevind, wel of niet een effect op het menselijk lichaam kan hebben (Schadelijk of juist het tegengestelde).

De magneten uit harde schijven (rare earth) zijn zeer sterk in verhouding tot gewone magneten die op de koelkast papiertjes vasthouden. Ik heb die kleine sterke magneten vaak in mij broekzak om losse euromunten op een kluitje te houden. . . het is soms verdomd lastig om een stuiver er af te trekken. . .zo strek zijn die krengen! Met een aantal van die dingen op elkaar geatapeld kan je op ~ 1m afstand het beeld op je TV scherm bewegen en je PC scherm sterk laten verkleuren naar een vreemd regenboog patroon. De vraag is of dit soort magnetische effecten in het lichaam verstorend dan wel verlichtend kunnen werken . . . kwalen verhelpen of er schade van ondervinden?

Als ik door een MRI-scan doorgelicht ben houw ik ook niet direct er iets van over (dacht ik). Die magnetische velden zijn ook zeer strek.

Ik vraag me af of je bijvoorbeeld een jaar lang in een zeer sterk magnetisch veld kan leven zonder er last van te hebben of opeens een lichaamsfunctie kwijt kan raken of er een bij kan krijgen. . .bijvoorbeeld steriel geworden zou kunnen zijn. Als het antwoord hierop JA zou zijn kan ik me voorstellen dat het zowel schadelijk als behulpzaak zou zijn. . . Misschien heeft Jolanda (die in de blauwe jurk) wel jarenlang een magneet uit een harde schijf achter haar oren gedragen. Van die magneten in mijn broekzak heb ik ten minste nog niets gemerkt, anders dan dat mijn ABN AMRO pinpas opeens niet meer werkte. De strek verminderde libido waar ik aan lijd verwijt ik aan een vasectomy en een aantal ander oorzaken . . .waarover we het hier niet zullen hebben. Vooralsnog heb ik van de strekte magneten in de broekzak geen voordeel kunnen constateren.

Het is bekend dat elektromagnetische straling zeer schadelijk kan zijn. Misschien is het spelen met microgolfovens voor mij veel kwalijker geweest dan die magneten in mijn broekzak: Ik ben mijn haar (op mijn hoofd!) kwijt geraakt. . . het overige haar is er nog wel!

Gewoon een magneet uit een harde schijf om je nek hangen zal meer effect hebben dan zo’n Biostabiel. Ik kan een Vortex Stabiel voor 1 Euro/stuk plus porto leveren 8). . .effecten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst! B)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Dus als de achterkant van een schroevendraaier genoeg is om een punaise in een houten plank te krijgen, dan kom jij ook aan met een sloophamer en zeg je "als de achterkant van die schroevendraaier werkt, dan moet dit nog veeeel beter werken!" ??? :D

• The End

The End

!Beginning

Mx. Alba schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:44:
[...]

In veel van die gevallen is er juist wel wat te doen aan die pijn en dat verdriet, nl mbh "alternatieve" middelen. De Biostabil is één van die alternatieve middelen, alleen jammer dat de makers ervan duidelijk meer om hun bankrekening geven dan om de gezondheid van hun klanten :r
Mensen waarvan de ziekte geestelijk is (oftewel tussen de oren), zullen er vaak wel wat aan hebben. Bij mensen die een lichamelijk aandoening hebben, werken deze alternatieve geneesmiddelen niet.

Anoniem: 124325

Mx. Alba schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:49:
Dus als de achterkant van een schroevendraaier genoeg is om een punaise in een houten plank te krijgen, dan kom jij ook aan met een sloophamer en zeg je "als de achterkant van die schroevendraaier werkt, dan moet dit nog veeeel beter werken!" ??? :D
Als je op het Vortexbericht reageert kan ik in elk geval bevestigen dat met een sloophamer je een houten plank kan stuk slaan en die punaise zal je misschien niet meer als een punaise kunnen herkennen!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Mx. Alba schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:44:
In veel van die gevallen is er juist wel wat te doen aan die pijn en dat verdriet, nl mbh "alternatieve" middelen. De Biostabil is één van die alternatieve middelen, alleen jammer dat de makers ervan duidelijk meer om hun bankrekening geven dan om de gezondheid van hun klanten
Die alternatieve middelen zijn gevaarlijk, omdat het werkelijke probleem niet altijd verholpen wordt. De kracht van suggestie gaat zo ver dat niet alleen psychosomatische klachten verholpen worden, hoewel dat het overgrote deel is, maar soms zelfs somatische klachten 'verdwijnen', in de zin dat de waarneming ervan onderdrukt wordt. Alleen gaan mensen vervolgens nog steeds dood aan de aandoening waarvan de waarneming onderdrukt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Confusion op 17-02-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120557

Anoniem: 124325 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:43:
Van die magneten in mijn broekzak heb ik ten minste nog niets gemerkt, anders dan dat mijn ABN AMRO pinpas opeens niet meer werkte.
En zelfs dat was toeval...
Zie mythbusters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Zal ik na 12 jaar dit topic eens een schop geven, want Bruno denkt dat hij na twee glansrijk verloren rechtszaken tegen de TROS nu wel denkt kans te maken.

NIeuwsartikel hier: http://www.rtvnoord.nl/ni...rechter-over-de-Biostabil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Een topic van 12 jaar een schop geven zonder een fatsoenlijke aanzet tot discussie is niet de bedoeling, deze gaat daarom op slot.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.