Toon posts:

[Proftpd] Rechten en Users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met rechten en proftpd.
laten we zeggen dat ik een map hebt genaamd /home/map1
deze map heeft de rechten 770 omdat ik niet wil dat others er bij kunnen komen.

Maar zodra de map 770 is kan allen de eigenaar van de map erop en others niet!
Hoe kan ik dit oplossen zodat andere gebruikers die via proftpd inloggen ook toegang tot de map krijgen en niet gereject worden omdat zij niet de eigenaar zijn.

ik heb iets gelzen over "mod_auth" maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
deze map heeft de rechten 770 omdat ik niet wil dat others er bij kunnen komen.
Maar zodra de map 770 is kan allen de eigenaar van de map erop en others niet!
Wat wil je nou precies?

Verwijderd

Topicstarter
de eigenaar van de map kan er in schrijven al de rechten 770 zijn, maar de gene die niet eigenaar is kan er niet in schrijven.
Zodra de rechten 777 worden op de map kan iedereen er zonder problemen in schrijven, maar ik wil de rechten op 770 houden voor veiligheid!

Hoe kan ik proftpd er voor laten zorgen dat iedereen in die map kan schrijven ookal zijn ze geen eigenaar en terwijl de rechten op 770 staan?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:03
Dan moeten die andere users dus lid zijn van de groep waar de maker ook lid van is, en waar dus de map van is.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:53:

Hoe kan ik proftpd er voor laten zorgen dat iedereen in die map kan schrijven ookal zijn ze geen eigenaar en terwijl de rechten op 770 staan?
Zorgen dat ze in de juiste groep zitten?
Maar vind je het zelf ook niet een beetje tegenstrijdig dat zegt "ik wil niet dat iedereen kan schrijven voor de veiligheid" en "ik wil dat iedereen er kan schrijven, ook al kan dat niet!" ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 22:43
Wat speedener zegt inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat werkt inderdaad en dat lost het probleem ook op, alleen als ik die gene nu lid maak van die groep dan zijn er weer restricties op andere mappen weg voor die users.

Wat ik eventueel kan doen dan is een nieuwe groep aanmaken en daar de users in plaatsen.

thnx

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:03
volgens mij kunnen users lid zijn van meerdere groepen (alternative groups), maar dat weet ik niet 100% zeker
Pagina: 1