Toon posts:

[NT] Server 4.5 omgevallen - accepteert licenties niet

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Windows NT server backoffice 4.5 met 15 gebruikers. Onlangs is het besturingssysteem opnieuw geinstalleerd omdat hij zo traag was als dikke str*nt. Heb drie diskettes met ieder 5 licenties. Is leuk en aardig ik probeer de licentie in het OS te rammen, accepteert hij ze niet. Blijkt dat NT bij de eerste keer dat de diskette gebruikt wordt een wijziging doet aan de diskette zodat hij neit meer te gebruiken is.

Op zich wel logisch maar ik schiet er dus niks mee op. Ik heb gewoon betaald voor die 15 users en dan wil ik ze dus gebruiken ook.

De mensen van Microsoft willen me niet helpen omdat NT uit het support gebeuren is.

Weet iemand of/hoe het mogelijk is om de diskette zo te wijzigen dat het weer werkt.

Alvast bedankt

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:53
Wat jij wil is dat we je helpen met het cracken van windows NT. Op GoT is dat niet toegestaan dus ik voorzie weinig levensvatbaarheid voor je topic. En ik neem aan dat als je di in een bedrijf gebruikt dat het na een jaar of 8 (:?) toch wel is afgeschreven. Misschien tijd voor een OS dat wel wordt ondersteund?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ga doen is niks illegaals. Heb toch betaald voor de licenties. Mijn werkgever die wil nog een tijdje met NT verder gaan. En ik heb daar geen problemen mee. De server houd het nog prima uit.

Server komt trouwens uit 99 dus valt nog mee :Y)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:44

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:35:
Wat ik ga doen is niks illegaals. Heb toch betaald voor de licenties. Mijn werkgever die wil nog een tijdje met NT verder gaan. En ik heb daar geen problemen mee. De server houd het nog prima uit.

Server komt trouwens uit 99 dus valt nog mee :Y)
Inderdaad onzin om dit als illegaal te bestempelen !

Alleen wat ik niet begrijp is dat je gezien je achtergrond:
  1. een herinstallatie uitvoert, zonder de consequenties te overzien
  2. je baas advies geeft met een not supported OS verder te gaan
  3. je baas advies geeft dat "de server het nog prima uit houdt"

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:12:
[...]

Inderdaad onzin om dit als illegaal te bestempelen !

Alleen wat ik niet begrijp is dat je gezien je achtergrond:
  1. een herinstallatie uitvoert, zonder de consequenties te overzien
  2. je baas advies geeft met een not supported OS verder te gaan
  3. je baas advies geeft dat "de server het nog prima uit houdt"
Ik zit nog niet zo lang bij het bedrijf en heb eerlijk gezegd nog nooit een installatie NT server daarvoor gedaan. Dus dit was mijn eerste keer (iedereen wordt een keer ontgroend :P ). Ben nu dus ook de puinhopen aan het opruimen van de vorige systeembeheerder.

Mijn bedrijf zit niet in een goeie financiele situatie om een nieuwe OS en server te kopen. Server is niet in staat om 2000 of 2003 te draaien. NT was dus de beste optie.

Heb niet echt veel keus gehad om over te stappen op een nieuwer OS. Al wil ik dat natuurlijk heel erg graag.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Helaas - je gaat hier mee proberen een copieerbeveiliging te omzeilen, en dat is niet de bedoeling op GoT. Ik ga je topic dan ook sluiten :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De topicstarter heeft mij nog even gemailed met de oplossing die hij uiteindelijk uitgevoerd heeft:
Maar ondertussen heb ik nogmaals met microsoft gesproken en de beste
man goed uitgelegd dat ze niet zo moeilijk moeten doen willen ze me
toch helpen. Het probleem is nu opgelost.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.