Ik heb een heel eenvoudig gastenboekje waar we met wat vrienden op posten. Nou vermoedt één van hen dat z'n ex-vriendin waarschijnlijk ook nog steeds in het gastenboek leest en vroeg me of ik kan zien wie de site allemaal bezoekt. Ik heb toen even gauw een IP-log in mekaar geprutst die alle bezoekers van de site logt op IP en hostname en opslaat in de database met datum en tijd. Op een andere pagina wordt vervolgens de inhoud van die IP-log-tabel getoond (als je dat wilt zien tenminste).
Nou wil ik aan bekende hostnames/IP's een naam koppelen. Dus als IP xxx.xxx.xxx.xxx (of hostname) in de lijst voorkomt moet daarachter de naam verschijnen in een nieuwe kolom. Ik ben daar net wat mee aan het prutsen geweest, maar op de één of andere manier krijg ik achter àlle IP's en hostnames de naam die ik wilde koppelen in de tabel te zien of zijn ineens alle hostnames hetzelfde ...
Ik ken wel wat PHP, maar wil er niet m'n beroep van maken en het wordt me ook al gauw te ingewikkeld ... maar een beetje prutsen vind ik leuk
(bovendien is wat ik produceer ook een beetje een zooitje ... een programmeur zou zich doodschrikken
). Dit leek me toch niet zo heel moeilijk. Schijnbaar doe ik iets fout.
Dit is de werkende code zoals hij is zonder de koppeling met een naam. Ik wil die koppeling trouwens gewoon hard-coded in de pagina hebben:
Nou wil ik aan bekende hostnames/IP's een naam koppelen. Dus als IP xxx.xxx.xxx.xxx (of hostname) in de lijst voorkomt moet daarachter de naam verschijnen in een nieuwe kolom. Ik ben daar net wat mee aan het prutsen geweest, maar op de één of andere manier krijg ik achter àlle IP's en hostnames de naam die ik wilde koppelen in de tabel te zien of zijn ineens alle hostnames hetzelfde ...
Ik ken wel wat PHP, maar wil er niet m'n beroep van maken en het wordt me ook al gauw te ingewikkeld ... maar een beetje prutsen vind ik leuk
Dit is de werkende code zoals hij is zonder de koppeling met een naam. Ik wil die koppeling trouwens gewoon hard-coded in de pagina hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <? // Maak verbinding met de MySQL database mysql_connect(bladiebla,bladiebla); // Selecteer de 'werk'-database, in dit geval "gastenboek" mysql_select_db("gastenboek"); function maakdatumInverted ($s) { $split = explode("-",$s); return ($split[2] . "-" . $split[1] . "-" . $split[0]); } $result = mysql_query( "SELECT datum, tijd, ip, hostname FROM ip_log ORDER BY datum, tijd"); while ( $row = mysql_fetch_array($result) ) { $datum = maakdatumInverted($row["datum"]); $tijd = $row["tijd"]; $ip = $row["ip"]; $hostname = $row["hostname"]; echo "<TABLE BORDER=0>"; echo "<TR><TD WIDTH=100><FONT FACE='Tahoma' SIZE=2>" . $datum . "</FONT></TD><TD WIDTH=80><FONT FACE='Tahoma' SIZE=2>" . $tijd . " uur</FONT></TD><TD WIDTH=125><FONT FACE='Tahoma' SIZE=2>" . $ip . "</FONT></TD><TD WIDTH=250><FONT FACE='Tahoma' SIZE=2>" . $hostname . "</FONT></TD></TR>"; echo "</TABLE>"; } ?> |
[ Voor 24% gewijzigd door Wouter! op 16-02-2005 13:20 ]