Ik kwam hier achter toen ik met m'n server wilde connecten naar een windows share op m'n workstation.
Dit werkte namelijk niet, na wat klooien kwam ik erachter dat m'n server met geen mogelijkheid naar m'n workstation kan pingen.
Ook andere PC's op het netwerk kan hij niet pingen.
PC's over het VPN kan wel en op internet kan ik ook alles pingen, het is dus alleen LAN.
Firewalls heb ik al nagekeken, staan allemaal goed, probleem blijft ook als ze uit staan.
Overige communicatie loopt opzich goed, behalve dus als ik een windows share wil benaderen met m'n server.
De ping geeft ook geen timeout, hij blijft gewoon staan:
En zo staat hij nu al 10 minuten.
Zit te twijfelen of er misschien verkeerde route regels in staan, maar weet niet hoe ik die tevoorschijn zou moeten halen.
Help!
Dit werkte namelijk niet, na wat klooien kwam ik erachter dat m'n server met geen mogelijkheid naar m'n workstation kan pingen.
Ook andere PC's op het netwerk kan hij niet pingen.
PC's over het VPN kan wel en op internet kan ik ook alles pingen, het is dus alleen LAN.
Firewalls heb ik al nagekeken, staan allemaal goed, probleem blijft ook als ze uit staan.
Overige communicatie loopt opzich goed, behalve dus als ik een windows share wil benaderen met m'n server.
De ping geeft ook geen timeout, hij blijft gewoon staan:
code:
1
2
| blah# ping 192.168.0.48 PING 192.168.0.48 (192.168.0.48): 56 data bytes |
En zo staat hij nu al 10 minuten.
Zit te twijfelen of er misschien verkeerde route regels in staan, maar weet niet hoe ik die tevoorschijn zou moeten halen.
Help!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 13:14 ]