Toon posts:

Automatisch aanmaken NT machines in Samba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je wil dat je werkstation wordt opgenomen in een samba Domein en deze client Heeft win 2000 of XP als OS dan moet je voor deze machines een user account aanmaken in SMBpasswd d.m.v. een $ op het eind en een X bij wachtwoord. de $ dient ervoor dat hij het niet als een gebruiker ziet maar als een machine.

Dit moet ook automatisch kunnen (handig in een bedrijf met 200 pc`s) d.m.v. een script, nou kon ik hier dus helemaal niks over vinden. Mijn vraag is dus heeft iemand hier informatie over of heeft iemand dit script en wat moet je allemaal doen ?

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Verwijderd schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:03:
Als je wil dat je werkstation wordt opgenomen in een samba Domein en deze client Heeft win 2000 of XP als OS dan moet je voor deze machines een user account aanmaken in SMBpasswd d.m.v. een $ op het eind en een X bij wachtwoord. de $ dient ervoor dat hij het niet als een gebruiker ziet maar als een machine.

Dit moet ook automatisch kunnen (handig in een bedrijf met 200 pc`s) d.m.v. een script, nou kon ik hier dus helemaal niks over vinden. Mijn vraag is dus heeft iemand hier informatie over of heeft iemand dit script en wat moet je allemaal doen ?
http://us1.samba.org/samba/docs/man/smb.conf.5.html:
add machine script (G)

This is the full pathname to a script that will be run by smbd( 8 ) when a machine is added to it's domain using the administrator username and password method.

This option is only required when using sam back-ends tied to the Unix uid method of RID calculation such as smbpasswd. This option is only available in Samba 3.0.

Default: add machine script =

Example: add machine script = /usr/sbin/adduser -n -g machines -c Machine -d /var/lib/nobody -s /bin/false %u

Ik heb een WOS-post!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, maar dit maakt het niet veel duidelijker dit is alleen de regel die in je smb.conf moet worden toegevoegd, maar het script zelf is juist het lastige gedeelte.

of heb ik het nou verkeerd ?? kan ook hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 17:17 ]