Skype gesprekken opnemen

Pagina: 1
Acties:

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Heeft iemand enige praktische (Google zoeken kan ik ook) ervaring met het opnemen van Skype gesprekken onder Windows?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:21

samo

yo/wassup

Ik heb praktische ervaring met het opnemen van geluid in windows (naar .wav files)... Met de windows-geluidsrecorder...
Maar wat voor ervaring zoek je precies, en wat heb je zelf al bekeken? Of wil je hier een opsomtopic van maken, met ja/nee opsommingen?

[ Voor 7% gewijzigd door samo op 16-02-2005 13:08 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

hoe wil je het openemen dan ? alleen wat jij zegt of ook wat de ander zegt ? Iets meer info zou denk ik niet weg zijn.

offtopic:
Zoals samo-arne ook zegt iets meer info.

[ Voor 20% gewijzigd door TwoR op 16-02-2005 13:08 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je bv een SB Live hebt oid dan kan je record op "what you hear" zetten en kan je met elk simpel progje alle inputs en outputs opnemen.

PS: het opnemen van een gesprek mag NIET volgens de wet tenzij je gesprekspartner hierin toestemt!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:09:
PS: het opnemen van een gesprek mag NIET volgens de wet tenzij je gesprekspartner hierin toestemt!
Dat schijnt dus niet waar te zijn. Effectenorderlijnen nemen hun gesprekken ook gewoon op en volgens mij mogen particulieren ook gewoon hun gesprekken opnemen. Ik heb helaas geen bronvermelding, maar het zal ongetwijfeld in het wetboek staan.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

makreel schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:03:
Heeft iemand enige praktische (Google zoeken kan ik ook) ervaring met het opnemen van Skype gesprekken onder Windows?
offtopic:
Wie wil jij een oor aannaaien? >:)

Zie ondertitel

Verwijderd

je mag een gesprek best opnemen, alleen één van de gesprekspartners moet op de hoogte zijn.

maw: je mag niet zomaar mensen afluisteren.

edit: ik heb nog even zitten zoeken, tis wel oppassen geblazen. het kan zijn dat er gegevens voorbij komen die je niet zomaar mag opslaan. bijvoorbeeld: als iemand zijn naam noemt ben je verplicht te zeggen dat je het opneemt, omdat dat moet van de wet bescherming persoonsgegevens.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 13:34 ]

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 15:21
Als particulier mag je altijd je conversaties opnemen met iemand anders deze hoef je niet vooraf op de hoogte te stellen. Als bedrijf, instelling, overheid moet je de andere partij hiervan op de hoogte stellen.

• makreel
  • Niet online
Eigenlijk zoek ik iets als Audio Hijack Pro maar dan voor windows.
Ik gebruik een usb headset van logitech overigens.
De reden waarom?
Goeie vraag, ik kan er een heleboel verzinnen!

die tip van n00bs over SB Live klinkt goed, ik zoek altijd nieuwe redenen om hardware te kopen! (die usbheadset mot dan ook vervangen worden, of toch niet? hm)

[ Voor 33% gewijzigd door makreel op 16-02-2005 13:42 ]

Verwijderd

nadd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:35:
Als bedrijf, instelling, overheid moet je de andere partij hiervan op de hoogte stellen.
weet je dat zeker? als jij een bedrijf(callcenter) belt is de kans groot dat je gesprek wordt opgenomen, maar ze vertellen het nooit. zal toch wel mogen dan?

overigens staat eea in artikel 139-139G van het wetboek van strafrecht, maar da's juristentaal waar ik verder weinig kaas van kan maken.

• makreel
  • Niet online
de discussie is al eens eerder gevoerd zie ik:

http://forum.skype.com/viewtopic.php?t=7455

ik ga deze proberen:
http://www.replay-radio.com/download2.php

[ Voor 27% gewijzigd door makreel op 16-02-2005 14:48 ]

Pagina: 1