[JAVA] Hoe xml-declaratie met SAX uit xml halen?

Pagina: 1
Acties:

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik kan een document al processen met SAX. Maar dit zijn enkel alle elementen en attributen. De 1e lijnen van een xml-document (declaratie, een verwijzing naar css-file en doctype) krijg ik echter niet. Hoe kan ik dat doen met SAX?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Je zou even kunnen kijken hoe JDOM het doet?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• zikje
  • Niet online
Mja,

Ik werk nu met files van 159Kb. Is dat dan nog te doen? Ik zoek liever eerst een oplossing met SAX. Het is een tooltje om de path elementen van een svg file te optimaliseren zodat de svg file kleiner wordt. Er zit veel info op in de vorm van paths, die landgrenzen, rivieren enz voorstellen. Vandaar de grootte.

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Bedoel je niet gewoon met deze methode:

Java:
1
public void processingInstruction(String target, String data) throws SAXException;

• zikje
  • Niet online
Daar krijg ik niks uit. Ik heb die target en data al met System.out.println() laten zien maar, dat geeft niks.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09

Robtimus

me Robtimus no like you

zikje schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:19:
Mja,

Ik werk nu met files van 159Kb. Is dat dan nog te doen? Ik zoek liever eerst een oplossing met SAX. Het is een tooltje om de path elementen van een svg file te optimaliseren zodat de svg file kleiner wordt. Er zit veel info op in de vorm van paths, die landgrenzen, rivieren enz voorstellen. Vandaar de grootte.
Ik zeg niet dat je JDOM moet gebruiken, alleen maar dat JDOM het kan mbv de SAXBuilder. Maar ik heb net even zitten kijken, en zij gebruiken XMLReaderFactory.createXMLReader(DEFAULT_SAX_DRIVER), waarbij DEFAULT_SAX_DRIVER = "org.apache.xerces.parsers.SAXParser". Ik vrees dat je zo dan wel eventjes door blijft gaan...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1