Toon posts:

kleinste camera minimaal 7 megapixel

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk zoek ik de allerkleinste camera met minimaal 7 megapixel. liefst passend in handpalm]
Dit omdat ik dingen moet fotograferen, welke ook in te zoomen moeten zijn vanaf een redelijke afstand.

Kan iemand mij helpen?

Ik heb al een aantal topix nageplozen maar kom er niet echt uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 12:42 ]

Verwijderd

Mischien ook goed om even te letten op de compactcamera's met flinke optische zoom..
Verder heb ik geen ervaring met 7+ MP compactcamera's.. sorry

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-02 22:35

Erw

zoveel mega pixel heeft alleen maar zin als je de fotos extreem gaat uitvergroten lijkt me......

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• non-sens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

non-sens

Voor meer foto's:

Waarom wil je persé 7 MP's? De kwaliteit van de lens is belangrijker.
Wat betreft dat inzoomen kun je beter voor een kleine camera met optische zoom kiezen.
Als je 2x digitaal zoomt met 7 MP's rekt de software 3,5 megapixels uit tot 7 megapixels. Als je bijvoorbeeld een camera met 4 MP's zou kiezen en daar 2x optisch mee zoomt hou je gewoon je 4 megapixels over en dus een beter resultaat (laat staan met 3x optisch zoomen).

Een Canon Ixus 430/500 is bijvoorbeeld een goede kleine camera met optische zoom

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Waarom wil je 7 megapixel als ik vragen mag, hoe groot ga je afdrukken?

Alors.

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

Misschien kan je hier even kijken. Ik kan alleen geen kleine camera met 7 MP vinden...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de pricewatch staan 20 camera's die aan je 7megapixel eis voldoen. Lijkt me niet een bereklus om dit even verder uit te zoeken.

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 14:39
Kijk eens op http://www.steves-digicams.com daar kun je reviews selecteren van 5-8 mp camera's.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 15:55

dollarman

Travel is my game

Haha waarom moet hij minimaal 7megapixel zijn. Moet je er posters mee gaan maken? Waarschijnlijk niet want dan wil je niet een zo klein mogelijke camera. Lees ook voor de grap http://www.kenrockwell.com/tech/mpmyth.htm over de megapixel myth.

Goed simpelweg 4 megapixel is in 95% van de gevallen al voldoende. De kwaliteit van de foto wordt door heel andere factoren bepaald boven 4mpix dan enkel het aantal pixels.

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-02 22:35

Erw

Canon PowerShot S500, is denk ik wat je zoekt, 5MP maar goed

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom per se 7MP? Uit je verhaal begrijp ik dat er veel detail over moet blijven in een foto, maar dat heeft niet alles met MP's te maken. Zeker in compact camera's zitten vaak hele kleine lensjes en lensfouten hebben dan relatief veel invloed, waardoor veel detail al bij de lens verloren gaat. 7MP in zo'n camera lijkt mij dan persoonlijk ook behoorlijk zinloos :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
aantal megapixels zegt eigelijk weinig...

de lens is veeeel belangrijker..
en jaa optische zoom :)

is dit iets? : 7.1 MP en 5x optische zoom.. http://www.olympus-nederland.com/consumer/29_C-70_ZOOM.htm

Verwijderd

Topicstarter
Om kort te gaan werk ik als prijsanalist bij een supermarktketen.
Wekelijks onderhouden wij de prijzen van concurrenten, welke wij tot nu toe handmatig op lijstjes schreven in winkels.
Een stuk sneller, onopvallender en gemakkelijker gaat het als je een deel van het "schap" fotografeert en op kantoor uitvergroot om de prijskaartjes [schaplabels] te bekijken en in te vullen.

Het is dus belangrijk dat ik heel erg kan inzoomen vanaf een totaalbeeld.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maar dan hoef je toch geen 7mp te gebruiken? Ik denk dan je aan een 3/4 mp meer dan genoeg hebt. En misschien een camera die een groothoek heeft oid. Verder ga ik je niet helpen met je zoektocht, want ik vind het eigenlijk niet echt netjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Justawitte op 16-02-2005 13:08 ]

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 08:19
Een spion :7 Serieus gebeurt dit echt :? Werk zelf bij de c1000 maar zou het denk ik wel vreemd vinden als iemand een foto nam van een winkelschap. _/-\o_

Volgens mij is 4mp meer dan voldoende als ik van een meter of 2 een foto maak kan ik nog vergenoeg inzoomen om de tekst te lezen.

[ Voor 16% gewijzigd door vuurvliegje op 16-02-2005 13:07 ]

Vuur(Vliegende)Vogel

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 00:20

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

In dat geval ... hoe meer megapixels hoe beter ... Maarreh ... je gaat dus in andere winkels foto's staan nemen? Nou, veel succes dan! En laat het hier even weten als je een pak rammel hebt gekregen. >:)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Verwijderd schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 12:55:
Om kort te gaan werk ik als prijsanalist bij een supermarktketen.
Wekelijks onderhouden wij de prijzen van concurrenten, welke wij tot nu toe handmatig op lijstjes schreven in winkels.
Een stuk sneller, onopvallender en gemakkelijker gaat het als je een deel van het "schap" fotografeert en op kantoor uitvergroot om de prijskaartjes [schaplabels] te bekijken en in te vullen.

Het is dus belangrijk dat ik heel erg kan inzoomen vanaf een totaalbeeld.
Maar dan wil je niet gaan flitsen lijkt me, heb je een beetje een vaste hand?

Verwijderd

Mja hij vraagt om een zo klein mogelijke camera dus hij word in dat geval niet gezien :p
Maar kun je niet beter opzoek naar iets wat die barcodes uitleest? Qua software zodat je vanaf de foto's automatisch aan de hand van barcodes de prijzen invult in je excel sheetje of wat dan ook :)

Verwijderd

Of een beetje compacte camcorder...
kun je gewoon uit je zak laten steken en een rondje door de winkel lopen :)

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

one more thing...

Verwijderd

Ik ben altijd al gecharmeerd van de Canon camera’s.

Hieronder twee exemplaren die moeten voldoen aan jouw eisen:

Canon PowerShot G6

http://www.canon.nl/For_H...1005&SourcePageID=26181#1

Canon PowerShot S70

http://www.canon.nl/For_H...1007&SourcePageID=26181#1

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Gezien het dubieuze karakter van dit topic evenals de niet-aanwezige inzet van de topicstarter doe ik deze dicht: dergelijke zaken horen niet op GoT thuis :)

edit: Zoefff heeft nog wat relevante tips waarom 7MP onzin is:
Ik raad het je sterk af om een camera met 7 mp te nemen, ga liever voor een model met 3 à 4 megapixels.

Je wilt namelijk (tenminste, daar ga ik vanuit) zonder flits kunnen fotograferen om zo minder op te vallen, immers, daarom heb je ook een kleine camera. In supermarkten is het vergeleken met buiten relatief donker. Logisch gevolg daarop is dat je graag met een wat hogere ISO waarde wilt fotograferen, zodat je toch nog scherpe foto's kunt maken met een korte sluitertijd.

Feit is echter dat hoe meer megapixels een sensor heeft, hoe groter de hoeveelheid ruis is, omdat de grootte van de sensor zelf meestal niet veranderd, fabrikanten stoppen dus steeds meer megapixels op een sensor met dezelfde oppervlakte.

Omdat de techniek van 4 mp camera's al wat ouder en volwassener is, zijn die camera's vaak beter in staat een scherpe ruisvrije foto te maken op een hoge ISO waarde dan 7 mp (of hoger) camera's.

Daarnaast denk ik ook dat 4 mp ruim voldoende is voor dit doel :)

Bovenstaand verhaal heeft btw geen betrekking op dSLR's, maar ik neem aan dat je die niet wilt gebruiken ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Remy op 16-02-2005 13:28 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.