[ATI 9250] te heet...? (VPU Recover)

Pagina: 1
Acties:

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Topicstarter
Mijn ATI 9250 van Asus wordt erg warm naar mijn mening, wat kan de oorzaak zijn?

De kaart is passief gekoeld en ik heb er niks aan veranderd/ of overclocked
Hij zit in mijn HTPC en in windows XP MCE wordt de kaart idle ca. 55 graden (op het koelblokje) met omgevings temp. van 19 graden. De systeem temp. van mijn kast is ca. 38 graden en de cpu ca. 45 graden.

Ik heb drivers 4.12 t/m 5.2 geprobeerd en bij alle drivers krijg ik soms in windows een VPU Recovery als ik een Div-X of DVD aanzet. De temparatuur van de kaart stijgt dan naar de 58 graden.

- Is dit normaal...?
- Zijn de temps in range?

Alvast bedankt...!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

krijg je een vpu recovery bij DVD en het afspelen van svcd toevallig?
zo ja gebruik een andere DVD codec , bij mij hielp windvd.

Klinkt raar he, maar bij mij hielp het

[ Voor 15% gewijzigd door Alientrader op 16-02-2005 12:35 ]

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

dat is niet heet, heet is 90 graden

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Almering schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:32:
Mijn ATI 9250 van Asus wordt erg warm naar mijn mening, wat kan de oorzaak zijn?

De kaart is passief gekoeld en ik heb er niks aan veranderd/ of overclocked
Hij zit in mijn HTPC en in windows XP MCE wordt de kaart idle ca. 55 graden (op het koelblokje) met omgevings temp. van 19 graden. De systeem temp. van mijn kast is ca. 38 graden en de cpu ca. 45 graden.

Ik heb drivers 4.12 t/m 5.2 geprobeerd en bij alle drivers krijg ik soms in windows een VPU Recovery als ik een Div-X of DVD aanzet. De temparatuur van de kaart stijgt dan naar de 58 graden.

- Is dit normaal...?
- Zijn de temps in range?

Alvast bedankt...!
HTPC ? XP MCE ? Hebben we het hier over een pocket pc of een laptop, ja toch :/ ? Dan is dit nog laag haha. Maar als het in een desktop is moet jij je geen zorgen maken, meet het maar eens na een uurtje flink gamen, dan weet je pas echt iets. Ik denk dat het wel losloopt.

De meeste mensen deugen!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Topicstarter
Ok! Bedankt voor de tips,

Ik gebruik heb Windvd 6 en power dvd geinstalleerd.
Meestal krijg ik de VPU melding als ik een DVD afspeel in XP MCE.

-VPU Recover uit zetten zorgt dat ik geen meldingen krijg...
-Wat is een acceptabele temp. range voor een passive videokaart??

@marzzman:
Het is een desktop Silverstone LC-03 kast gewoon ATX, en hard gamen met een Sempron 2600+ en ATI 9250 zit er niet in. ;)

Verwijderd

Probeer ook eens agp4x te doen al staat het op 8x. Mijn 9600xt komt om een of andere reden ook steeds met vpu recovery met agp8x.
Pagina: 1