[2003] Verspringen van resolutie remote desktop

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik kan hier verbinding maken met mij windows xp computer op een win2k3 via remote desktop (extern bureaublad)

Op die server staat een dos programma geinstalleerd die daar geopent zou moeten kunnen worden.

Als ik dit fysiek doe op de server dan werkt dit gewoon, maar maak ik verbinding via remote desktop dan krijg ik een foutmelding. en dat is deze

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelen/fout.JPG

nu heb ik via de search gevonden dat als ik via een snelkoppeling een parameter mee geef, -0 dat dan deze fout verhelpen zou zijn.

Dit is ook het geval, dat programma start dan op in zijn hoofdscherm, maar zo gauw er iets in het menuutje word aangeklikt krijg ik weer deze fout.

Ik denk zelf dat het met de resolutie temaken heeft, maar hoe kan ik dit dan oplossen?

het lijkt erop dat het programma naar een andere resolutie wil springen maar dat dit op een of andere moment verhinderd word.

[ Voor 8% gewijzigd door andreict op 16-02-2005 12:29 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
andreict schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 12:28:
Ik kan hier verbinding maken met mij windows xp computer op een win2k3 via remote desktop (extern bureaublad)

Op die server staat een dos programma geinstalleerd die daar geopent zou moeten kunnen worden.

Als ik dit fysiek doe op de server dan werkt dit gewoon, maar maak ik verbinding via remote desktop dan krijg ik een foutmelding. en dat is deze

[afbeelding]

nu heb ik via de search gevonden dat als ik via een snelkoppeling een parameter mee geef, -0 dat dan deze fout verhelpen zou zijn.

Dit is ook het geval, dat programma start dan op in zijn hoofdscherm, maar zo gauw er iets in het menuutje word aangeklikt krijg ik weer deze fout.

Ik denk zelf dat het met de resolutie temaken heeft, maar hoe kan ik dit dan oplossen?

het lijkt erop dat het programma naar een andere resolutie wil springen maar dat dit op een of andere moment verhinderd word.
Foutmelding is duidelijk: je probeert een dos-programma in een volledig scherm te draaien, maar RDP ondersteunt dat niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je het programma proberen te draaien in Dosbox op je RD.

[ Voor 5% gewijzigd door Noork op 16-02-2005 12:44 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
StevenK schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:32:
[...]

Foutmelding is duidelijk: je probeert een dos-programma in een volledig scherm te draaien, maar RDP ondersteunt dat niet.
ondersteunt remote desktop helemaal geen volledige beeldscherm?

dit heb ik eigenlijk nog nooit getest.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
andreict schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:17:
[...]
ondersteunt remote desktop helemaal geen volledige beeldscherm?
dit heb ik eigenlijk nog nooit getest.
Jawel,wordt wel ondersteunt. Maar het ondersteunt niet de grafische modus die jouw dos programma vereist. Misschien kun je kijken naar het programma dosbox. (http://dosbox.sourceforge.net) Misschien dat je hiermee wel het programma kan draaien op je remote desktop.